شور و شیرین

معرفی پسته بادامی و خرید

در حال حاضر پسته‌ها دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که هر یک از آن‌ها نام و ویژگی‌های متفاوتی دارند. پسته یکی از مهم ترین آجیل‌های موجود در کشور و همچنین جهان است که استفاده از آن دارای فواید فراوانی است. به همین دلیل است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و همه روزه تعداد طرفداران این مغز خوشمزه بیشتر می‌شود. در این مقاله در مورد یکی از انواع پسته‌ها به نام پسته بادامی صحبت می‌کنیم.

پسته بادامی چیست؟

همانطور که می‌دانید کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته در دنیا است پسته‌های ایرانی دارای ارقام متنوعی هستند که تا به حال بیش از ۷۰ نوع پسته در ایران شناسایی و کشت شده است. معروف‌ترین پسته‌های موجود شامل پسته اکبری، پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی، پسته فندقی و … می‌باشند. در مورد انواع پسته در ایران تقسیم‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. در یک تقسیم‌بندی به‌صورت کلی پسته‌ها از لحاظ ظاهری به دو دسته پسته بادامی و فندقی تقسیم می‌شوند. پسته‌های بادامی شکل بلند و کشیده دارند مانند پسته اکبری و احمد آقایی و یا رقم سفید پسته نوق که همگی در گروه پسته‌های بادامی قرار می‌گیرند. شکل ظاهری بلند و زیبای پسته بادامی در دنیا شهرت دارد و از انواع پسته‌های لوکس می‌باشد. پسته‌های فندقی نیز دارای ظاهر گرد هستند مانند پسته کله قوچی و فندقی. پسته‌های بادامی جز پسته‌های تجاری و صادراتی پسته‌های ایرانی می‌باشند که در انس‌های متنوع به‌ شکل مغز و یا با پوسته فروخته می‌شوند.

 

پسته بادامی چیست؟

ویژگی و خصوصیات پسته بادامی

پسته بادامی دارای شاخه و تنه خاکستری است. درخت پسته بادامی به صورت آویز است. ظاهر این نوع پسته به‌صورت تخم مرغی و کشیده می‌باشد. پسته بادامی بسیار پر محصول می‌باشد و به شرایط شوری نیز بسیار مقاوم است. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول زودرس بودن است که همین مورد باعث سود زیاد برای به دست آوردن سود برای کشاورزان می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این پسته اتصال ضعیف آن به درخت است که با یک وزش باد از جای خود جدا می‌شود. رنگ پوست این نوع پسته ، سفید استخوانی است و کمتر تیره می‌شود. فروش پسته بادامی در بازارهای مختلف جهانی می‌تواند گام مثبتی برای جذب بیشتر مشتری باشد.

پسته بادامی چه طبعی دارد؟

طبع پسته بادامی در طب سنتی ایرانی گرم است. متخصصان نیز آن را گرم‌تر از گردو می‌دانند، اما باید بدانیم که پسته‌های مختلف طبع‌های یکسانی ندارند و معمولا طبع معتدل دارند. طبع پوست سبز پسته سرد و خشک است. اما اگر بخواهید مصلح پسته را بدانید، سرکه، انار ترش، زرد آلوخشک و ترش و میوه‌های ترش مصلح پسته می‌باشند و می‌توانید برای تعدیل مزاج آن‌ها از این موارد استفاده کنید.

فواید

این نوع پسته خواص درمانی بسیار بالایی دارد که در اینجا آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • سرشار از آهن است و به تقویت خونسازی بدن منجر می‌گردد.
  • دارای کارایی بالایی برای باز کردن مجاری کبدی و تقویت معده است، همچنین دارای توانایی از بین بردن بسیار سریع بوی بد دهان است و زخم‌های داخل دهان را از بین می‌برد.
  • با مصرف پسته بادامی می‌توانید قلب سالمی داشت. اگر به فشار خون دچار هستید، می‌توانید با استفاده کردن پسته برای رفع این مشکل اقدام کنید.
  • اگر اضافه وزن دارید، می‌تواند از این محصول به عنوان میان وعده استفاده کنید.
  • پسته منبعی از چربی‌‌های اشباع نشده است که می‌‌تواند باعث پایین آمدن کلسترول بد خون شود و از طرف دیگر نیز به افزایش کلسترول خوب خون کمک کند که در نهایت از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.
  • این نمونه پسته سرشار از آهن است به همین دلیل خاصیت خون‌سازی بالایی دارد زیرا آهن در ساخت گلبول قرمز موثر است.
  • باعث ریکاوری و افزایش قوای جنسی می‌شود.
  • دارای استفاده‌های بسیاری زیادی در مصارفی مانند صنعت شیرینی‌سازی است و می‌توان آن را به صورت خام یا بو داده مصرف کرد. علاوه بر این می‌توان آن را به صورت پودری و یا در تهیه انواع بستنی به کار برد.

فواید پسته بادامی

نکاتی کاربردی برای خرید پسته بادامی

از نکات مهم در هنگام خرید پسته بادامی، توجه به اندازه آن‌ها است. اندازه مناسب یک پسته نشان از کیفیت خوب آن است. نمونه پسته اکبری که از دسته این نوع پسته می‌باشد دارای اندازه بزرگ‌تری نسبت به بقیه بادامی‌ها دارد و قلمی‌تر است.

اگر پسته‌های انتخابیتان دارای شکستگی و یا ترک خورده باشد، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید. لکه‌های قهوه‌ای که روی پوست پسته وجود دارند نشان دهنده کیفیت نامطلوب پسته هستند. همچنین اگر مغز پسته چروکیده، سیاه و خشک باشد باید بدانید که گزینه مناسبی برای خرید نیست. برای خرید پسته بهتر است که از پسته‌های خندانی را انتخاب کنید که مغز آن‌ها کاملا نمایان باشد و بتوانید با اطمینان بیشتری خرید کنید. پسته‌های کاملا رسیده، دارای مغز بزرگتر و ‌طعم بهتری هستند، بنابراین سعی کنید که از پسته‌های کاملا رسیده تهیه کنید.

فروشگاه مرکزی پسته 

به دلیل اینکه  استقبال بسیار زیادی از این محصولات وجود دارد، بازار توزیع پسته بادامی صادراتی بسیار خوب می‌باشد و در اقصی نقاط کشور افراد برای تهیه آن‌ استقبال زیادی می‌‌کنند. مرکز شور و شیرین تمام تلاش خود را هم به صورت آنلاین و هم حضوری انجام می‌‌دهد که این نوع پسته‌ها را به صورت ارگانیک، در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. می‌توانید انواع مختلف پسته را در مدل‌های خام، بوداده و … از ما خریداری نمایید کنید که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

 

فروشگاه مرکزی پسته بادامی

قیمت پسته بادامی

قیمت پسته بادامی با توجه به نوع و کیفیت و کاربرد آن در آجیل و صادرات در بسیاری از فروشگاه‌ها کاملا متفاوت است. قیمت پسته بادامی با توجه به روش تولید و عرضه آن برای خریدار عمده پسته در ایران، قیمت پسته بادامی بسیار متفاوت است. همچنین قیمت این نوع پسته‌ها در بسیاری از سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های بزرگ با هم تفاوت دارند. به این صورت که با مراجعه به سایت‌های اینترنتی عرضه کننده این محصول می‌توانید تفاوت قیمت را به خوبی درک نمایید. با مراجعه به صفحه محصولات شور و شیرین می‌توانید تفاوت قیمت‌ها را احساس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.