شور و شیرین

میوه های مفید برای لاغری

یکی از راه‌های سریع برای کاهش وزن، مصرف میوه است. میوه‌ها باعث بهبود گردش خون و قوی‌تر شدن سیستم ایمنی می‌شوند. رژیم میوه‌ها یکی از پرطرفدارترین و موثرترین رژیم‌های لاغری است. در ادامه لیستی از میوه های مفید برای لاغری که برای کاهش وزن و تناسب اندام موثرند را معرفی کنیم.

چه میوه ای برای لاغری خوب است؟

چه میوه های برای لاغری خوب است؟

میوه های مفید برای لاغری در زیر می‌توانید میوه‌های مفید و مغذی که به لاغر شدن کمک می‌کنند را مطالعه کنید.

میوه سیب

سیب یکی از بهترین میوه ها برای کم کردن وزن است. این میوه سرشار از فیبر است و کالری کمی دارد. سیب حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر است. این مواد می‌توانند کمک کنند تا وزن خود را با روش‌های مختلف کم کنید. اگر می‌خواهید لاغر شوید روزانه یک عدد سیب بخورید.

میوه بلوبری

بلوبری (Blueberry) یک میوه خاص است که سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد. بلوبری با عواملی که باعث سندرم متابولیک می‌شوند، مبارزه می‌کند. یعنی بلوبری با عواملی مانند مقاومت در برابر انسولین، فشار خون بالا، اضافه وزن و کلسترول مقابله می‌کند. طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه تگزاس انجام شده است، بلوبری با سلول‌های چربی می‌جنگد. شاید این تصور سخت باشد که بلوبری دارای این همه خاصیت است. پس برای سلامتی خود یک مشت بلوبری را با ماست مخلوط کنید و میل کنید.

میوه کیوی

میوه های مفید برای لاغری

کیوی میوه‌ای است که دارای طعم ترش و شیرین است و افراد به همین دلیل به آن علاقه‌مندند. کیوی نیز دارای فیبر زیادی است و همین باعث می‌شود که برای کم کردن وزن مفید باشد. احتمالا از خود پرسیده‌اید که این دانه‌های سیاه در کیوی چه هستند؟ این دانه‌های کوچک ترکیب خوبی از فیبرهای غیر حل‌شونده که به هضم غذا کمک می‌کنند، می‌باشند. اما کیوی حاوی فیبرهای حل‌شونده نیز می‌باشد که با خوردن آن احساس سیری ایجاد می‌کند و از این طریق وزن را کاهش می‌دهد.

هلو

هلو یک میوه ایده‌آل برای داشتن رژیم کم‌ کالری غذایی است. این میوه دارای مقادیر فراوانی از فیبر و پتاسیم است و سرشار از ویتامین است. مطالعات نشان داده‌اند که هلو منبع خوبی ازآنتی‌اکسیدان است و این چیزهای زیادی را راجع به خواص هلو نشان می‌دهد. بنابراین این میوه سموم بدن را دفع و فرم بدن را زیباتر می‌کند. هلو منبع غنی از ویتامین c نیز می‌باشد.

نارگیل

نارگیل یک میوه شیرین و سیرکننده است که هنگامی که هوس شیرینی‌جات کردید می‌توانید از آن میل کنید. از این میوه می‌توان به صورت روغن نارگیل، شیر، آب، پودر نارگیل و یا حتی به صورت خشک استفاده کرد. نارگیل زنجیره‌ای از تری‌گلیسیریدها دارد که متابولیسم کبد را تا 30 درصد افزایش می‌دهد و به این صورت وزن را کاهش می‌دهد. افراد زیادی هستند که از نارگیل به دلیل چربی‌های اشباع شده آن دوری می‌کنند، اما باید گفت که چربی‌های نارگیل با سایر چربی‌ها متفاوت است. روغن نارگیل نیز از زنجیره‌ای از اسیدهای چرب ساخته شده است که به عنوان چربی در بدن ما ذخیره نمی‌شوند.

پرتقال

پرتقال میوه‌ای است که سرشار از ویتامین c، اسید فولیک و ویتامین B1 است که باعث تقویت متابولیسم بدن می‌شود. اما باید بدانید آب پرتقال مصنوعی جای پرتقال واقعی را نمی‌گیرد، چون ارزش غذایی این دو با هم برابر نیست. پرتقال نسبت به آب پرتقال مصنوعی کالری کمتری دارد و فیبر موجود در آن نیز در پرتقال مصنوعی پیدا نمی‌شود. پرتقال تنها دارای 80 درصد کالری و 5 گرم فیبر است. به جای اینکه آب پرتقال مصنوعی را در دست بگیرید بهتر است این میوه کوچک را پوست بکنید و از خوردن آن لذت ببرید.

میوه های مفید برای لاغری

آناناس

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌های گرمسیری، آناناس است. این میوه دارای تیامین، ویتامین B6، ویتامین C، نیاسین، منیزیم، ریبوفلاوین، آهن، مس و فولات را در یک میوه بزرگ قرار دارد. آناناس علاه بر اینکه باعث کاهش وزن است، به انواع شرایط از جمله دیابت، آسم و بیماری های قلبی کمک می‌کند. علاوه بر این، آناناس باعث بهبود پوست و مو، تنظیم فشار خون، بهبود اخلاق، افزایش سطح انرژی و کاهش خطرات برخی سرطان‌ها می‌شود. آناناس همچنین می‌تواند باعث بهبود قدرت باروری، کمک به هضم غذا و بهبود التهاب شود.

انگور باعث لاغری میشود

انگور سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است که این مواد به جلوگیری از آسیب‌ها و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. انتخاب یک خوراکی سالم مانند انگور که دارای کالری کم و مواد مغذی زیاد است، باعث می‌شود که انرژی مورد نیاز روزانه تامین شود و به کاهش وزن کمک کند. خوردن انگور به جای غذاهای پرکالری مانند شکلات، شیرینی، و … برای کاهش وزن مفید است.

ایا انبه چاق کننده است

میوه های مفید برای لاغری

باید بدانید که قند این میوه نسبت به میوه‌های دیگر کمی بیشتر است، امااگر به اندازه کافی مصرف شود برای سلامتی مفید است. این میوه حدود 130 کالری، 3 گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A و کلسیم دارد. با گنجاندن انبه در برنامه غذایی خود، مسیر لاغر شدن را به آسانی طی کنید.

ایا هندوانه برای لاغری خوب است

باید بگوییم 94 درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه کالری کمی دارد اما باید در مقدار مصرف آن دقت کرد. ما عادت داریم هندوانه را در حجم بالایی مصرف کنیم که همین باعث می‌شود از غذای کم کالری یک غول بسازیم.

آیا انجیر لاغر کننده است

در انجیر فیبروجود دارد که باعث کاهش وزن می‌شود بنابراین مصرف این میوه به مبتلایان به چاقی توصیه می‌شود. البته باید توجه کنید که انجیر دارای کالری نسبتا زیادی است و ممکن است باعث افزایش وزن شود بخصوص اگر با شیر مصرف شود، به همین دلیل بهتر است در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. مصرف چند عدد انجیر برای دریافت مواد مغذی موجود در آن کافی است.

موز باعث چاقی میشود

خیر، موز سرشار از فیبر و پتاسیم است و این دو به کم کردن وزن کمک می‌کنند. اکثر افراد میوه موز را دوست دارند چون به راحتی قابل حمل، مفید برای سلامتی و خیلی هم خوشمزه است. تنها میوه‌ای که سرشار از ویتامین B6 است موز می‌باشد به طوریکه با خوردن یک عدد موز 30 درصد از ویتامین B6 مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود. ویتامین B6 باعث تقویت بدن شده و خطر بیماری‌های قلبی را از بدن دور می‌کند. می‌توان با مخلوط‌کن یک شیرموز تهیه کرد، تنها با یک موز و مخلوط شیر و بادام سلامت خود را بیمه کرد.

توت فرنگی چاق میکند

خیر، زیرا توت فرنگی یکی از میوه‌هایی است که برای وزن کم کردن عالی است، زیرا به تولید هورمون‌هایی مانند لپتین و آدیپونکتین کمک می‌کند و این دو هورمون نیز چربی‌سوز و تقویت‌کننده متابولیسم بدن هستند. وقتی توت فرنگی را با رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف کنید، متابولیسم بدن بالا می‌رود. اما باید این را نیز در نظر داشته باشید که در کنار آن ورزش هم انجام دهید. توت فرنگی آنزیم های ضد التهابی دارد که به ترمیم جراحات و آسیب‌های داخلی کمک می‌کند. پس برای تقویت متابولیسم و سلامتی خود، مقداری توت فرنگی بخورید. اگر به ماست میوه‌ای علاقه‌مند هستید می‌توانید از طعم توت فرنگی برای آن استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی شور و شیرین این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است که انواع میوه خشک،خشکبار و آجیل را به صورت اینترنتی خریداری نمایید و خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.