شور و شیرین

راهنمای خرید بهترین آجیل شب عید

کم کم به عید نوروز نزدیک شده‌ایم و دید و بازدیدها قرار است دوباره آغاز شود تا خاطره‌های شیرینی در کنار خانواده و اقوام شکل بگیرد. در فرهنگ ایرانی یکی از اصلی‌ترین مواد خوراکی که همیشه در سفره‌های هفت سین خانواده‌های ایرانی وجود داشته است، آجیل شب عید می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم انواع آجیل‌های رایج مورد استفاده در ایام نوروز و همچنین راهنمای خرید آن‌ها را بیان کنیم؛ پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.


قیمت روز آجیل 


انواع آجیل شب عید

آجیل شیرین

آجیل شیرین شب عید برای افرادی که به دلیل کهولت سن و دلایل دیگر دچار بیماری‌هایی مانند فشار خون و بیماری‌های کلیوی شده‌اند و رژیم غذایی مناسب این بیماری‌ها را رعایت می‌کنند، مناسب است. این آجیل‌ها غیر نمکی و ساده هستند و در ترکیبات خود شامل آجیل‌هایی مانند فندق، پسته، گردو، کشمش، توت خشک و مواردی از این قبیل می‌باشند.

 آجیل بوداده

محبوب‌ترین نوع آجیل و خشکبار شب عید، آجیل بو داده می‌باشد که دارای طعم و عطر بسیار جذاب و دلچسبی است. از آنجا که برای تولید این نوع آجیل‌ آن‌ها را حرارت می‌دهند، در طی این فرآیند به دلیل حرارت دادن به آجیل ممکن است برخی خواص این دانه‌های روغنی کم شده و حتی از بین برود اما باز هم می‌توان گفت خواص آجیل تا حد زیادی حفظ می‌شود. لازم است این نکته را بیان کنیم که بو دادن آجیل تا حدی طعم کهنگی و ماندگی آن را از بین می‌برد؛ بنابراین باید سعی کنید خرید آجیل بوداده شب عید را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید زیرا اطمینان پیدا می‌کنید که به اشتباه آجیل‌های کهنه و مانده را به جای آجیل‌های تازه و باکیفیت خریداری نکرده‌اید.


قیمت آجیل مخلوط


آجیل خام

آجیل خام یک گزینه سالم و در هر حال خوش طعم برای شب عید محسوب می‌شود. آجیل خام کاملا ساده می‌باشد و شامل مغزهایی مانند بادام هندی، بادام درختی، پسته و فندق است.

مدل‌های آجیل

در کل انواع مدل‌های آجیل‌ شب عید شامل چهار مدل هفت مغز، مخلوط، چهار مغز و لوکس می‌باشد که در ادامه دانه‌های تشکیل‌دهنده هر کدام از این گونه‌ها را بیان می‌کنیم.

آجیل هفت مغز

یکی از متنوع‌ترین انواع آجیل‌های شب عید، آجیل هفت مغز است که شامل مغزهایی مانند گردو، بادام هندی، فندق، کشمش، بادام زمینی، پسته و بادام درختی می‌باشد.

 آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز نسبت به مدل قبلی دارای تنوع کمتر اما قیمت بالاتری می‌باشد. آجیل چهار مغز عید معمولا شامل چهار دانه اصلی یعنی فندق، پسته، بادام و بادام هندی است. آجیل چهار مغز برای استفاده در محافل، مهمانی‌ها و مراسماتی مانند عید نوروز رایج‌تر می‌باشد.

آجیل مخلوط

آجیل مخلوط شب عید، می‌تواند در ترکیبات خود مغز دانه‌های مختلفی داشته باشد که با توجه به سلیقه خودتان به دلخواه ترکیب می‌شوند. آجیل‌های مخلوط معمولا شامل مغز دانه‌های اصلی پسته، بادام، فندق و بادام هندی هستند که با انواع تخمه‌ها و خشکبار مانند کشمش و توت خشک مخلوط می‌شوند.

آجیل لوکس

یکی دیگر از انواع آجیل‌های شب عید، آجیل لوکس است که به عنوان آجیل و خشکبار وارداتی نیز شناخته می‌شود. آجیل لوکس از بهترین مغز دانه‌های باکیفیت و درشت تشکیل می‌شود که برای مراسمات مجلل و مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شوند. از آنجا که این مدل آجیل شب عید کیفیت بالایی دارد، در مقایسه با سه مدل دیگر قیمت بالاتری را نیز شامل می‌شود.

ترکیبات آجیل شب عید

حال که با انواع آجیل‌های رایج عید نوروز آشنایی پیدا کردید، در ادامه دانه‌های آجیلی موجود در آن‌ها را بررسی می‌کنیم و خواص و ویژگی‌های هر یک را بیان خواهیم کرد تا به اهمیت استفاده و تاثیر هر یک بر سلامت بدن خود پی ببرید.

بادام عید

بادام زمینی شب عید یکی از دانه‌هایی است که پایه ثابت انواع آجیل عید می‌باشد. این خوراکی لذیذ طرفداران زیادی مانند پسته دارد و طعم شگفت انگیز آن باعث شده است که همه به خوردن آن علاقه‌مند باشند. بادام، علاوه بر اینکه طعم خوشمزه‌ای دارد، حاوی خواص بی‌نظیری نیز می‌باشد. مصرف بادام باعث بهبود سلامت استخوان‌ها، تقویت قلب، تقویت سیستم ایمنی و … می‌شود.

بنابراین توصیه ما این است که بادام را نه تنها فقط در زمان نوروز، بلکه همیشه آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای سفارش خرید بادام زمینی تازه و درجه یک برای شب عید، تنها کافی است به محصولات شور و شیرین در همین سایت مراجعه کنید و این محصول را در وزن مورد نظر خود خریداری نمایید. قیمت انواع مغز بادام آجیلی عیدانه را نیز می‌توانید در صفحه محصولات شور و شیرین مشاهده کنید.


قیمت بادام


مغز گردو عید

گردو علاوه بر قرارگیری در ترکیب انواع آجیل، در وعده صبحانه نیز استفاده می‌شود و فواید بسیار زیادی دارد. برخی از این فواید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • درمان یبوست و رفع مشکلات گوارشی
  • تقویت قوای جنسی در آقایان
  • گشاد شدن رگ‌های خونی و جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا
  • بهبود فعالیت کلیه‌ها و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه
  • درمان ناراحتی‌های عصبی و مشکلات ناآرامی در خواب
  • تقویت سلول‌های مغزی و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

خرید انواع مغز گردو دوپر شب عید را می‌توانید در همین سایت از فروشگاه شور و شیرین به‌راحتی انجام دهید.


قیمت گردو


نخودچی عید

نخودچی نوعی دانه و حبوبات است که در آجیل نیز کاربرد دارد اما دارای طرفداران کمی است، با این حال در ظرف آجیل جای ثابت خود را دارد. اگر با خواص نخودچی آشنا شوید به یکی از علاقه مندان آن تبدیل خواهید شد.

نخودچی سرشار از مواد و املاح معدنی و دارای مقدار بالای ویتامین ۹ب ، پتاسیم، روی و دیگر ویتامین‌ها می‌باشد.
این آجیل پرخاصیت یکی از دانه‌های بسیار مغذی برای افرادی که به پوکی استخوان و درد‌های مفصلی دچار هستند، به مقدار لازم پیشنهاد می‌شود.

قیمت بهترین نخودچی بو داده عید صادراتی  را می‌توانید از فروشگاه شور و شیرین بگیرید.

کشمش شب عید

کشمش یک مکمل جذاب و پرخاصیت در آجیل‌های شب عید می‌باشد. این آجیل منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود  علاوه‌براین دارای خواص درمانی زیادی برای جلوگیری از بروز پوکی استخوان و رفع اسپاسم عضلات می‌باشد.

پسته عید

یکی از اصیل‌ترین و محبوب‌ترین دانه‌های آجیلی شب عید، پسته است که دارای طعم لذیذ و دلچسبی می‌باشد. علاوه براینکه پسته دارای طعم خاص و جذابی است، خواص قابل توجهی نیز دارد که باعث تقویت حافظه، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز بیماری‌های گوارشی مثل معده درد می‌شود. پسته‌ دارای انواع مختلفی است اما بو داده آن طرفداران بیشتری دارد.

 بادام هندی آجیل عید

یکی دیگر از دانه‌های آجیلی اصلی شب عید، بادام هندی است که در بین افراد محبوبیت بسیار زیادی دارد و بیشتر به شکل بوداده و شور مصرف می‌شود. از جمله خواص اصلی بادام هندی، تأثیر قابل توجه آن برای بهبود انواع دیابت و کبد چرب می‌باشد.

فندق عید

از دیگر دانه‌های آجیلی شب عید، فندق است که در آجیل‌های شب عید جای خاص خود را دارد. این نوع آجیل هم طعم خوبی دارد هم دارای خواص بی‌نظیری مانند جوانسازی پوست، کاهش قند خون و تاثیر مثبت بر روی دیابت نوع دو و تقویت ریشه مو می‌باشد.


درمورد حقایق تغذیه فندق چه میدانید؟


تخمه کدو تنبل برای عید

به جز دانه‌های آجیلی، تخمه‌های مختلفی نیز در ترکیبات آجیل شب عید وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها تخم کدو تنبل می‌باشد. این تخمه ساعت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد. هم خوش طعم است هم دارای خواصی مانند تقویت عروق قلبی و پیشگیری از بروز بسیاری از سرطان‌ها می‌باشد.

 تخمه ژاپنی عید

یکی دیگر از انواع تخمه‌های رایج در آجیل و خشکبار ایام نوروز تخمه ژاپنی است که از تخم نوعی هندوانه استخراج می‌شود و سرشار از مواد معدنی می‌باشد. برخی از خواص اصلی تخمه ژاپنی شامل مواردی مانند پیشگیری از سرطان پروستات، بهبود و درمان کم خونی می‌باشد.

برای خرید آجیل شب عید به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید مستقیم آجیل شب عید، نکات زیادی را باید درنظر گرفت. در این بخش ما مهم‌ترین آن‌ را بیان می‌کنیم:

1. مراقب سم آفلاتوکسین باشید.

قبل از خرید اینترنتی آجیل میوه خشک ویژه عید نوروز لازم است که طعم و تازگی آن‌ها را تست کنید. برخی از عوامل موثر در کیفیت آجیل شامل عطر، طعم و ظاهر آجیل است. اگر آجیل و خشکبار برای مدت طولانی در معرض شرایط نامطلوبی مانند گرما و رطوبت بالا قرار داشته باشند، زمینه ایجاد عفونت‌های قارچی در آن‌ها بالا می‌رود. این قارچ به مغز آجیل وارد می‌شود و آن‌ها را آلوده به نوعی سم به نام آفلاتوکسین می‌کند. این سموم عوارض جانبی فوری یا طولانی مدتی را در مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند.

برخی از عوارض جانبی فوری آفلاتوکسین نشانه‌هایی مانند ضعف سیستم ایمنی، آسیب کبدی و در نهایت سرطان کبد را در بدن به‌وجود می‌آورند. از اثرات طولانی مدت این سم نیز می‌توان به ناهنجاری‌های جنینی، جهش‌زایی، ناهنجاری‌های کروموزومی و … اشاره کرد. در آجیل‌های فله‌ای که به‌صورت سنتی ذخیره می‌شوند امکان ایجاد آفلاتوکسین فراوانی وجود دارد. از طرف دیگر برای خرید آجیل عید باید این نکته را در نظر داشته باشید که روغن زیاد موجود در آجیل‌ها، باعث فاسد شدن سریع این محصولات می‌شود.

بنابراین باید به اندازه نیاز خود آجیل و مغز خریداری نمایید تا به هنگام مصرف همیشه تازه و سالم باشند. بنابراین از خرید مقادیر زیاد آجیل فله‌ای خودداری کنید، همچنین به هنگام خرید آجیل شب عید به صورت آنلاین حتما باید از کیفیت محصول فروشگاه اطمینان داشته باشید. برای ماندگاری بیشتر آجیل خریداری شده می‌توانید آن را در ظرف در بسته درون یخچال یا جای خنک دیگری نگهداری نمایید. آجیل اضافی خود را می‌توانید برای ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

آجیل عید به‌سرعت دچار تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون چربی می‌شوند. بنابراین می‌توانید بعد از مصرف مقدار آجیل باقی مانده را برای تهیه اسموتی های خوشمزه مصرف نمایید. علاوه‌براین از آجیل‌های باقی‌مانده می‌توان در تهیه انواع نان، کیک و سس‌ها استفاده نمود.

2. ظاهر آجیل را به دقت بررسی کنید.

در راهنمای خرید بهترین آجیل مخلوط عید همواره به مشتریان تاکید می‌شود که سوراخ‌های روی محصول را در نظر بگیرند. زیرا اگر هر گونه حفره، کپک یا انبوهی از حشرات مرده یا زنده بر روی آجیل وجود داشته باشد، باید دریابید که آن‌ها کهنه و پوسیده هستند. اگر سوراخی بر روی آجیل‌ها پیدا کردید، اطمینان داشته باشید که در داخل آن‌ها حشرات کرمی شکل نفوذ کرده است. بنابراین نباید این نوع آجیل‌ها را خریداری و یا مصرف کنید.

یک روش دیگر برای تست آجیل و تشخیص ناسالم بودن آن این است که مقداری از آجیل‌ها را بردارید و سپس دست خود را مشت کنید. بعد از چند ثانیه مشت خود را باز کنید، اگر روی پوست دست خود رنگی مشاهده کردید، باید بدانید که این آجیل ناسالم و غیربهداشتی است. علاوه‌براین در برخی شیرینی فروشی‌ها و آجیل فروشی‌ها برای براق شدن آجیل‌ها و جذاب شدن و افزایش ماندگاری از مواد واکسی بر روی محصول استفاده می‌کنند.

در این مورد باید بدانید که استفاده طولانی مدت از این مواد باعث آسیب رسیدن به قسمت‌های مختلف بدن به خصوص کبد می‌شود. اگر دغدغه زیبایی آجیل عید را دارید، بهتر است آجیلی را خریداری کنید که در بسته‌بندی بهداشتی، دارای تاریخ انقضا و مجوز بهداشتی باشد. یکی از مواردی که باید بیان کنیم این است که تشخیص کیفیت و سالم بودن آجیل درسفارش آنلاین کمی مشکل است، اما شما خریداران محترم می‌توانید با بررسی سایت خرید آجیل عید نوروز، خواندن نظرات و تماس با کارشناسان سایت، از اعتبار فروشگاه و کیفیت آجیل اطمینان پیدا کنید.

3. به رنگ‌های مصنوعی آجیل دقت کنید.

رنگ‌های مصنوعی غیر مجازی که بر پایه فلزات سنگین تهیه می‌شوند اگر برای رنگ‌دهی به تخمه، بادام، پسته و سایر فرآورده‌های مغزی استفاده شوند، باعث ایجاد حساسیت‌های جدی برای مصرف‌کنندگان خواهند شد. اکثر این رنگ‌ها سرطان‌زا هستند، به ویژه در افراد آسیب‌پذیر مانند کودکان، زنان باردار و سالمندان، بیماری‌های کبدی و کلیوی را ایجاد می‌کنند.

بنابراین اگر به هنگام خوردن تخمه، پسته و بادام دست یا لبتان رنگی شد، باید بدانید که در تهیه این آجیل‌ها رنگ‌های شیمیایی به‌کار برده شده است پس از مصرف این نوع آجیل خودداری کنید. برای مثال برخی افراد به دنبال این هستند که ارزان‌ترین آجیل عید را پیدا کنند و این ارزان بودن  ممکن است به دلیل استفاده از همین مواد شیمیایی در آن‌ها باشد. بنابراین لازم است که برای خرید آجیل ارزان نیز به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید.

همچنین باید گفت امکان سیاه شدن دانه گردو به دلیل رشد کپک و قارچ وجود دارد. این قارچ ، سموم خطرناکی را از خود ترشح می‌کند که برای سلامتی انسان به شدت مضر هستند. پس به گردوها توجه کنید که هیچ‌وقت گردوی سیاه نخرید و از آن مصرف نکنید.

4. عطر و بوی آجیل را بررسی کنید.

برای خرید بهترین آجیل شب عید با کیفیت باید این نکته را بدانید که بوی تند و نامطبوع آجیل و خشکبار نشانه کهنگی و بی‌کیفیتی آن می‌باشد. به یاد داشته باشید که آجیل‌های بو داده فاسد شدنی هستند، برخی از آجیل فروشی‌ها نیز آن‌ها را تفت می‌دهند تا طعم کهنگی این آجیل‌ها را پنهان کنند. توصیه ما این است که آجیل را به‌صورت خام خریداری نمایید و خودتان آن را در خانه کمی تفت دهید. برای اینکه آجیل را خودتان در منزل بو بدهید لازم است که مقداری از پسته خام و آجیل‌های دیگر را در تابه یا فر قرار دهید و آن را با دمای پایین تفت دهید. به هنگام تفت دادن نیز باید توجه کنید که آجیل نسوزد، زیرا طعم بسیار بدی دارد.

5. بررسی طعم و مزه آجیل را فراموش نکنید.

برخی از افراد به آجیل نمک زیادی اضافه می‌کنند تا با این کار ترشی و بوی آن را پنهان کنند. در این مورد باید به این نکته اشاره کرد که آجیل شور برای افرادی که به فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستند، ضرر زیادی دارد. آجیل شیرین نیز برای افرادی که دیابت و اضافه وزن دارند، بسیار مضر است. بنابراین برای خرید بهترین آجیل شب عید اعلا تا حد امکان آجیل خام و کم نمک انتخاب کنید.

آجیل‌هایی که دارای طعم ترش و نامطبوع هستند را خریداری نکنید. حتی اگر در منزل نیز متوجه طعم ترش آن بشوید باید به سرعت آن را به فروشنده پس دهید. آجیل ترش باعث بیماری خواهد شد. از طرف دیگر ما به دلیل دید و بازدیدهای زیاد در ایام نوروز، آجیل زیادی استفاده می‌کنیم. بنابراین پیشنهاد ما این است که آجیل را با میوه‌های خشک ترکیب کنید. زیرا باعث می‌شود طعم بهتری داشته باشد و سالم‌تر هم خواهد بود.

آجیل عید نوروز را از کجا بخرم؟

انتخاب فروشگاهی که بخواهیم آجیل شب عید نوروز را از آن خریداری نماییم، بسیار مهم است. ازآنجا که افراد سودجوی فراوانی وجود دارد که ترفندهای مختلفی را برای فروش آجیل های شب عید به کار می‌برند باید در این زمینه دقت بالایی به خرج دهید. شما خریداران گرامی باید خرید آنلاین آجیل عید خود را فقط از فروشگاه‌های معتبری مانند شور و شیرین انجام دهید. سایت شور و شیرین یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های معتبر اینترنتی برای سفارش آنلاین آجیل و خشکبار است که با ارائه مناسب‌ترین قیمت آجیل و خشکبار توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند، و سابقه درخشانی در فروش اینترنتی آجیل درجه یک به‌دست آورد. شما خریداران گرامی می‌توانید برای خرید بهترین آجیل درجه یک و مطلع شدن از قیمت آجیل شب عید ۱۴۰۲ به محصولات ما در همین سایت سر بزنید و بهترین خرید خود را انجام دهید.

یکی از دلایل خرید آنلاین آجیل و خشکبار، راحت و در دسترس بودن این نوع خرید می‌باشد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند به‌جای جستجو در فروشگاه‌های حضوری، از فروشگاه‌های آنلاین خرید خود را انجام دهند. بنابراین بهتر است به فکر یک سایت معتبر باشید که خرید انواع آجیل شب عید را با اطمینان کامل انجام دهید. ما در شور و شیرین آجیل و خشکبار باکیفیت را در بسته‌بندی‌ها با اوزان مختلف و قیمت مقرون به‌صرفه به مشتریان ارائه می‌دهیم.

قیمت آجیل شب عید چند؟

قیمت آجیل شب عید در بازار بسیار متنوع است و این قیمت به کیفیت، بسته‌بندی و مرغوبیت اقلام آجیل وابسته است. به‌گونه‌ای که قیمت پسته عید، قیمت تنقلات عید و به‌طور کلی قیمت آجیل عید در همه جا یکسان نیست و قیمت‌ها متفاوت می‌باشند.

سخن پایانی

برای خرید آجیل و خشکبار شب عید گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. هدف ما از ارائه این مطلب این بود که انواع ترکیبات آجیل شب عید را از لحاظ نوع و مدل بررسی کنیم و همچنین به خواص خشکبار و آجیل‌های رایج شب عید به‌طور مختصر اشاره‌ای داشته باشیم تا بیشتر به اهمیت وجود آن‌ها در سر سفره هفت سین خود پی ببرید و بتوانید با تهیه آن شب‌های به یاد ماندنی را در کنار خانواده‌تان رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.