شور و شیرین

آشنایی با میوه خشک به

به یک میوه‌ پاییزی و خوش‌عطر و طعم از خانواده سیب و گلابی می‌باشد. این میوه در ظاهر شبیه به سیب است، اما جنس و بافت آن شبیه به گلابی می‌باشد. این میوه‌ در دو نوع ترش و شیرین وجود دارد، اما نوع شیرین آن که از نظر طب سنتی خواص بیشتری دارد، مطلوب‌تر است. هرچند به به‌صورت خام نیز قابل خوردن است اما از پخته شده آن در مرباها و برخی خورشت‌ها مانند خورشت به با آلو استفاده می‌کنند. به خشک نیز یکی از فراورده‌های این میوه‌ پاییزی می‌باشد که برای استفاده در دم‌نوش و چای به کاربرد دارد.

از آنجا که به یک میوه‌ پرخاصیت می‌باشد اما تنها در برخی فصول از سال وجود دارد؛ شور و شیرین تصمیم به عرضه به خشک گرفته است. طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است، خواص به خشک با میوه تازه آن تفاوت چندانی ندارد و تنها میزان آبی که در آن وجود دارد مقداری کمتر است. به یک میوه‌ کم کالری می‌باشد که مواد تشکیل دهنده آن حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین C، مس، مقدار کمی ویتامین B، آهن، پتاسیم و منیزیم است. کارشناسان تغذیه بر این باورند که مصرف این میوه مفید به عنوان منبعی که سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند و باعث کاهش التهاب شود.  پیشنهاد ما این است که همین حالا اقدام کنید و با ثبت سفارش این خشکبار مفید و سرشار از سلامتی، آن را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت درب منزل خود تحویل بگیرید.


قیمت میوه خشک


 

یک میوه‌ پاییزی و خوش‌عطر

خواص به خشک شده برای سلامتی

۱. درمان کم‌خونی

یکی از خواص به خشک این است که تولید هموگلوبین در خون را تحریک می‌کند و برای بیماری کم‌خونی که به دلیل کمبود گلبول‌های قرمز در بدن رخ می‌دهد مفید است. این میوه منبع خوبی از اسیدفولیک است که باعث تولید گلبول‌های قرمز خون که وظیفه حمل اکسیژن به نقاط مختلف بدن را بر عهده‌دارند، می‌شود.

۲. خواص به در دوران بارداری

میوه به یکی ازمیوه‌های پیشنهادی برای خانم‌ها می‌باشد زیرا دارای خواص زیبایی و سلامت پوست و مو می‌باشد اما خواص میوه به برای زنان باردار نیز فراوان است. زیرا این میوه دارای ویتامین B۶ است که باعث کاهش تهوع و استفراغ در طول دوران بارداری می‌شود به همین دلیل مصرف آن در دوران بارداری به‌ویژه بین هفته ۶ تا ۱۴ به خانم‌ها توصیه می‌شود.

3. خواص به خشک شده برای درمان سرفه

دانه‌های خشک‌شده به برای درمان گلودرد و تسکین سرفه بسیار مفید هستند. این دانه‌ها باید در آب حل شوند و به‌عنوان داروی سرفه استفاده شوند. این درمان برای کودکان بسیار مفید است زیرا فاقد الکل می‌باشد. از  جمله کاربردهای دانه‌های این میوه درمان پنومونی، سرماخوردگی، سرفه، آسم و بیماری‌های تنفسی است. برای این کار باید دانه‌های به در آب جوشیده و سپس مصرف شوند.

خواص به خشک شده برای سلامتی

۴ . خواص ميوه به برای سلامت پوست و مو

در میوه به سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها وجود دارد که باعث می‌شوند چروک کاهش پیدا کرده و پوست صورت جوان‌سازی شود. همچنین این مواد به‌عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اثرات و اشعه ماوراءبنفش خورشید محافظت می‌کنند. به سرشار از آهن، روی و مس می‌باشد که این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مؤثر می‌باشند.

۵. درمان اسهال

دمنوش برگ به یکی از بهترین نسخه‌ها برای درمان اسهال می‌باشد. استفاده از برگ درخت به یا تهیه چای با استفاده از برگ‌های درخت به، برای برطرف کردن مشکلات گوارشی مانند اسهال مفید است.

۶. پیشگیری از سرطان

سطح بالای آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار مؤثر می‌باشند. رادیکال‌های آزاد نوعی محصول فرعی بسیار خطرناک از متابولیسم سلولی می‌باشند که باعث می‌شوند سلول‌های سالم از بین بروند یا در آن‌ها تغییر ایجاد شود. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در به وجود دارد در کاهش خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری‌ها مانند سرطان موثر هستند.

۷. درمان سردرد

اگر دچار سردرد هستید یا حس می‌کنید دچار سردرد خواهید شد، یک میوه را بو کنید. وجود بوی خوش و ترکیبات فنولی و آروماتیک در این میوه باعث می‌شود که سردرد شما بهبود پیدا کند. همچنین می‌توانید این میوه را برش بزنید و آن را در یک لیوان آب جوش بگذارید و از جوشانده آن مصرف کنید. با این کار از شر سردرد خلاص می‌شوید.

موارد مصرف به خشک شده

افرادی که به آبمیوه علاقه دارند می‌توانند همانند سیب، میوه تازه آن را آبگیری کنند و بنوشند. اما آبمیوه دارای قند بالا و فیبر پایین است. بنابراین بهتر است شیره میوه به مصرف شود. برای تهیه شیره به باید ۵۰ گرم میوه خشک شده به را خرد کنید و آن را با ۵۰ گرم عسل یا شکر مخلوط نمایید، سپس باید آن را در یک لیتر آب جوش بریزد و این مخلوط را روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید و حجم آن نصف شود.

همچنین می‌توان از به خشک شده، خورشت به نیز تهیه نمود. برای این کار ابتدا ۲۵۰ گرم گوشت خورشتی خرد شده را در پیاز داغ تفت دهید، سپس کمی زردچوبه و ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و دو لیوان آب اضافه کنید تا گوشت پخته شود.

حال به میوه خشک به نیاز است. آن را تفت دهید و به مواد در حال پخت اضافه نمایید. ۸ تا ۱۰ عدد آلو خشک نیز  که از قبل خیسانده‌اید، چند دقیقه بعد از میوه خشک به اضافه نمایید. برای خوش عطر شدن خورشت به، کمی زعفران دم کرده نیز به آن بیافزایید.

موارد مصرف به خشک شده

طبع به خشک

به، طبعی گرم و خشک دارد، اما گرمای زیادی ندارد و حتی برخی از حکمای طب سنتی  معتقدند که طبع این میوه متمایل به معتدل است. باید گفت که به ترش نسبت به نوع زرد و شیرین آن، دارای سردی بیشتری است. از این جهت این میوه با طبع‌های مختلفی سازگار و همه می‌توانند از خواص آن استفاده کنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبع تخم به که در درمان سرفه خشک استفاده می‌شود، سرد و تر می‌باشد.

طبع به خشک

نکات لازم برای نگه‌داری به خشک‌شده

  • بعد از اینکه میوه به خشک شد باید آن‌ها را به مدت ۴ الی ۵ روز در یک ظرفی بدون درب بگذارید تا نم باقی‌مانده در آن‌ها کاملا خارج شود. بعد از این کار برای اینکه بتوانید آن را به‌صورت طولانی‌تر نگهداری کنید، به خشک‌شده را در ظرفی درب دار و مناسب بگذارید.
  • این میوه خشک‌شده را در جای خشک و خنک بگذارید.
  • میوه‌های خشک‌شده به را می‌توانید برای حدودا ده ماه استفاده و نگهداری نمایید.
  • از جمله روش‌های نگهداری میوه خشک‌شده به این است که می‌توانید آن‌ها را در یک نایلون قرار دهید و در فریزر بگذارید.

به خشک را از فروشگاه مطمئن تهیه کنید

برخی افراد ممکن است به سولفیت آلرژی داشته باشند و بعد از مصرف آن دچار گرفتگی معده، راش‌ پوستی و حتی حملات آسمی شوند. برای اینکه با سولفیت مسموم نشوید، باید ازمیوه به خشکی استفاده کنید که رنگی آن‌ها به قهوه‌ای یا تیره متمایل باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که میوه به خشکی که به شکل نامناسب تهیه و نگهداری می‌شود ممکن است به قارچ و ترکیبات سمی آلوده باشد. بنابراین باید حتما آن را از فروشگاه‌ مطمئنی تهیه نمایید.

نکاتی برای خرید به خشک

  • توجه داشته باشید که از نسخه‌ بدون شکر چیپس میوه را خریداری کنید. شکر یا همان قند سفید ارزش غذایی ندارد و میوه خشک، این تنقلات سالم و بی‌نظیر را تبدیل به یک خوراکی مضر می‌کند.
  • به رنگ‌های غیر طبیعی میوه خشک توجه کنید. رنگ‌هایی که بیش از حد زرد هستند در برخی میوه‌ها نشان از وجود مواد نگهدارنده بر روی آن‌ها می‌باشد.
  • خرید به خشک را از سایت معتبر انجام دهید، برای اطمینان از سایت مورد نظر می‌توانید به قسمت رضایت مشتریان سری بزنید. نظرات مشتریان راضی و خوشحال، یا نکاتی که باعث نارضایتی مشتریان شده است شما را در انتخاب فروشگاه مورد نظر مصمم‌تر می‌کند.

خرید به خشک و با کیفیت

تمامی خواص میوه خشک به در صورتی در آن وجود دارد که برای تهیه آن از میوه به شیرین و رسیده ایرانی استفاده شود، زیرا میوه صادراتی فقط ظاهر هندسی خوبی دارند اما بو و مزه و خواص به ایرانی در آن‌ها وجود ندارد.

به خشک شده موجود در فروشگاه شور و شیرین از میوه‌های به شیرین، زرد رنگ و رسیده ایرانی تهیه می‌شود. مصرف کنندگان عزیز می‌توانند در بسته‌هایی با اوزان مختلف آن را سفارش دهند. از مهم‌ترین نکات میوه‌های خشک شور و شیرین شامل قیمت مناسب، کیفیت عالی، رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای لازم برای تهیه آن می‌باشد.

خرید به را باید از سایت‌های معتبر انجام دهید. خرید به خشک شده به‌صورت آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد  و معرفی محصول با کیفیت می‌باشد که این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه نموده و خرید تضمینی به خشک و دیگر محولات مورد نظر خود را انجام دهید.

فروش به خشک شده

فروش به خشک شده در شور و شیرین قابل انجام است و خریداران محترم می‌توانند خرید به و دیگر انواع میوه خشک شده را به‌صورت حضوری و اینترنتی انجام دهند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت انواع میوه خشک شده به فحه محصولات سایت شور و شیرین سری بزنید و به‌راحتی قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

فروش به خشک شده

قیمت به خشک

از جمله عواملی که بر قیمت میوه خشک تاثیرگذار است، نوع عرضه‌ آن می‌باشد. میوه‌ خشک هم به‌صورت فله و هم به‌صورت بسته‌بندی در بازار وجود دارد. قیمت تمام‌شده‌ به خشک بسته ای، نسبت به فله آن  بیشتر است. برخی از هزینه‌هایی که باعث می‌شوند قیمت به خشک شده بسته‌بندی شده نسبت به فله آن بیشتر باشد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • هزینه‌ تولید و چاپ بسته‌ برای میوه‌های خشک
  • هزینه‌ نیروی کار و دستگاه‌های بسته بندی میوه خشک

با توجه به این عوامل و دیگر فاکتورها مانند قیمت میوه تازه، کیفیت تولید و … قیمت به خشک متغییر می‌باشد.

جمع بندی

به از جمله خوشمزه‌ترین میوه‌های پاییز می‌باشد. این میوه به‌صورت خشک شده برای استفاده در سایر فصل‌ها استفاده می‌شود. خواص به خشک کاملا شبیه به میوه تازه آن می‌باشد، تنها تفاوتشان این است که وزن به خشک بسیار کمتر از به تازه است. به خشک در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. همچنین باعث رفع حالت تهوع در دوران بارداری، بهبود زخم معده  و درمان اسهال می‌شود. همچنین از بروز کم‌خونی جلوگیری کرده  و دمنوش آن برای درمان سرماخوردگی و سردرد موثر است.

فروشگاه آنلاین شور و شیرین ارائه دهنده محصولات ارگانیک در ایران می‌باشد، می‌توانید انواع خشکبار، آجیل و شکلات مورد نیاز خود را از فروشگاه شور و شیرین تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.