شور و شیرین

ترافل، شکلاتی بی‌نظیر و خوشمزه

ترافل نوعی شکلات‌ دوست‌داشتنی است که کسی نمی‌تواند دست رد به آن بزند. صنعت شکلات با معرفی انواع خلاقانه‌ای از آن که هر کدام یکی از یکی خوشمزه‌تر و جذاب‌ترند، طرفداران و مصرف‌کنندگان خود را هر روز افزایش می‌دهد. یکی از انواع شکلات‌های خاص و خلاقانه، ترافل نام دارد که احتمالا نام آن را شنیده‌اید. اما نام عجیب این شکلات که هم به شکل دست‌ساز و هم به‌شکل صنعتی تهیه می‌‌شود، از کجا آمده و چطور می‌توان آن را خریداری کرد؟


قیمت انواع ترافل


ترافل به چه معنا است؟

ترافل چیست؟ نام ترافل از کلمه‌ای لاتین به معنای توده، قلمبه یا کلوخه آمده است. اما این نام چگونه برای ترافل انتخاب شد؟ ترافل درواقع نام نوعی قارچ زیر خاکی است که  بسیار گران قیمت می‌باشد و برخی بر این باورند که به دلیل شباهت ترافل‌ها با این قارچ، نام خود را از آن گرفته‌اند. در حالی که این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، یکی قارچ بسیار گران‌قیمتی است که در زیر درختان بلوط رشد می‌کند، اما دیگری نوعی شکلات است که پوششی از پودر شکلات و شکلات ذوب شده دارد.

چه کسی اولین ترافل شکلاتی را ساخته است؟

تابحال دو داستان مختلف در مورد کشف ترافل بیان شده است. داستان اول مربوط به یک شیرینی‌پز فرانسوی به نام لوئیس دوفور می‌باشد. در این داستان نقل شده است که در آستانه‌ کریسمس سال ۱۸۹۵، هنگامی‌که لوئیس مشغول انجام کارهای معمول برای تهیه‌ شکلات کریسمس بود، تصمیم گرفت که امسال مشتریان خود را با چیزی خلاقانه و جدید سورپرایز کند. برای تحقق این خواسته درونی، یک گاناش شکلاتی بی‌نظیر درست کرد که در ظاهر شبیه به توپ‌هایی کوچک بود. سپس این توپک‌های شکلاتی را در پودر کاکائو غلتاند تا راحت‌تر بتوان آن‌ها را برداشت و در دست افراد ذوب نشود. در نتیجه‌ این سورپرایز خلاقانه، شکلات جدید او تبدیل به خوراکی فوق‌العاده‌ای شد که امروزه ترافل نامیده می‌شود.

چه کسی اولین ترافل شکلاتی را ساخته است؟

داستان دوم مربوط به سال ۱۹۲۰ است و آن را به آگوست آکوفیر که یک دستیار سرآشپز بود نسبت داده‌اند. از آنجا که این دستیار سر به هوا بود، خامه‌ داغی را که تهیه کرده بود به اشتباه در کاسه‌ای ریخت که حاوی تکه‌های شکلات بود. بسیاری بر این باورند که این اولین باری بود که گاناش ساخته شد. بعد از خنک شدن این خمیر شکلاتی را به شکل توپ‌های کوچکی شکل داده و در پودر کاکائو غلتاند.

ترافل شکلاتی

شکلات پای ثابت اغلب ترافل‌ها می‌باشد. ترافل‌ها این توپ‌های شکلاتی جذاب، از ترکیب شکلات آب شده ترجیحا تلخ و خامه سنگین به‌دست می‌آیند. این شکلات‌ها به شکل گرد درآورده می‌شوند و در نهایت در پودر کاکائو غلتانده می‌شوند، گاهی نیز برای جذاب‌تر شدن و رنگی رنگی کردنشان، روی آن‌ها را با انواع آجیل و مواد مناسب تزیین شیرینی تزیین می‌کنند.

برخی از انواع شکلات ترافل به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که از داخل خالی باشند تا بتوان آن را به‌صورت مغزدار تولید کرد. برای پر کردن داخل این نوع ترافل‌ها از مواد مختلفی مانند پودر نارگیل، کارامل، کرم هایی با طعم میوه، شکلات شیری، شکلات سفید، تافی، انواع آجیل شیرین و حتی شور، مارشمالو و … استفاده می‌شود.

خلاقیت در صنعت شکلات‌سازی، حرف اول را می‌زند، به همین دلیل شکلات ترافل‌ها نیز رفته رفته، شکل و طعم‌های مختلفی پیدا کرده‌اند. انواع ترافل بیسکوییتی، ترافل گردویی، ترافل بادامی، ترافل میوه‌ای، ترافل سفید، ترافل دراژه و حتی گاهی نیز به شکل مخروط تولید شده است.


لینک خرید انواع ترافل


ترافل شکلاتی

پک ترافل شکلاتی مناسب هدیه دادن

یکی از خوشمزه‌ترین میان وعده‌هایی  که تاکنون میل نموده‌اید، ترافل شکلاتی است. برای مثال ترافل بادام زمینی ترکیبی از طعم بی‌نظیر کره بادام زمینی به همراه تکه‌های آن با بافتی نرم و روکش شکلات می‌باشد که با خوردن آن انگار به بهشت رفته‌ایم. ترافل قهوه کلاسیک نیز طعم خاص قهوه را در ترکیب با شکلات دارد، که برای عاشقان قهوه مناسب است. انواع ترافل‌های موجود در پک‌هاب ترافل، ممکن است در طعم‌های مختلف و یا فقط در یک طعم خاص درون یک جعبه بسیار شیک چیده ‌شوند که قطعا یک هدیه فوق لاکچری و فوق‌العاده است که جایگزین هر کیک و شیرینی می‌باشد که قرار است با آن کام عزیزانتان را شیرین کنید.

همچنین از این پک‌ها می‌توانید برای یک پذیرایی لوکس و فوق‌العاده در مهمانی‌ها و مراسم‌های خود استفاده کنید.

پک‌های ترافلی که باکیفیت  باشند،دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • شکلات‌هایی که برای تهیه ترافل‌ها استفاده می‌شوند فاقد هرگونه مواد اضافه و نگهدارنده هستند.
  • علاوه‌براین برای شیرین کردن آن‌ها از هیچ‌گونه شکر و مواد شیرین کننده مصنوعی استفاده نمی‌شود بلکه از عسل‌های خاص استفاده شده است. پس جایی برای نگرانی درمورد مواد مضر و یا کالری خیلی زیاد این شکلات‌ها نیست.

ترافل‌هایی که دارای چنین کیفیت بالایی باشند مناسب برای سورپرایز تبریک نامزدی، تبریک عروسی، تبریک تولد، سالگرد ازدواج و دوستی، اولین دیدارعاشقانه، تبریک به دنیا آمدن قدم نو رسیده، عیادت از عزیزان، عذر خواهی از یک دوست و افتتاحیه نمایشگاه یا فروشگاه هستند.


شکلات صبحانه نوتلا واقعا چیست؟


پک ترافل شکلاتی مناسب هدیه دادن

معرفی برخی از انواع ترافل شکلاتی

  • ترافل بیسکوئیتی ای بی کی
  • ترافل توپی میکس ای بی کی
  • ترافل توت فرنگی ای بی کی
  • ترافل شیری ای بی کی
  • ترافل لیمویی ای بی کی

قیمت شکلات و شیرینی


خرید ترافل شکلاتی

بخش شکلات‌های شور و شیرین تنوع بی‌نظیری از شکلات‌های خارجی و ایرانی را برای علاقه‌مندان این خوراکی فراهم نموده است. یکی از شکلات‌های خوشمزه و پرطرفدار شور و شیرین همین ترافل‌های ای بی کی هستند که شما نیز می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و لذت ببرید. این ترافل‌ها می‌توانند به‌عنوان شکلات پذیرایی و یا یک هدیه‌ مناسب برای بچه‌ها و بزرگترها باشند. البته می‌توانند با چای و در کنار خانواده نیز مورد استفاده قرار گیرند. برای خرید آنلاین انواع ترافل و دیگر شکلات‌های خوشمزه و باکیفیت ایرانی و خارجی سری به صفحه محصولات ما در همین سایت بزنید و با خیال راحت شکلات‌های مورد علاقه‌ خود را انتخاب و سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.