شور و شیرین

میوه درمانی: خرمالوخشک و خواص و فواید آن

خرمالو خشک یک میوه‌ شیرین، خوشمزه و از انواع میوه‌های خشک می‌باشد که سرشار از آنتی ‌اکسیدان و مواد مغذی است. این میوه‌ پاییزی به گوجه‌فرنگی شباهت دارد و رنگ نارنجی مایل به قرمز دارد که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و نام آن ترکیبی از خرما و آلو می‌باشد.

نخستین بار یونانیان این میوه را کشف کردند و سپس آن را به کشورهای آسیای شرقی نیز روانه کردند. به‌گونه‌ای این میوه به‌عنوان میوه‌ ملی کشور ژاپن شناخته‌ می‌شود. خرمالو دنیای زیبایی و رنگ است، اما به دلیل گس بودن و جمع شدن دهان بعد از خوردن آن، در مقایسه با سایر میوه‌ها طرفداران کمتری دارد. اما برای فرار از این حس ناخوشایند از انواع فرآورده‌های مختلف خرمالو مانند خشک‌کردن، استفاده در کیک و ژله، دسر و… استفاده کرد.

یکی از پرفروش‌ترین ارقام میوه خشک، خرمالو خشک می‌باشد که به‌صورت فله و بسته‌بندی در بازار وجود دارد. قیمت خرمالو خشک بسته ای و فله‌ای وابسته به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت، نوع بسته‌بندی، قیمت خرمالو، بازه زمانی خرید، رنگ، طعم و … می‌باشد. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن، نحوه خشک کردن این میوه می‌باشد. خرمالو خشک بسته بندی شده و فله‌ای را می‌توان از دو طریق سنتی یعنی با کمک آفتاب و صنعتی با استفاده از دستگاه، خشک کرد. قیمت خرمالویی که با دستگاه خشک شده است معمولا بالاتر از نمونه دیگر است. همخوانی عرضه و تقاضا نیز بر روی قیمت خرمالو خشک موثر است. اگر عرضه این محصول کمتر از تقاضای خرید آن باشد، قیمت خرمالو خشک شده به‌طور لحظه‌ای بالا می‌رود. تامین کنندگان این محصول در شور و شیرین، می توانند درمورد خرید و قیمت این محصول شما را راهنمایی کنند.


قیمت میوه خشک


داستان خرمالو خشک

داستان خرمالو خشک

خرمالو یکی از میوه‌هایی است که طرفداران بی‌شماری دارد، این دلپذیر بودن شاید به این دلیل باشد که فقط چند ماه از سال در دسترس می‌باشد. اما شور و شیرین با آوردن میوه خشک این محصول خیال هواداران آن را راحت کرده است. خرمالوی خشک قیمت بسیار مناسبی دارد و با سودمندترین قیمت می‌تواند ضیافت شما را  به یک جشن باشکوه تبدل کند.

چیپس خرمالو هم یک آجیل معرکه برای میهمانی، دورهمی و جشن می‌باشد؛ هم به‌عنوان یک تنقلات مفید برای مدرسه، باشگاه و پیک‌نیک مورد استفاده قرار گیرد. این میوه‌های لذیذ می‌توانند خوراک آذوقه پشت فرمان برای مسافرت‌های طولانی باشد. ضمن اینکه هیچ‌گونه زباله‌ای تولید نمی‌کند، سرشار از انرژی و مواد موثر برای سلامتی می‌باشد.

میوه خرمالوی خشک

بعد از اینکه خرمالوها شسته شدند باید آن‌ها را برش زده و سپس با روش‌های سنتی یا صنعتی خشک می‌شوند. مصرف خرمالو به صورت چیپس و میوه خشک دارای فواید زیادی است. این میوه خشک علاوه بر  کمک به کاهش وزن، باعث بهبود و افزایش جریان خون شده و می‌تواند برای سلامت قلب، چشم و عملکرد کبد هم تاثیرات مثبتی داشته باشد.

میوه خرمالوی خشک


میوه خشک پاملو


ارزش غذایی خرمالو خشک اعلا

خرمالو خشک ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و این میوه خشک را می‌توان به‌عنوان یک میوه کم کالری معرفی کرد. میزان مواد مغذی موجود در 100 گرم خرمالو به شرح زیر است:

انرژی: 119 کالری

کربوهیدرات: 31.2 گرم

پروتئین: 1 گرم

فیبر: ۶ گرم

ویتامین A: تقریبا 55٪ نیاز روزانه

ویتامین C: تقریبا 21٪ نیاز روزانه

منگنز: 30٪ نیاز روزانه

مس: 9٪ نیاز روزانه

پتاسیم: 8٪ نیاز روزانه

ویتامین B6: تقریبا 8٪ نیاز روزانه

ویتامین E: تقریبا ۶٪ نیاز روزانه

ویتامین K: تقریبا ۵٪ نیاز روزانه

چرا خرمالو خشک تا این حد دلچسب است؟

شاید برایتان عجیب است، اما باید گفت که استقبال بیشتر مردم از خرمالو خشک فله و بسته‌بندی شده، بسیار بیشتر از نوع تازه آن می‌باشد و این به دلیل طعم گس میوه تازه خرمالو است زیرا این طعم مورد پسند همه مردم نیست. مصرف میوه خشک شده یا چیپس خرمالو یک میان‌وعده مقوی و سالم است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، میوه خشک خرمالو جایگزین مناسبی به جای آجیل گرم و چرب، برای افرادی است که می‌خواهند چربی خون و کالری خود را پایین بیاورند. علاوه بر این‌ها رنگ زیبای نارنجی خرمالو در فرم خشک شده آن نیز، جذابیت فراوانی دارد.


 میوه خشک به


خواص خرمالو چیست ؟

در این مطلب ۹ مورد از خواص خرمالو خشک برای سلامتی بدن را بررسی می‌کنیم.

۱. تقویت بینایی

حتما همه می‌دانند که ویتامین  A، در تقویت بینایی چشم تاثیر بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی که این ویتامین دارد، برای جلوگیری از بعضی سرطان‌ها موثر است. برای تولید این ویتامین در بدن، یک ماده دیگر به نام بتاکاروتن نیاز می‌باشد. خرمالو نیز مقادیر بالایی از این ماده در ترکیبات خود دارد. اگر خوراکی‌هایی که حاوی بتاکاروتن هستند به اندازه متعادل مصرف شود مانند خرمالو خشک، خطر مبتلا شدن به آب مروارید تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

خواص خرمالو چیست ؟

۲. تولید انرژی بدن

خرمالو در ترکیبات خود گروهی از ویتامین‌های B1، B2  و B3 HSJ را دارد. این ویتامین‌ها در بدن کمک می‌کنند تا غذا به انرژی تبدیل شود. از طرف دیگر نیز برای تقویت دستگاه‌های عصبی و گوارشی نیز مهم هستند. کمبود ویتامین B در بدن ممکن است باعث ایجاد افسردگی شود. افراد سیگاری بیشتر در معرض کاهش این ویتامین هستند به همین دلیل بهتر است مصرف این خشکبار به ویژه خرمالو خشک در رژیم غذایی این افراد قرار بگیرد.

۳. خواص خرمالو خشک معجزه‌ای برای کم‌خونی

خرمالو خشک سرشار از آهن است، یک ماده‌ معدنی که بسیار خون‌ساز  می‌باشد. آهن در انتقال اکسیژن توسط گلبول‌های قرمز نیز کمک کننده است. بنابراین خوردن خرمالو خشک برای افرادی که کم‌خونی دارند یا مانند دختران تازه بالغ و زنان باردار در معرض ابتلا به این بیماری هستند، بسیار مفید است.

۴. جذب آهن و ترمیم زخم‌ها

درباره آهن و اهمیت آن برای بدن صحبت کردیم اما برای جذب آهن به ویتامین C نیاز داریم که در خرمالو به‌ فراوانی وجود دارد. بنابراین خوردن خرمالو خشک به تامین و جذب آهن بسیار کمک می‌کند. همچنین این ویتامین برای ترمیم زخم‌ها و ساخت ناقل‌های عصبی بسیار ضروری است.

۵. افزایش ایمنی بدن و سلامتی استخوان‌ها

یکی از خواص عالی و جذاب خرمالو خشک دارا بودن ویتامین C می‌باشد که یکی از ویتامین‌های فوق‌العاده در زمینه تقویت دستگاه ایمنی و سلامتی پوست، لثه‌ها، دندان‌ها و استخوان‌ها است که می‌توان آن را با مصرف خرمالو خشک تأمین کرد. از این جهت است که مصرف خرمالو خشک برای افرادی که دچار مشکلات پوستی یا استخوانی هستند و یا اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مناسب می‌باشد.

۶. تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از پوکی استخوان

کلسیم در تنظیم ضربان قلب و بهبود عملکرد عضلات بدن کمک کننده است. این ماده معدنی همچنین برای رشد و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها نیز اهمیت دارد و باعث جلوگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان بعد از دوران یائسگی در زنان می‌شود. باید گفت خرمالو یک منبع خوب برای تامین کلسیم بدن است.

۷. جلوگیری از خشکی پوست و مو و ناخن از فواید خرمالو خشک

کمبود ویتامین A فقط نه تنها بینایی را کم می‌کند بلکه باعث خشکی و شکننده شدن پوست و مو و ناخن می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید این ویتامین در بدنتان ساخته شود این ویتامین را استفاده کنید. همان‌طور که قبل‌تر نیز گفتیم، خرمالو خشک حاوی ویتامین سی است که یک ویتامین ضروری برای سلامتی پوست می‌باشد. کمبود ویتامین آ باعث می‌شود اختلال پوستی روزاسه به وجود بیاید که در این بیماری رگ‌های سطحی پوست صورت پرخون می‌شوند.

۸. تقویت اعصاب و پاکسازی کبد و کلیه

چند ویتامین و ماده معدنی وجود دارد که بودن آن‌ها برای تقویت دستگاه عصبی بدن اهمیت فراوانی دارد. یکی از این مواد معدنی پتاسیم می‌باشد که در خرمالو وجود دارد. پتاسیم یک ماده اشتهاآور است و باعث شستشوی کلیه و کبد می‌شود.

وجود ویتامین A در بدن نیز باعث پیشگیری از بلوری شدن کلسیم در کلیه و ایجاد سنگ کلیوی از جنس کلسیم می‌شود‌. گفتیم که بتاکاروتن موجود در میوه خشک خرمالو دارای نقش اساسی در ساخت ویتامین A می‌باشد. بنابراین با مصرف خرمالو خشک می‌توانید ویتامین A، کلسیم و پتاسیم مورد نیاز بدن خود را  تأمین کنید. البته افرادی که دارای مشکل کلیوی یا کبدی هستند باید مراقب میزان پتاسیم بدن خود باشند. بنابراین این افراد نباید در خوردن خوراکی‌های حاوی پتاسیم‌ زیاده‌روی کنند.

۹. کمک به سوخت‌وساز بهتر بدن

خرمالوخشک  دارای مقادیری از فسفر می‌باشد که ماده‌ مهمی برای سوخت‌وساز بدن، آزادسازی انرژی و جذب مواد مغذی لازم است.


هلو خشک


شرایط نگه‌داری خرمالو خشک شده

میوه خشک خرمالو، سرعت و قابلیت جذب رطوبت بالایی از محیط دارد، بنابرین به‌راحتی کپک می‌زند. پس باید آن را در جای خشک و خنک و  دور از آفتاب نگهداری کنید. علاوه بر این می‌توان خرمالو خشک را در ظروف درب دار برای مدت یک سال درون یخچال نگهداری نمود.

نکات خرید خرمالو خشک

  1. خرمالو خشک شده در بسته بندی‌ها، ابعاد، وزن‌ها و صورت‌های مختلف دارای قیمت متفاوتی می‌باشد. معمولا محصولاتی که کیفیت بالاتری دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.
  2. توصیه ما این است که به جای تهیه‌ میوه‌ خشک فله‌ای، آن‌ را در بسته‌بندی تهیه کنید زیرا این نوع میوه خشک کمتر در معرض آلودگی قرار گرفته است و از سلامت آن‌ها مطمئن خواهید بود.
  3. خرمالوی خشک  دارای رنگ طیفی از نارنجی می‌باشد. توجه کنید که رنگ محصول انتخابی خیلی روشن یا خیلی تیره نباشد.
  4. باید توجه کنید که برای تهیه‌ خرمالو خشک، مواد افزودنی و نگهدارنده‌ها در آن استفاده نشده باشد.

 

نکات خرید خرمالو خشک

خرمالو خشک از کجا بخرم؟

میوه خشک خرمالو دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد که نباید از آن‌ها غافل شویم. باید این را یادآور شویم که محصول و میوه خشکی که ما به دست مشتریان محترم می‌رسانیم، در شرایط کاملا بهداشتی، با رعایت اصول استاندارد خشک و تهیه می‌شوند. پس می‌تواند برای یک خرید با کیفیت و با اطمینان اقدام نمایید.

خرید خرمالو خشک شده از فروشگاه اینترنتی شور و شیرین

میوه‌ خشک‌ یکی از تنقلاتی است که می‌تواند توجه هرکسی را به خود جلب کند. یک ظرف میوه خشک بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان‌ها و یا به‌عنوان یک میان وعده‌سالم می‌باشد. خرمالو خشک با مجموعه‌ای از خواص و فواید هم دارای طعم بی‌نظیر است و هم برای سلامتی بسیار مفید است. برای خرید خرمالو خشک باکیفیت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی شور و شیرین مراجعه کنید و خرمالو خشک و دیگر محصولات مورد نظر خود را در بسته‌بندی‌های کاملا بهداشتی تهیه نمایید.

شور و شیرین با ارائه انواع خشکبار و میوه‌های خشک باکیفیت، سلامت و تندرستی را برای مشتریان عزیز تضمین می‌کند. فروشگاه شور و شیرین این امکان را برای خریداران محترم فراهم کرده است تا انواع خشکبار را در بسته‌بندی‌های شیک و بهداشتی خریداری نمایند و سپس محصول مورد نظر خود را به‌صورت غیرحضوری و درب منزل دریافت نمایند.

 

خرمالو خشک شده

قیمت خرمالو خشک

یکی از دلایل اصلی متغییر بودن قیمت خرمالو خشک شده در بازار، واسطه‌ها هستند. همچنین عوامل دیگری نیز وجود دارد مانند هزینه بسته بندی محصول، اجرت کارگران، قیمت میوه تازه و … که تمامی این عوامل باعث متغییر شدن قیمت خرمالو خشک می‌شوند. پیشنهاد ما برای کمتر شدن قیمت نهایی محصول این است که خرمالو خشک را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید تا در هزینه ایاب ذهاب و زمان خود صرفه جویی نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد میوه خوش طعم و انرژی دهنده خرمالو در اختیارتان قرار دادیم. همچنین درمورد خرید و قیمت آن نیز صحبت کردیم. حال وقت آن رسیده است که فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی شور و شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است که می‌توانید میوه خشک موردنظر خود را با قیمت مناسبی تهیه کنید. ارسال سفارشات شما در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و شما مشتریان محترم می‌توانید با خیال آسوده محصولات خود را از این فروشگاه خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.