شور و شیرین

همه چیز درباره کره بادام زمینی

کره بادام زمینی نوعی کره گیاهی می‌باشد که دارای محبوبیت زیادی بین بدنسازان و طرفداران تناسب اندام می‌باشد. این محصول مانند طرفدارانش خواص بی‌شماری دارد. اما آیا این ماده که به نظر چاق‌کننده است، می‌تواند در تمرینات بدنسازی و لاغری تاثیرات خوبی داشته باشد؟ شاید ندانید که بیش از یک‌سوم بادام‌زمینی‌‌های دنیا برای تهیه کره آن استفاده می‌شود، اما متأسفانه در کشور ما به دلیل اینکه آگاهی درمورد فواید این خوراکی مفید و مقوی بسیار کم است، دارای مصرف پایینی می‌باشد.

البته اگر ورزشکار باشید به احتمال زیاد بارها درمورد خواص کره بادام زمینی از هم‌باشگاهی‌های خود شنیده ‌باشید. اما تا چه حد درمورد کره بادام زمینی اطلاع دارید؟ اگر می‌خواهید از خواص این ماده مغذی و مؤثر در لاغری و بدنسازی سر دربیاورید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از شور و شیرین را مطالعه نمایید.

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی یک ماده غذایی نسبتا فرآوری نشده است. درواقع  کره بادام زمینی به این ورت تهیه می‌شود که بادام زمینی بو داده شده را تا زمانی که به خمیر تبدیل شود، آسیاب می‌کنند. با این وجود این روش در مورد بسیاری از مارک‌های تجاری کره بادام زمینی که مواد مختلفی مانند شکر، روغن‌های گیاهی و حتی چربی ترانس به آن‌ها اضافه می‌شود صدق نمی‌کند. اگر به اندازه بیش از حد قند و چربی ترانس استفاده شود ممکن است با مشکلات مختلف سلامتی مانند بیماری قلبی مبتلا شوید.

 

کره بادام زمینی چیست؟
فواید کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی شامل موارد زیر می‎باشد:

  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های سینه
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده
  • کمک به کنترل سطح قند خون
  • ایجاد احساس سیری و کمک به کاهش وزن
  • کاهش احتمال ابتلا به سنگ صفرا
  • کمک به افزایش وزن
  • حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب
  • کاهش احتمال ابتلا به دیابت
  • تقویت انرژی

کالری کره بادام زمینی

هر ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی ۵۸۸ کالری دارد.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی
کالری ۵۸۸
چربی کل ۵۰.۳۹ گرم 
چربی اشباع ۱۰.۲۹۲ گرم 
کربوهیدرات ۱۹.۵۶ گرم 
قند ۹.۲۲ گرم 
پروتئین ۲۵.۰۹ گرم 
سدیم ۴۵۹ میلی گرم
کلسیم ۴۳ میلی گرم
آهن ۱.۸۷ میلی گرم
پتاسیم ۶۴۹ میلی گرم

نکات مهم در خرید کره بادام زمینی

برای موفق‌تر عمل کردن درمورد خرید کره بادام زمینی لازم است که اصول زیر را رعایت کنید:

خریداری نمونه خالص

کره‌ بادام زمینی خالص از بادام زمینی بوداده گرفته شده و به صورت خالص تهیه می‌شود و هیچ ماده اضافه‌ای در آن وجود ندارد. در کره بادام زمینی خالص هیچ نوع ماده‌ای مانند شکر، نمک، افزودنی‌هایی مانند شربت ذرت، روغن گیاهی هیدروژنه، مونوگلیسیرید و دی‌گلیسیرید و … وجود ندارد. تنها در اینصورت است که می‌توان یک محصول پر از پروتئین و مفید برای سطح قند خون خریداری کرد.

تهیه محصول تازه

محصولاتی که از طریق کارخانه‌ تولید می‌شوند، با استفاده از مواد نگهدارنده می‌توانند ماه‌ها ماندگاری پیدا ‌کنند. ممکن است ظاهر و یا حتی سلامت این محصولات با گذشت زمان ثابت بماند، اما در خواص و طعم آن‌ها حتما تغییر ایجاد می‌شود. باید توجه کنید که کره بادام زمینی یکی از محصولاتی است که باید به صورت تازه مصرف شود. برای خرید کره بادام زمینی تازه را باید به عرضه‌کنندگانی که در زمینه تولید محصولات طبیعی فعالیت می‌کنند، مراجعه کرد.

توجه به برچسب محصولات

از جمله عناصری که در محصولات کارخانه‌ای به کار گرفته می‌شوند بنزوآت، نیتریت، سولفیت و سوربات می‌باشند. اگر برچسب کره بادام زمینی موردنظر را بخوانید، وجود هرکدام از این عناصر خطرناک است. محصولی که این مواد را داشته باشد نه تنها فایده‌ای برای شما ندارد بلکه برای سلامت بدن یک تهدید محسوب می‌شود.

رعایت اصول خرید اینترنتی

اگر می‌خواهید این محصول را به صورت آنلاین خریداری نمایید، باید به اصول این کار توجه کنید. برای این کار بهتر است آدرس اینترنتی فروشنده را در همه شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. به این صورت می‌توانید اطلاعاتی مفیدی از عملکرد فروشگاه اینترنتی مورد نظر در دست داشته باشید.

 

نکات مهم در خرید کره بادام زمینی
فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بدنسازی

یک راه آسان برای افزایش کالری، دریافت آن از کره بادام زمینی به‌خصوص برای بدنسازان می‌باشد. بسیاری از بدنسازان و علاقه‌مندان به تناسب اندام، این ماده غذایی را به دلایل مختلف در رژیم غذایی خود جا می‌دهند. یک راه آسان برای افزایش کالری و چربی اشباع ‌نشده، مصرف کره بادام زمینی است. همچنین کره بدام زمینی یک منبع خوب از پروتئین می‌باشد که به ساخت و ترمیم عضلات کمک می‌کند. می‌توانید آن را با نان سبوس‌دار مصرف کنید تا وعده غذایی پروتئینی کامل‌تری داشته باشید.

ایا کره بادام زمینی لاغر میکند؟

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری داشته باشید، مصرف آجیل می‌تواند در کاهش وزن شما موثر عمل کند. کره بادام زمینی،‌ دارای پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها است، برای مثال این مقدار در دو قاشق غذاخوری حدود ۸ گرم می‌باشد. علاوه بر این به دلیل اینکه دارای چربی و فیبر بالایی است می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. درنتیجه میزان کالری که در طول روز مصرف می‌کنید کاهش پیدا می‌کند. ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با ۲۰۰ کالری نان پرتزل، بیشتر می‌تواند شما را سیر نگه دارد.

بهترین زمان خوردن کره بادام زمینی

مناسب‌ترین زمان برای مصرف آجیل صبح می‌باشد؛ زیرا در این ساعات بدن می‌تواند بیشترین فایده را از مواد مغذی دریافت کند. با توجه به مواد مغذی که در بادام وجود دارد، می‌توانید در زمان‌های مختلف آن را میل کنید؛ به‎خصوص به عنوان میان وعده می‌توانید آن را مصرف کنید. مصرف کره بادام زمینی آن می تواند برای صرف صبحانه باشد. لازمبه ذکر است که اگر رژیم غذایی خاصی دارید با پزشک خود درمورد زمان و مقدار مصرف آن مشورت کنید.

کره بادام زمینی با چی بخوریم؟

در ادامه چند پیشنهاد جذاب برای مصرف بادام زمینی داریم:

1. کره بادام با نان تست

کره بادام زمینی را روی نان تست (یا هر نان دلخواه دیگری) بمالید و از طعم خوب آن لذت ببرید. می‌توانید به همراه آن یک لیوان چای یا قهوه بنوشید.

2. ترکیب کره بادام زمینی با میوه‌های دلخواه

یک راه دیگر برای مصرف کره بادام زمینی، ترکیب میوه‌هایی مثل موز، سیب یا گلابی همراه با آن است. کافی است مقداری از کره را روی میوه دلخواهتان بمالید و میل کنید. از این ماده مغذی و خوشمزه برای صبحانه، میان‌وعده، وعده بعد از تمرین یا دسر می‌توانید استفاده کنید.

 

کره بادام زمینی با چی بخوریم؟
فواید کره بادام زمینی

3. مصرف کره بادام ‌زمینی با کیک و شیرینی

اگر تا به حال این روش را امتحان نکرده‌اید حتما آن را تست کنید، زیرا طعم لذیذی خواهد داشت. برای این کار مقداری از کره را روی کیک یا شیرینی دلخواه خود بمالید یا بین لایه‌های کیک قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.