شور و شیرین

پاپایا نوعی میوه است که از یک درخت حاره‌ای به‌نام Carica papaya تولید می‌شود. این درخت‌ها جز خانواده خربزه درختیان هستند و در بیشتر کشورهای استوایی مانند برزیل، مکزیک و کلمبیا وجود دارند. ارتفاع درخت این میوه به‌طور معمول تا 10 متر قابل رشد است. یکی از محصولات محبوبی که از این میوه تولید می‌شود، میوه خشک پاپایا استوایی می‌باشد. پاپایا خشک شده دارای ماندگاری بیشتری است و استفاده بسیار راحت‌تری نیز دارد.

پاپایا یکی از میوه‌های وارداتی است که طرفداران زیادی دارد. پاپایا خشک بسیار خوشمزه و شیک است و برای پذیرایی نیز یک گزینه‌ بسیار عالی می‌باشد. این محصول در رنگ‌های مختلف  از جمله قرمز و زرد قابل خریداری است. در این مطلب با خواص و نحوه خرید این میوه خشک آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.


قیمت انواع میوه خشک


میوه خشک پاپایا چیست؟

پاپایا نوعی خربزه درختی می‌باشد که دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد. برخی از  خواص پاپایا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از آنتی اکسیدان
  • رفع مشکلات گوارشی
  • افزایش نیرومندی مردان
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • جلوگیری از حمله و سکته قلبی
  • درمان التهاب

چیپس میوه پاپایا اگر فاقد افزودنی و شکر تولید شود، یک میان‌وعده سالم و مغذی محسوب می‌شود. این میوه خشک را می‌توان در طبخ غذا استفاده نمود. علاوه بر این خوردن آن برای برخی از افراد به همراه بستی بسیار لذت‌بخش است. برای این منظور می‌توان آن را به قطعات کوچک‌تری برش داد و قطعات پاپایای خشک را روی بستنی قرار داد و سپس میل نمود. پاپایا خشک مانند  دیگر میوه‌های خشک  دارای کالری فراوانی است و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. میزان مناسب مصرف پاپایا خشک در روز، حدودا 1.5 انس برابر با 42 گرم می‌باشد.

میوه خشک پاپایا چیست؟

ارزش غذایی میوه پاپایا استوایی

یک فنجان یعنی 145 گرم پاپایا مواد مغذی زیر را دارد:
• 62کیلو کالری
• چربی: 0.4 گرم
• سدیم: 11.6 میلی گرم
• کربوهیدرات: 16 گرم
• فیبر: 2.5 گرم
• شکر: 11 گرم
• پروتئین: 0.7 گرم
• ویتامین (A): 68.2 میکروگرم
• ویتامین (C): 88.3 میلی گرم
• پتاسیم: 263.9 میلی گرم
• فولات: 53.7 میکروگرم
• بتا کاروتن: 397.3 میکروگرم
• لیکوپن: 2650.6 میکروگرم


خرمالوخشک و خواص و فواید آن


تفاوت میوه خشک پاپایا با میوه تازه آن

شاید برایتان سوال باشد که آیا بین میوه‌ تازه و خشک پاپایا تفاوتی وجود دارد یا نه؟ ما این پرسش را از سه جهت بررسی کنیم.

  • مقدار آب: می‌توان گفت تنها تفاوت اصلی میوه خشک و میوه تازه پاپایا، در مقدار آب موجود در آن‌ها می‌باشد. به هنگام خشک کردن این میوه، آب با روش‌های مختلفی در آن از بین می‌رود. کاهش آب در این میوه باعث کم شدن حجم و وزن آن خواهد شد.
  • ارزش غذایی: وقتی آب از میوه حذف می‌شود، میزان هر یک از مواد موجود در واحد جِرم، چند برابر می‌شود. بنابراین می‌توان با مصرف چند تکه‌ کوچک پاپایا خشک، بدون اینکه حجم زیادی از آن خورده باشیم، می‌توانیم به بدن خود مواد مغذی فراوانی برسانیم.
  • طعم:تفاوت دیگری که پاپای خشک با پاپایا تازه دارد، طعم آن‌ می‌باشد. میوه خشک پاپایا، طعم شیرین‌تری نسبت به تازه آن دارد.

تولید میوه خشک پاپایا

پاپایا نیز مانند دیگر میوه‌ها با روش‌های مختلفی خشک می‌شود. یک روش قدیمی و سنتی خشک کردن میوه با کمک آفتاب است که امروزه به دلایل مختلفی با استقبال زیادی روبرو نشده است. یکی از این دلایل بازدهی کم و قرار گرفتن میوه‌ها در برابر هوا و انواع آلودگی‌ها می‌باشد. به همین دلیل است که امروزه کارخانه‌های میوه خشک کنی در این زمینه فعالیت دارند، پاپایا نیز با استفاده از روش‌های جدید و به کمک دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شود.

تولید میوه خشک پاپایا

خواص پاپایا برای تقویت هاضمه

در پاپایا نوعی آنزیم خاص به‌نام پاپائین وجود دارد که پیوندهای بین آمینواسیدها را شکسته و در تجزیه و بهره‌برداری از پروتئین‌ها به بدن کمک می‌کند. آمینواسیدها پروتئین‌ها را تشکیل می‌دهند و آنزیم پاپائین مانند دیگر آنزیم‌های تولید شده در پانکراس، پروتئین‌ها را تجزیه می‌کند. برخلاف آنزیم‌های موجود در بدن، آنزیم پاپائین به محیط اسیدی نیازی ندارد. به همین دلیل است که مصرف میوه پاپایا و پاپایا خشک برای رفع عوارض هاضمه در افرادی که اسید معده ضعیفی دارند، کمک کننده است. فیبری که در پاپایا وجود دارد نیز برای برطرف کردن یبوست بسیار موثر است و در تنظیم عملکرد آسان دستگاه هاضمه موثر عمل می‌کند.


 میوه خشک پاملو و خواص آن


خواص پاپایا برای تقویت هاضمه

میوه خشک پاپایا اسلایس برای کاهش التهاب

التهاب، واکنش طبیعی است که بدن در برابر هجوم عوامل بیماری‌زا از خود نشان می‌دهد اما در ایجاد بیماری‌های مزمن زیادی مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت نیز موثر است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف میوه پاپایا برای از بین بردن یا کاهش التهاب بسیار موثر است. در کنار این مزایا می‌تواند پیشرفت سالخوردگی را نیز متوقف کند.

خواص میوه خشک پاپایا حبه برای خون

از جمله خواص پاپایا خشک، بهبود بیماری کمبود پلاکت خون است. این بیماری باعث کاهش توان بدن در تشکیل لخته خون و افزایش احتمال خونریزی داخلی خواهد شد. در مطالعات انجام شده، به اثبات رسیده است که مصرف میوه پاپایا میزان پلاکت و شمار گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد. به همین دلیل پژوهشگران برای درمان بیماری‌های خونی و مشکل انعقاد خون، مصرف این میوه را توصیه کرده‌اند.

خواص میوه های استوایی پاپایا برای جلوگیری از آسم

یکی از ترکیبات موجود در پاپایا، بتاکاروتن است که یکی از ترکیبات شناخته شده برای جلوگیری از بروز بیماری آسم است. برای کاهش التهاب مجاری تنفسی به‌ویژه در کودکان، لازم است میزان کافی از ویتامین A در رژیم غذایی افزوده شود که در این میوه خشک وجود دارد.

پاپایا برای جلوگیری از آسم

خواص پاپایا برای سرطان

آنتی اکسیدان بتاکاروتن که در پاپایا وجود دارد، خطر سرطان را کاهش می‌دهد. طبق مطالعات انجام گرفته اگر مردان جوان رژیم‌های غذایی غنی از بتاکاروتن را داشته باشند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در خود کاهش می‌دهند.

خواص میوه پاپایا برای سلامت استخوان‌ها

این گفته که لبنیات مصرف کنید تا استخوان‌های قوی‌ داشته باشید، در ذهن تمامی ما پررنگ است. اما نباید فراموش کنید که در کنار لبنیات باید از انواع میوه خشک و میوه‌هایی مانند پاپایا خشک را نیز مصرف نمایید. اگر ویتامین K در بدن ما کم باشد، خطر شکستگی استخوان‌ها افزایش پیدا می‌کند. زیرا مصرف کافی ویتامین K در جذب کلسیم اهمیت دارد و باعث کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار می‌شود. این به معنی این است که در بدن کلسیم بیشتری برای تقویت و بازسازی استخوان‌ها وجود خواهد داشت.
خواص میوه پاپایا برای سلامت استخوان‌ها

خواص پاپایا برای دیابت

مصرف پاپایا برای بیماران مبتلا به دیابت مزایای فراوانی دارد. طبق تحقیقات انام شده، افرادی که دیابت نوع 1 دارند و رژیم‌های غذایی پرفیبر دارند، سطح گلوکز خون در آن‌ها پایین‌تری است. استفاده از پاپایا در افرادی که دیابت نوع 2 دارند باعث بهبود چربی و انسولین خون می‌شود.

خواص پاپایا برای بیماری قلبی

ترکیباتی مانند فیبر، پتاسیم و ویتامین‌های موجود در پاپایا باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. مهم‌ترین تغییر در رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش دریافت پتاسیم همراه با کاهش دریافت سدیم است که با مصرف پاپایا می‌توان به این هدف رسید.

خواص پاپایا برای پوست

اگر ترکیبی شفابخش برای پوستتان می‌خواهید، باید پاپایا را به شما معرفی کنیم. استفاده از پاپایای له شده به‌صورت موضعی، می‌تواند برای بهبود زخم و جلوگیری از عفونت نواحی که سوخته شده است مفید واقع شود. پژوهشگران معتقدند که آنزیم‌های موجود در پاپایا در کمک به درمان زودتر زخم‌ها موثر عمل می‌کنند.
خواص پاپایا برای پوست

خواص پاپایا برای سلامت مو

پاپایا برای زیبایی ظاهری خواصی دارد که باعث شده خانم‌های زیادی آن را در روتین برنامه غذایی خود جای دهند. این میوه به دلیل داشتن ویتامین A برای مو عالی است و حاوی مواد مغذی است که مو را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این ویتامین A یک ویتامین ضروری برای رشد تمامی بافت‌های بدن از جمله پوست و مو محسوب می‌شود. پاپایا سرشار از ویتامین C است، این ویتامین برای ساخت و نگهداری کلاژن پوست بسیار اهمیت دارد.

خواص میوه پاپایا برای مدیریت استرس

پاپایا منبعی از مواد مغذی آنتی اکسیدانی ازجمله کاروتن، فلاونوئیدها و اسید فولیک می‌باشد. این ترکیبات در کاهش علائم افسردگی موثر عمل می‌کنند. کمبود ویتامین C با سلامت روان و نوسانات خلقی در ارتباط است بنابراین با مصرف پاپایا می‌توانید در مدیریت استرس به خود کمک کنید.

خرید پاپایا خشک

میوه پاپایا به‌صورت آماده و حبه‌ای قابل خریداری است و می‌توان  به‌عنوان یک میان‌وعده‌ جذاب و خوشمزه از آن استفاده کرد. این میوه خشک سرشار از ویتامین‌ها می‌باشد و سالم و خوشمزه است.

فروش پاپایا در فروشگاه‌های آجیل و خشکبار انجام می‌گیرد. فروش محصولات به‌صورت بسته‌بندی‌هایی با وزن‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا خرید خود را با توجه به حجم مورد نیازتان انجام دهید. در فروشگاه‌هایی که قابلیت خرید اینترنتی این محصول را  دارند، می‌توانید با ثبت سفارش اینترنتی اقدام به خرید نمایید.


آشنایی با میوه خشک به


قیمت پاپایا خشک

قیمت خرید میوه خشک پاپایا استوایی وابسته به عوامل مختلفی می‌باشد. پاپایا یکی از میوه‌های وارداتی‌ می‌باشد و قیمت به نسبت بالاتری در مقایسه با دیگر میوه‌ها دارد. همین موضوع نیز باعث شده است که فروش میوه پاپایا خشک قیمت بالایی داشته باشد و  میوه خشک پاپایا نیز نسبت به دیگر میوه‌های خشک گران‌تر باشد.

اما خبر خوب ما به شما این است که شما می‌توانید پاپایا خشک را به قیمتی ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها خریداری کنید. زیرا با خرید اینترنتی این میوه خشک و بدون واسطه می‌توانید آن را تهیه نمایید.

قیمت پاپایا خشک

خرید پاپایا خشک در شور و شیرین

خرید اینترنتی پاپایا خشک از فروشگاه شور  شیرین در سراسر کشور قابل انجام است. بعد از اینکه محصول و مقدار آن را انتخاب نمودید، باید مراحل ثبت سفارش و پرداخت را طی نمایید تا بعد از آن میوه خشک پاپایا برای شما ارسال شود و آن را در اسرع وقت درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

محصولات شور  وشیرین دارای استاندارد بوده و از نظر بهداشت و کیفیت در بازار رقیب ندارند. با خرید پاپایای خشک از فروشگاه شور و شیرین، یک محصول صادراتی را دریافت خواهید کرد که مشتری‌های ثابتی در بیش از 10 کشور دنیا دارد. اگر هر گونه پرسش یا ابهامی درمورد مراحل سفارش، تحویل، قیمت پاپایا دارید می‌توانید با پشتیبانی آنلاین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.