شور و شیرین

شکلات صبحانه نوتلا واقعا چیست؟

شکلات صبحانه نوتلا چیست؟ نوتلا یک نوع دسر بسیار محبوب و خوشمزه می‌باشد که در فروشگاه‌های مختلف در دسترس عموم قرار دارد. این خوراکی به‌قدری  پرطرفدار است که وبسایت نوتلا ادعا دارد می‌تواند با شیشه‎‎‌هایی که در طول یک سال تولید می‌شود دور تا دور زمین، یک کمربند ایجاد کرد. این دسر هم خوشمزه است و هم  بسیاری از افراد آن را یک ماده مغذی سالم می‌دانند، زیرا پایه اصلی آن فندق می‌باشد و برخی نیز آن را در ترکیبات غذایی مختلفی استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به ارزش غذایی و ترکیبات این شکلات خوشمزه داشته باشیم.

اگر به شکلات و کاکائو علاقه‌مند هستید حتما برای یک‌بار هم که شده مزه آن را امتحان کرده‌اید. یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع شکلات است که آن را هم به‌عنوان میان وعده و هم به عنوان وعده صبحانه می توان مصرف کرد. شکلات صبحانه نوتلا در اندازه و حجم‌های مختلفی به تولید می‌رسد. در این صفحه با ما همراه باشید تا برای خرید شکلات صبحانه نوتلا و اینکه چطور بتوانید نوتلا اصل را تشخیص دهید، با شما صحبت کنیم.


قیمت شکلات صبحانه


نوتلا چیست؟

نوتلا نوعی کاکائوی فندقی است که  تولیدکننده آن یک شرکت ایتالیایی به نام Ferroro می‌باشد که سومین تولید کننده بزرگ شکلات در جهان است. سابقه تاریخی این شکلات به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد، در آن زمان شخصی به نام Pietro Ferrero  برای جبران کمبود کاکائو در کشور، فندق آسیاب شده را با شکلات ترکیب کرد.

امروزه مردم در سراسر جهان از نوتلا استفاده می‌کنند و محبوبیت آن نیز هر روزه  در حال افزایش است. این شکلات فندقی را با روش‌های متفاوتی مصرف می‌کنند اما خوردن این شکلات به همراه نان تست صبحانه، پنکیک و وافل رایج است.

نوتلا چیست؟

مواد و ترکیبات شکلات صبحانه نوتلا

اگر قصد دارید با نوتلا آشنایی کاملی پیدا کنید، باید با ترکیبات آن بیشتر آشنا شوید. شرکت نوتلا افتخار می‌کند که در تهیه این شکلات ترکیبات ساده‌ای استفاده شده است. برای تهیه نوتلا از ترکیبات زیر استفاده می‌شود:

شکر: برای تهیه نوتلا، با توجه به محل تولید از چغندر یا شکر استفاده می‌شود. باید گفت که شکر بیشترین ماده‌ای که برای تهیه نوتلا استفاده می‌شود شکر است.

روغن پالم:  روغن پالم نوعی روغن گیاهی است که از میوه درخت نخل تهیه می‌شود. اینکه نوتلا بافت خامه‌ای و قابلیت پخش‌پذیری دارد به دلیل وجود این روغن در ترکیبات تشکیل دهنده آن می‌باشد.

فندق:  شاید بپرسید که نوتلا چه خواصی دارد؟ مهم‌ترین خواصی که در نوتلا وجود دارد به دلیل وجود فندق در ترکیبات آن می‌باشد. خوب است بدانید شکلات نوتلا حاوی خمیر فندق صد در صد خالص است و در هر شیشه از آن تقریبا ۵۰ عدد از این آجیل مغذی وجود دارد.

کاکائو: بیشتر دانه‌های کاکائویی که برای تهیه نوتلا استفاده می‌شوند از غرب آفریقا به‌دست می‌آیند. این دانه‌ها را به خوبی آسیاب می‌کنند و آن را با سایر مواد مخلوط کرده تا طعم بی‌نظیر شکلات در تمامی این مواد پخش شود.

پودر milk بدون چربی: برای به‌دست آوردن پودر milk ، آب را از milk پاستوریزه و بدون چربی جدا می‌کنند تا به پودر تبدیل شود. ماندگاری این milk خشک نسبت به milk معمولی بسیار بالاتر است و به نگهداری در یخچال نیز نیازی ندارد.

لسیتین سویا: لسیتین سویا یک امولسیفایر است. امولسیفایر یعنی از جدا شدن مواد جلوگیری کرده و بافت صاف و یکنواخت آن را حفظ می‌کند. این ماده، چربی است که از دانه سویا مشتق می‌شود و یکی از انواع افزودنی معمول غذایی است.

وانیل: وانیل نوعی طعم دهنده طبیعی می‌باشد که از دانه وانیل به‌دست می‌آید.


شکلات صبحانه تلخ آیدین


ارزش غذایی نوتلا در هر دو قاشق غذا خوری به صورت زیر است:

  • کالری : ۲۰۰
  • چربی : ۱۲ گرم
  • شکر: ۲۱ گرم
  • پروتئین: ۲ گرم
  • کلسیم: ۴ از RDI
  • آهن: ۴٪ RDI

اگر بخواهیم مهم‌ترین خاصیت نوتلا را بیان کنیم، باید بگوییم که این ماده غذایی مغذی به دلیل داشتن فندق در مواد تشکیل دهنده خود،  دارای کلسیم و آهن است و اگر در حد متعادل مصرف شود  برای بدن مفید می‌باشد.

مواد و ترکیبات شکلات صبحانه نوتلا

آیا نوتلا اصل  ماده غذایی سالمی است؟

در این موضوع که نوتلا طعم بسیار خوبی دارد هیچ شکی وجود ندارد، به همین دلیل است که این خوراکی را به عنوان یک صبحانه خوشمزه و باب طبع کودکان تبلیغ می‌کنند. همانطور که گفتیم این صبحانه فوری از مواد غذایی ساده و با کیفیتی مانند milk بدون چربی و فندق به‌دست می‌آید، اما ترکیبات دیگری مانند چربی و شکر نیز برای تهیه آن استفاده می‌شود و همین باعث شده که مصرف بیش از اندازه آن، مضرات قند و چربی را برای بدن پدید آورد. در ادامه درمورد قند و چربی موجود در نوتلا بیشتر صحبت می‌کنیم.

میزان شکر نوتلا

تمامی ما می‌دانیم که خواص فندق و به دنبال آن نوتلا برای بدن چیست،  تا اما چه حد می‎توانیم از این خوراکی استفاده کنیم بدون اینکه برای سلامتیمان مضر باشد؟

برای تهیه یک شیشه نوتلا تقریبا شکر زیادی استفاده می‌شود  که milkین یک طعم دهنده و از اصلی‌ترین اجزای آن می‌باشد. ۲ قاشق غذاخوری از این خوراکی خوشمزه که حدود 37 گرم می‌باشد  (۳۷ گرم) تقریبا حاوی ۲۱ گرم شکر است. این میزان قند، کمی بالا است. برای حفظ سلامتی لازم است غذاها و خوراکی‌هایی که قند زیادی دارند محدود شوند. مصرف قند زیاد در بدن باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی مانند: چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی و حتی برخی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان مری می‌شود.


ترافل، شکلاتی بی‌نظیر و خوشمزه


میزان شکر نوتلا

میزان چربی و کالری نوتلا

نوتلا این دسر یا صبحانه خوشمزه سرشار از چربی و کالری می‌باشد به همین دلیل  است که توصیه می‌شود، روزانه مقدار کمی حدود ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید؛ زیرا همان‌طور که گفتیم هر دو قاشق شکلات نوتلا حاوی حدود ۲۰۰ کالری می‌باشد.

با توجه به مواردی که در این مقاله بیان کردیم، برای بهره بردن از خواص این خوراکی خوشمزه بهتر است میزان استفاده از نوتلا را کنترل کنیم زیرا اگر برای طولانی مدت به‌صورت بیش از حد از آن استفاده کنیم باعث چاقی می‌شود.


شکلات صبحانه کرم کاکائو دو رنگ آیدین


تشخیص شکلات صبحانه نوتلا اصل

  • در مقایسه نوتلای ایتالیایی با نوتلا سایر کشورها، نوتلای ایتالیایی دارای طعم فندق است اما نوتلا آمریکایی دارای طعم متمایل به شیرینی است.
  • نوتلا ایتالیایی دارای بافت غلیظ‌تری می‌باشد که این به دلیل وجود فندق بیشتر در ترکیبات آن می‌باشد اما در نوتلا آمریکایی شکلات طعم غالب و برجسته‌تری نسبت به فندق دارد.
  • فهرست مواد تشکیل دهنده روی شیشه نوتلا تولید شده در تمام کشورها مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه، آمریکا، هلند و … یکسان است اما مقدار متفاوت هر یک از این مواد در شکلات نوتلا باعث طعم و مزه متفاوت آن‌ها یا یکدیگر شده است.

 

تشخیص شکلات صبحانه نوتلا اصل

تفاوت نوتلای آمریکایی، ایتالیایی و آلمانی

همانطور که گفتیم نوتلایی که در کشورهای مختلف تولید می‌شود از نظر طعم، مزه و بافت دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. برای مثال ممکن است شیرینی نوتلای آمریکایی برای ذائقه  آمریکایی‌ها موردپسندتر باشد اما در ایتالیا یا آلمان مزه شیرین نوتلا آنچنان مورد پسند نباشد. علاوه بر این میزان روغن پالم، کاکائو و فندق نیز در شرکت‌های مختلف تولید کننده، مقدار مصرف متفاوتی دارند.

کارخانه‌های تولید محصول نوتلا در کشورهای متفاوتی مشغول به فعالیت هستند که طعم متفاوت محصولات تولیدی هر کدام دلیلی بر تقلبی بودن آن‌ها نیست زیر سلیقه مردم هر کشور با یکدیگر متفاوت می‌باشد اما اینکه نوتلای ایتالیا، نوتلای اصل نامیده شده است به دلیل این است که اولین شرکت نوتلا در این کشور تاسیس شده است.

قیمت نوتلا

از آنجا که در ایران نوتلا تولید نمی‌شود، این محصول یکی از اقلام وارداتی است و می‌توان گفت که قیمت شکلات صبحانه نوتلا با توجه به قیمت این محصول در بازار جهانی محاسبه می‌شود. بنابراین طبیعی است که بازار فروش و قیمت نوتلا در ایران نوسانات شدیدی داشته باشد و کوچک‌ترین تغییر در قیمت جهانی نوتلا باعث تغییر قیمت این محصول در بازار ایران شود. برخی از فاکتورهایی که روی قیمت نوتلا به‌طور مستقیم تاثیرگذارند، شامل هزینه حمل و نقل بین المللی، حجم واردات، تعرفه گمرک، انبارداری، نیروی انسانی و … می‌باشد. به دلیل اینکه نوتلا از ترکیب شکلات و فندق به‌دست می‌آید، از آن باید در دمای مشخص و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمود، در غیر این صورت کیفیت و قیمت آن دچار افت شدید می‌شود. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نوتلا، کشور وارد کننده است. فاصله جغرافیایی بین دو کشور یعنی هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری از محصول و … باعث متغییر بودن قیمت این محصول می‌شود. با توجه به عواملی که بیان کردیم، نمی‌توان قیمت این محصول را به‌صورت دقیق تعیین کرد. بهترین راه برای اطلاع از قیمت نوتلا، برقراری ارتباط با فروشندگان ما در شور و شیرین می‌باشد.

قیمت نوتلا

خرید شکلات صبحانه نوتلا

اگر به دنبال نوتلا اصل و با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، از طریق فروشگاه همین سایت می‌توانید شکلات صبحانه نوتلا را سفارش دهید، در این مورد خیالتان از بابت کیفیت و طعم و مزه خوشمزه آن راحت باشد. همچنین سفارش شما در کمترین زمان ممکن با بسته بندی مناسب به دستتان می‌رسد.

برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر خرید نوتلا را به‌صورت حضوری انجام دهند، صرفه اقتصادی بیشتری دارند. اما باید گفت که با کمک پلتفرم‌های آنلاین می‌توانید واسطه‌های این معامله را حذف کنید و با خودداری از پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید نوتلا ارزان اقدام کنید.

برخی از افراد به دنبال خرید نوتلا ارزان هستند و بدون اطلاع از نحوه تشخیص نوتلا اصل، برای خرید نوتلا تقلبی ارزان اقدام می‌کنند. هنگام خرید نوتلا ارزان به عواملی مانند تاریخ انقضا، برند Nutella درج شده بر روی بسته‌بندی، کیفیت بسته‌بندی، رنگ محصول و … توجه کنید. اگر می‌خواهید یک نوتلا ارزان اما با کیفیت مناسب را خریداری نمایید تنها باید از طریق منابع معتبر این کار را انجام دهید. خرید و فروش شکلات صبحانه نوتلا  هم به شکل حضوری و هم آنلاین انجام می‌شود که خرید آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که قیمت‌های فروشگاه‌های دیگر را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. برای اطلاع از قیمت شکلات صبحانه نوتلا می‌توانید از شور و شیرین کمک بگیرید.

خرید شکلات صبحانه نوتلا

چرا نوتلا اصل گران است؟

نوتلا اصل قیمت بالایی دارد و نسبت به تقلبی این محصول گران‌تر است و این به دلیل این است که  مواد اولیه‌ای که برای تولید این محصول استفاده می‌شوند به‌خصوص کاکائو و فندق گران هستند. بنابراین با توجه به  قیمت بالای این مواد، شاهد گران شدن نوتلا اصل هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.