شور و شیرین

توت فرنگی خشک چیست؟ + خواص توت فرنگی خشک

توت فرنگی قطعا یکی از خوشمزه‎ترین میوه های دنیا است که برای سلامت و زیبایی پوست نیز بسیار مفید است. طعم غالب این میوه معمولا ترش است و دارای ته مزه شیرینی است. بذرهای این میوه بر روی غشای نازک بیرونی قرار گرفته‌اند، به همین دلیل توت فرنگی به هسته‌گیری و پوست کندن نیازی ندارد، راحت‌الحلقوم و آبدار می‌باشد.

‌ توت فرنگی که در زبان انگلیسی Strawberry خوانده می‌شود از خانواده‌ گل سرخ است و یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های روی کره زمین محسوب می‌شود. تا به حال در دنیا بیش از 600 نوع توت فرنگی شناخته شده است که در بین تمامی این انواع توت فرنگی‌ شیرین به دلیل اینکه درصد بالایی مواد آنتی اکسیدانی دارد جزء ده میوه برتر دنیا قرار گرفته است. توت فرنگی یک میوه خوشمزه و مغذی می‌باشد، اما متأسفانه زمان زیادی مهمان ما نیست و فصل میوه آن به سرعت به پایان می‌رسد. به همین دلیل است که تهیه و خرید توت فرنگی خشک پر رونق و پرطرفدار می‌باشد. ما در فروشگاه شور و شیرین قصد داریم خواص توت فرنگی خشک را برایتان بیان کنیم. برای تصمیم قطعی درمورد اضافه کردن توت فرنگی خشک به رژیم غذایی خود در ادامه شما را با خواص توت فرنگی خشک، کالری توت فرنگی خشک، قیمت توت فرنگی خشک، موارد مصرف توت فرنگی خشک و … آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

چیپس توت فرنگی

بین چیپس توت فرنگی و توت فرنگی خشک چه تفاوت وجود دارد؟ بین این دو هیچ تفاوتی وجود ندارد زیرا هر دو این‌ها به یک روش مشابه تهیه می‌شوند. اصطلاح چیپس توت فرنگی یا کلا چیپس میوه خشک به این دلیل برسر زبان‌ها افتاده است که قطعات این نوع میوه، کوچک و ترد هستند.

 

چیپس توت فرنگی

کالری توت فرنگی خشک

میوه‌ای که خشک شده است به دلیل اینکه آب خود را از دست داده، به نسبت میوه‌ تازه دارای حجم‌ کمتر اما کالری‌ بالاتری است. برای مثال حجم یک مشت توت فرنگی خشک و یک مشت توت فرنگی تازه را در نظر بگیرید. یک عدد توت فرنگی خشک (یعنی یک عدد کامل به دلیل اینکه توت فرنگی خشک به قطعات کوچکی تقسیم می‌شود)  5 کالری دارد و هر 100 گرم توت فرنگی خشک نیز 240 کالری دارد.

خواص عناب خشک و تازه برای سلامتی

خواص توت فرنگی خشک

  • توت فرنگی سرشار از ویتامین‌های B، C، قند، سلولز، مواد چربی، ید، آهن، آهک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، سیلیس، ید و برم است.
  • مقوی، خنک، ادرار آور و تصفیه کننده خون است.
  • به دلیل اینکه توت فرنگی دارای ویتامین‌های A، C ،کلسیم و فسفر است در رشد و نمو کودکان و نوجوانان و استحکام دندان‌ها موثر است.
  • تحقیقات نشان داده است که یکی از خواص توت فرنگي خشک ، توانایی مبارزه با سرطان می‌باشد. طبق پژوهش‌های انجام گرفته، ترکیبات این میوه دارای فعالیت‌های ضد سرطانی است، از تشکیل سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و در سرکوب پیشرفت و تکثیر تومورهای سرطانی موثر می‌باشد.
  • علاوه بر این توت فرنگی منبع غنی از فولات است، فولات یک نوع ویتامین B است که در رشد بافت‌ها موثر است و در بهبود عملکرد سلول‌ها مفید می‌باشد که برای یک بارداری سالم نقش مهمی دارد.
  • این میوه منبع غنی ویتامین C می‌باشد. دارای آنتی اکسیدان‌های فراوانی است و غنی از کلسیم می‌باشد.
  • طبع توت فرنگی در طب سنتی سرد و تر است و خشکی آن در میوه‌های ترش‌تر بیشتر است.
  • خوردن توت فرنگی باعث می‌شود محیط بدن قلیایی شود.
  • توت فرنگی برای قلب مقوی است، التهاب صفرا را خاموش می‌کند و بهترین صفرابر است.
  • این میوه برای مرض قند، خارش بدن، تنگی نفس و سرفه‌های خشک مفید است و در درمان بواسیر موثر می‌باشد.
  • از مهم‌ترین فواید توت فرنگی خشک وجود ماده‌ای به نام کورستین در این میوه است که باعث می‌شود توت فرنگی خشک خواص ضد التهابی پیدا کند، همین خاصیت باعث می‌شود تصلب شریان‌ها در بدن صورت نگیرد و از طرف دیگر از بدن در برابر بالا بودن کلسترول بد خون محافظت می‌کند.

خواص توت فرنگی خشک

موارد مصرف توت فرنگی خشک

یکی از موارد مصرف توت فرنگی خشک تهیه میلک شیک توت فرنگی است. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه ابتدا باید توت فرنگی خشک را در شیر بخیسانید. مواد دیگر یعنی چهار اسکوپ بستنی به همراه نصف لیوان شیر، خشکبار توت فرنگی و (آب آلبالو یا آب شاتوت به عنوان رنگ دهنده) در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه در مخلوط کن هم زده شوند تا ترکیب بدست آمده یکدست شود. برای تزیین میلک شیک نیز، دور لبه لیوان را با شکر رنگی تزیین کنید و یک عدد توت فرنگی و برگ نعنا نیز روی لبه لیوان قرار دهید، سپس با نی سرو کنید.

انجیر خشک و خواص درمانی آن

مصرف توت فرنگی در بارداری

همانطور که بیان کردیم توت فرنگی خشک شده سرشار از فولات می‌باشد، بنابراین مصرف یک فنجان توت فرنگی خشک شده می‌تواند 10 درصد از نیاز مورد نیاز روزانه تان را تامین کند. طبق مطالعات انجام شده فولات بر بدن تاثیر بسیار مفیدی دارد و بسیار مهم است که در بارداری نیز به بدن برسد زیرا فولات باعث پرورش و رشد کامل بدون نقص جنین و سیستم عصبی آن می‌شود.

قیمت توت فرنگی خشک اعلا

توت فرنگی خشک اعلا در فروشگاه خشکبار و آجیل شور و شیرین، در بسته‌بندی کاملا بهداشتی عرضه می‌شود. قیمت توت فرنگی خشک بسته ای با توجه به کیفیت میوهو نوع بسته‌بندی و نگهداری آن متفاوت است. می‌توانید برای اطلاع ازقیمت بروزرسانی شده‌ توت فرنگی خشک اعلا  با فروشگاه شور و شیرین تماس بگیرید.

 

قیمت توت فرنگی خشک اعلا

خرید توت فرنگی خشک از آجیل فروشی آنلاین شور و شیرین

انتخاب میوه‌های خشک یک انتخاب هوشمندانه برای پذیرایی از مهمان‌های خود و یا برای تهیه تنقلات سالمبرای استفاده در کوهنوردی و یا رفتن به سفر می‌باشند. این میوه‌ها نه نیاز به شستشو دارند و نه به یخچال. همچنین با قرار دادن آن‌ها در کیف و سبد پیک نیک نیز خیالتان راحت است که له و لورده نمی‌شوند. برای خرید آنلاین چیپس توت فرنگی خشک بسته بندی شده، خشکبار و آجیل فروشی شور و شیرین یک فروشگاه اینترنتی قابل اطمینان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.