شور و شیرین

میوه درمانی: آلبالوخشک شده + خواص آن

آلبالو قرمز  یکی از انواع میوه‌های تابستانی و محبوب می‌باشد که دارای فواید بسیار زیادی نیز می‌باشد. از این میوه در اشکال مختلفی به‌صورت تازه، خشک، مربا، شربت و ترشی مصرف می‌شود. این میوه در ایران به مقدار فراوانی تولید می‌شود. مصرف آلبالو در طیف گسترده‌ای از افراد به شکل آلبالو خشک می‌باشد. آلبالو خشک شده دقیقا همان خواص آلبالو تازه را دارد اما تنها تفاوت در بین آن‌ها، این است که آلبالو خشک شده دارای رطوبت بسیار کمی است. علاوه‌براین، شرایط نگهداری آن نیز بسیار راحت است و برای مدت طولانی قابل استفاده می‌باشد.

این تنقلات پرخاصیت در حین خشک شدنش در آفتاب طمع ترش و ملسی پیدا می‌کند که  به‌عنوان میان وعده و یا در برخی غذاهای محبوب ایرانی استفاده می‌شود. در هنگام خرید آلبالو خشک  به نکاتی باید توجه کنید که آن‌ها را در این مطلب بیان می‌کنیم. اما قبل از آن بهتر است در مورد خواص این خوراکی بحث کنیم تا بدانیم چرا خرید البالو خشک اهمیت بالایی دارد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت انواع میوه خشک

 

آلبالو خشک از نظر طب سنتی

آلبالو یکی از میوه‌هایی است که در فصل تابستان وجود دارد و طبیعت آن سرد و خشک می‌باشد؛ بنابراین با مصرف آن می‌توان حرارت و عطش خود را از بین ‌برد. در طب سنتی توصیه شده است که آلبالو به همراه عسل خورده شود. آلبالو خشک از نظر طب سنتی قابض است.

آلبالو خشک از نظر طب سنتی

مقایسه ارزش غذایی آلبالو خشک شده و تازه

  • 100گرم آلبالو خشک حاوی 350 کالری انرژی است اما همین مقدار آلبالوی تازه تنها 68 کالری انرژی دارد.
  • فیبری که در آلبالوی خشک وجود دارد، 3 برابر آلبالوی تازه می‌باشد.
  • در 100 گرم آلبالو خشک 196 گرم کلسیم وجود دارد؛ این مقدار حتی از کلسیم موجود در شیر بیشتر است و  4 برابر آلبالو تازه است.
  • مقدار آهن موجود در آلبالو خشک 4 برابر آلبالوی تازه می‌باشد.

طبع آلبالو

آلبالو دارای طبع سرد و خشک است. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و همچنین رفع غلظت خون و صفرا مفید واقع می‌شود.

آلبالو خشک یک تنقلات پر خاصیت

قبل از اینکه بخواهیم درمورد خرید آلبالو خشک مطالبی را بیان کنیم، بهتر است کمی در مورد اهمیت وجود این میوه خشک در رژیم غذایی بحث کنیم. آلبالو خشک از دو روش خشک کردن میوه آلبالو در برابر آفتاب و یا در دستگاه مخصوص به‌دست می‌آید. این میوه خشک خوشمزه دارای طبع سردی می‌باشد و منبع خوبی از ویتامین‌های ضروری بدن مانند ویتامین A، C، E  و مواد معدنی ضروری مانند آهن، پتاسیم و مس است. مواد مغذی که در آلبالو خشک وجود دارد بسیار بیشتر از خود میوه آلبالو است زیرا آب آن از دست رفته است و تنها مواد مغذی در آن وجود دارند.

فیبر موجود در آلبالو خشک بسیار بالا است و در کاهش کلسترول بد خون و همچنین قند خون نیز عملکرد خوبی دارد. به همین دلیل است که به افراد دیابتی توصیه می‌شود که آن را در رژیم غذایی خود جای دهند. آلبالو خشک نوعی مسکن طبیعی محسوب می‌شود که در تسکین دردهای مزمنی مفید است. این میوه خشک لذیذ در بهبود تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش موثری دارد و  بدن را در مقابل ویروس‌هایی مانند سرما خوردگی قوی می‌کند. با تمام خواصی که آلبالو خشک برای بدن دارد، مزه لذیذ آن نیز ما را وسوسه می‌کند تا برای خرید آن اقدام کنیم.

 

آلبالو خشک یک تنقلات پر خاصیت

قیمت انواع خشکبار 

خواص آلبالو خشک شده

  1. درمان پوکی استخوان

البالو خشک یک منبع سرشار از بور می‌باشد. بور یک ماده معدنی است که عملکرد آن بر فعالیت آنزیم‌های دخیل در متابولیسم کلسیم، منیزیم و ویتامین D موثر است. بور و ویتامین D موجود در آلبالو به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه‌براین عملکردی شبیه به استروژن دارد زیرا برای پیشگیری از پوکی استخوان بعد از یائسگی مفید است.

  1. خواص آنتی‌اکسیدانی

آلبالوخشک  در ترکیبات خود آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی مانند موارد زیر دارد:

  • آنتو سیانین: آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.
  • فیتوکمیکال: این آنتی اکسیدان نیز از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.
  • فلاونول: آنتی اکسیدانی که برای گردش خون و سلامت قلب مفید است. علاوه‌براین در کاهش فشارخون نقش دارد و باعث سلامت مغز می‌شود.

آشنایی با ملون خشک و خواص آن

3.خواص البالو خشک برای درمان دیابت

البالو خشک نوعی آنتی اکسیدان به نام کورستین دارد که میزان انسولین و گلوکز خون را تنظیم می‌کند و با این کار خود باعث کاهش قند خون در افراد مبتلابه دیابت نوع دو می‌شود.

خواص البالو خشک برای درمان دیابت

  1. جایگزین استامینوفن

مصرف البالو خشک سیاه باعث محدود کردن فعالیت آنزیم سیکلو اکسیژ ناز می‌شود. این آنزیم دارای مهم‌ترین نقش در ایجاد فرآیند التهاب و احساس درد است. بسیاری از داروهای مسکن وجود دارند که اثر این آنزیم را مهار می‌کنند. اما مصرف آلبالو خشک تا حدودی می‌تواند اثرات استامینوفن و ایبوپروفن را در بدن به‌وجود آورد.

  1. خوابی خوش با مصرف آلبالو خشک

اگر دچار بی‌خوابی هستید، یک ساعت قبل از خواب یک البالو خشکه  خشک میل کنید. آلبالو مقدار قابل‌توجهی ملاتونین دارد. ملاتونین نوعی آنتی اکسیدان است که در تنظیم الگوی خواب کمک کننده است.

  1. خاصیت آلبالو خشک: لاغری و کاهش وزن

آلبالو خشک در ترکیبات خود حاوی کربوهیدرات و مقدار فراوانی فیبر است که در کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری نقش دارد. علاوه‌براین چربی سوزی بدن را بالا برده که باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

  1. فعالیت ضد سرطانی

در این میوه ترکیبات ضد سرطانی قوی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین‌های A و C وجود دارد که در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان‌زا و افزایش رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. همچنین  فیبری که در آلبالوی خشک وجود دارد باعث کاهش خطر سرطان روده‌ بزرگ جلوگیری می‌شود.

  1. آلبالو خشک و سرماخوردگی

از جمله  خواص آلبالو خشکه وجود مقدار زیادی ویتامین C در ترکیبات آن می‌باشد، که برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه بسیار مفید است. علاوه‌براین باعث بالا بردن جذب بیشتر آهن و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی می‌شود.

  1. آلبالو در بارداری

  • یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در دوران بارداری رخ می‌دهد، یبوست است. از آنجا که آلبالوی خشک فیبر بالایی دارد، از بروز یبوست جلوگیری می‌کند.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها و آنتی سیانین‌هایی که در آلبالوی خشک وجود دارند، باعث کاهش خطر مبتلا شدن به فشارخون در دوران بارداری می‌شود.
  • ملاتونینی که در آلبالو وجود دارد باعث کمک به درمان بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب زنان باردار است.

چه کسانی نباید آلبالوی خشک بخورند؟

افرادی که مبتلا به  ورم روده و مشکلات معده هستند باید از خوردن آلبالو خودداری کنند؛ زیرا این میوه ترش است و سلولزی که در آن وجود دارد نیز دیرهضم است.

چه کسانی نباید آلبالوی خشک بخورند؟

موارد استفاده از آلبالوی خشک‌شده

آلبالو خشک‌شده از آن دسته تنقلات پرطرفدار  می‌باشد که در تزیین و استفاده در کیک‌ها و بستنی‌های مختلف کاربرد  دارد. علاوه‌براین یک جایگزین مناسب برای انواع قند در بیماران دیابتی محسوب می‌شود.

روش نگهداری آلبالوی خشک

آلبالو خشک‌شده که همانند دیگر خشکبار دارای کیفیت خوب و طعم مطبوعی است، را می‌توان به‌راحتی می‌توان نگهداری نمود. برای نگهداری آلبالو خشک باید آن را در ظروف درب دار در یخچال قرا دهید. برای اینکه بتوانید از آن طولانی‌مدت استفاده کنید آن را در فریزر قرار دهید تا از کپک زدن آن جلوگیری شود.

شور و شیرین  همواره توانسته است در جهت عرضه انواع میوه‌ خشک باکیفیت و مرغوب، انواع آجیل و شکلات رضایت مشتریان را جلب کند. با سفارش انواع میوه خشک موردنظر خود از فروشگاه اینترنتی شور وشیرین می‌توانید سفارش خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل دریافت می‌کنید.

خرید آلبالو خشک بسته بندی بهتر است یا فله ای؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید آلبالو خشک باید آن را در نظر بگیرید این است که این تنقلات باید حتما در بسته‌بندی‌های بهداشتی قرار گرفته باشد. زیرا آلبالو خشک که به‌صورت فله باشد می‌تواند انواع آلودگی‌هایی مانند آلودگی هوا، ذرات معلق هوا،  گرد و خاک و … را به خود جذب کند. همچنین حشرات موزی مانند مگس‌ها نیز  دائماً در اطراف آن می‌چرخند وً بر روی این آلبالو خشک‌ها هم می‌نشینند.

به همین دلیل است که خرید آلبالو خشک بسته‌بندی شده اهمیت بالایی دارد. اگر آلبالو خشک در بسته‌بندی بهداشتی نباشد، نه تنها  برای شما خاصیتی ندارد بلکه باعث مریض شدنتان خواهد شد .دقت کنید که این بسته‌بندی باید دارای پروانه بهداشت، تاریخ تولید و انقضا و گواهی استاندارد باشد درغیر این‌صورت فاقد ارزش است.  فروش آلبالو خشک در فروشگاه شور و شیرین با بسته‌بندی کاملا بهداشتی انجام می‌شود که برای تهیه آن می‌توانید از صفحه محصولات ما اقدام نمایید.

خرید آلبالو خشک بسته بندی بهتر است یا فله ای؟

برند معتبر در خرید آلبالو خشک چقدر اهمیت دارد؟

یک آلبالو خشک بسته بندی شده باید دارای برند معتبری باشد. فروش آلبالو خشک در شور و شیرین  با بهره‌گیری از بهترین آلبالوهای تولید شده انجام می‌گیرد. فرآیند خشک کردن آلبالو خشک‌هایی که برند معتبری دارند به‌صورت بهداشتی و طبق اصول اولیه استاندارد انجام می‌شود و همچنین آن‌قدر سفت نیستند زیرا رطوبت آن‌ها در یک حد معینی گرفته می‌شود و دارای طعم ملس و دلنشینی هستند. فروش اینترنتی آلبالو خشک در شور و شیرین کار را برای شما آسان کرده است زیرا می توانید در منزل خود بدون اینکه به فروشگاه مراجعه نمایید بهترین آلبالو خشک را در اختیار داشته باشید،  تنها کافی است به صفحه محصولات ما در همین سایت مراجعه نمایید.

برند معتبر در خرید آلبالو خشک چقدر اهمیت دارد؟

قیمت آلبالو خشک درجه یک

قیمت آلبالو خشک طبیعی اگر درجه یک باشد، هر مبلغی که داشته باشد باز هم ارزشمند است؛ زیرا این روزها برای فروش انواع آلبالو خشک و خشکبار و همچنین  فروش اینترنتی این محصولات تقلب فراوانی رخ می‌دهد. اگر بتوانید آلبالو خشک طبیعی برای خرید پیدا کنید، بهای آن هرچقدر که باشد ارزش خریدن دارد.
امروزه افراد زیادی وجود دارند که برای اینکه سود بیشتری دریافت کنند، محصولات با کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتر را به‌فروش می‌رسانند .یعنی محصولی درجه دو را به قیمت محصول درجه یک به دست مشتری می‌رسانند. پس درمورد خرید

برای تهیه آلبالو خشک طبیعی لازم است که مراحل اختصاصی طی شوند. این تنقلات باید بدون هیچ‌گونه مواد مصنوعی و یا اضافه کردن مواد شیمیایی به‌دست بیاید. اما این مراحل زمان‌بر هستند و به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که خرید آلبالو خشک صنعتی بپردازند. اما باید گفت که آلبالو خشک طبیعی طعم مطلوب‌تری دارد. دقت کنید که هر محصولی که قیمت بالاتری داشته باشد قاعدتا محصول باکیفیتی نیست. بلکه شما باید از فروشگاه موردنظر خود اطمینان کامل را داشته باشید.

سایت فروشگاه اینترنتی شور و شیرین دارای نماد اعتماد است و علاوه بر خرید اینترنتی شما می‌توانید به‌صورت حضوری محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.