شور و شیرین

آشنایی با میوه خشک پاملو و خواص آن

میوه خشک پاملو و دارابی دارای نام‌های فراوانی مانند پوملو یا پامیلو یا پاملو یا بتابی می‌باشد که در منابع طب سنتی چکوتره یا جکوتری نیز نامیده می‌شود. برخی نیز این میوه را سلطان مرکبات می‌دانند. پاملو یکی از میوه‌های عجیب و غریبی است که برخلاف خواص زیاد خود کمتر در ایران دیده می‌شود. در این مطلب از شور و شیرین می‌خواهیم مروری جامع بر پوملو و تمامی خواص آن برای بدن داشته باشیم.


میوه خشک


 

پوملو و تمامی خواص آن

میوه خشک پاملو

این میوه از دسته مرکبات است. البته میوه پوملو آب و حالت گوشتی بسیار بالایی دارد و در ظاهر بسیار شبیه به میوه گریپ فروت و پرتقال است. میوه پوملو دارای مزه ترش و تند می‌باشد، البته میزان تند و ترش بودن این میوه در مقایسه با گریپ فروت بسیار کمتر است. به دلیل اینکه این میوه آبدار است، زمان زیادی برای خشک کردن نیاز دارد. بنابراین، برای خشک کردن مناسب میوه پوملو، باید برش‌های ضخیم‌تری را ایجاد کرد. برش‌های ضخیم‌تر برای روند خشک کردن میوه مناسب هستند.
میوه پوملو یکی از میوه‌هایی است که برای کاهش پیری زودرس توصیه می‌شود. برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری که در ساختار این میوه وجود دارد شامل موارد زیر هستند:

  • آهن
  • کلسیم
  • منیزیم
  • فسفر
  • سدیم
  • نیاسین
  • تیامین
  • کربوهیدرات
  • کالری

پاملو، بزرگِ خاندان مرکبات (خواص بی نظیر پوست پاملو)

برخی از خواص پاملو چیپسی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. قدرتمند سازی قلب
  2. پیشگیری از سرطان
  3. حفظ سلامت و طراوت پوست
  4. افزایش قدرت بینایی
  5. قدرتمند سازی دستگاه گوارش
  6. تقویت سیستم ایمنی بدن

در ادامه هر یک از  این موارد را بررسی می‌کنیم.

 

پاملو، بزرگِ خاندان مرکبات


قیمت انواع میوه خشک


۱. قدرتمند سازی قلب

پاملو ورقه ای خشک میزان زیادی پتاسیم دارد که این ماده برای سلامتی قلب بسیار مفید است. حتی برای تنظیم کردن فشار خون و از بین بردن یا کم کردن کلسترول خون، برای کاهش خطرات سکته قلبی و مغزی موثر است.

۲. پیشگیری از سرطان

خواص بی‌نظیر چیپس پوملو  فوق‌العاده است. یکی از آنتی اکسیدان‌هایی که برای بدن بسیار ضروری است بهره بردن از فلاونوئید‌ها می‌باشد. میوه خشک پوملو، مقادیر زیادی از فلاونوئید‌ها را دارا می‌باشد. با کمک این میوه می‌توان از بروز سرطان‌هایی مانند زیر جلوگیری کرد:

  • سرطان لوزالمعده
  • پستان

در این میوه فیبر بسیار بالایی وجود دارد. بنابراین برای از بین بردن سرطان روده بزرگ نیز مفید واقع می‌شود. میوه خشک پوملو، برای از بین بردن بیماری‌های سرطانی بسیار مفید است از جمله سرطان‌هایی که آن‌ها را نام بردیم.

۳. حفظ سلامت و طراوت پوست

با مصرف میوه خشک می‌توانید پوست شادابی داشته باشید. از فواید مصرف پوست میوه پاملو، مفید بودن آن برای  بالا بردن میزان طراوت و شادابی پوست است. این میوه مقادیر زیادی از ویتامین آ دارد. ویتامین آ برای سطح پوست بسیار مفید و کارآمد است. البته ویتامین آ برای از بین بردن چین و چروک مفید است و همین‌طور بهره بردن از آن برای پوست نیز بسیار مناسب است.

از میوه خشک پوملو می‌توان برای بالا بردن سطح کلاژن پوست استفاده کرد. کلاژن‌سازی برای شادابی و نشاط در پوست بسیار موثر است. بهره بردن از میوه خشک پوملو برای افرادی که به دنبال زیبایی پوست خود هستند بسیار کمک کننده است.
این میوه، برای نشاط بیشتر پوست کارساز و مفید است. همچنین میوه خشک پوملو، برای افرادی که برای تغذیه مناسب مو خود به دنبال یک ماده موثر هستند، مناسب است.
ویتامین‌های موجود در این میوه  شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین C

این سه نوع ویتامین فوق، برای تقویت تار‌های مو بسیار مفید هستند. برای اینکه موی افراد برای رشد تحریک شود، بدن باید این ویتامین‌ها را داشته باشد. به منظور بالا بردن تراکم مو، میوه خشک پوملو می‌تواند با دارا بودن این نوع ویتامین کار خود را به‌درستی انجام ‌دهد.

۴. افزایش قدرت بینایی

ویتامین A  یک ویتامین ضروری برای تامین سلامت قدرت بینایی است. این ویتامین دارای نقش بسیار پر رنگی در سلامت بینایی است. حتی استفاده از سبزیجات دیگری مانند کدو حلوایی یا هویج به همراه ترکیب میوه پوملو برای تامین این ویتامین بسیار مناسب است .میوه خشک پوملو نیز دارای مقادیر زیادی ویتامین A می‌باشد که برای تامین ویتامین بدن بسیارمناسب است.

۵. قدرتمند سازی دستگاه گوارش

یبوست یکی از بیماری‌هایی است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند. یبوست یک بیماری بسیار آزار دهنده‌ برای انسان است. بیماری یبوست در واقع با کارکرد نادرست روده‌ها اتفاق می‌افتد. وقتی روده نتواند مواد مغذی را دریافت کند، شخص به بیماری یبوست مبتلا می‌شود. فیبری که در میوه پوملو خشک شده وجود دارد، برای از بین بردن بیماری یبوست بسیار مناسب است.

۶. تقویت سیستم ایمنی بدن

بهره بردن از میوه خشک پوملو اسلایس منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. اگر ویتامین سی به‌صورت روزانه به بدن وارد شود، باعث بالا بردن قوای بدنی و سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن می‌باشد. برای  اینکه بتوان از حمله رادیکال‌های آزاد در بدن کلوگیری کرد، مصرف ویتامین سی توصیه می‌شود. پوملو خشک شده نیز مقادیر فراوانی ویتامین سی دارد که مصرف آن به شدت به تمامی افراد توصیه می‌شود.

برای اینکه از بیماری‌های عفونی نیز جلوگیری شود استفاده از میوه خشک پوملو پیشنهاد می‌‌شود. استفاده از این میوه برای بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و عفونت‌های میکروبی و ویروسی، بسیار مفید است.

میوه خشک پوملو اسلایس

فروش میوه خشک پاملو

فروش میوه خشک پوملو بیشتر به‌صورت حبه‌ای انجام می‌شود، این به دلیل این است که پوملو خشک حبه‌ای به‌صورت اسلایدهای یک اندازه و یک شکل برش داده می‌شود. فروش میوه خشک پوملو حبه ای اغلب به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود زیرا:

  • امکان دسترسی راحت‌تری دارد.
  • با نمونه‌های جدید این میوه خشک می‌توان آشنا شد.
  • امکان بررسی بهتر محصول.
  • در نظر گرفتن قیمت‌های ارزان‌تر.
  • ثبت سفارش آسان‌تر

البته باید گفت که علاوه بر فروش آنلاین، فروش حضوری تمامی محصولات آجیل و خشکبار نیز در شور و شیرین وجود دارد که خریداران محترم با در نظر گرفتن شرایط خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند.


خرید آنلاین انواع میوه خشک


 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.