شور و شیرین

بادام پرک پوست کنده و خواص آن

آجیل‌ها خواص بی‌شماری دارند و در بین آن‌ها بادام  پرخاصیت‌ترینشان است. بادام پرک سبک‌ترین آجیل است که حتی زیاده‌روی کردن در مصرف آن دل را نمی‌زند. این آجیل شیرین ملایمی دارد و از طعم دلپذیری برخوردار است. کالری این آجیل نسبت به میوه خشک  بالاتر است، اما در مقایسه با آجیل‎‌ها پایین‌ترین کالری را دارد. بادام مانند پسته دارای اصالت ایرانی است که درخت آن در جنگل‌ها به‌صورت خودرو هم روییده می‌شود، اما امروزه امریکا و اسپانیا  در تولید و کشت بادام حرف اول را می‌زنند.

آجیل‌ها میوه نیستند و بادام هم از این قائده مستثنی نیست. میوه درخت بادام به صورت کرکی و سبز رنگ است و تنها میوه آجیل است که خورده می‌شود. میوه بادام و آلو از یک خانواده هستند. خوردن چاقاله بادام که میوه کال درخت بادام است در عید برای ما ایرانیان رواج دارد. این میوه در اواخر بهار سفت شده و از هسته جدا می‌گردد و هسته این میوه است که در بازار فروخته می‌شود. گاهی هم هسته قبل از عرضه از بادام جدا شده و مغز هسته به بازار عرضه می‌گردد. در هرصورت مغز بادام خوشمزه به صورت‌های مختلفی مصرف می‌شود. در این مطلب در مورد یک نوع از بادام که بادام پرک پوست کنده است صحبت می‌کنیم.

بادام پره ، شکسته شده

بادام پرک پوست کنده چیست؟

بادام پرک از ورقه کردن مغز بادام بدون پوست تولید می‌شود. به‌علت اینکه مغز بادام دارای طعم لذیذ و بافت دلپذیری است از آن در تهیه و تزئین غذاها استفاده می‌شود. بادام مورد استفاده در پخت‌وپز، به‌ شکل‌های مختلفی مانند خلال بادام، آرد یا پودر بادام، بادام ورقه ‌شده، خمیر بادام و … استفاده می‌شود. بادام پرک در تهیه انواع غذاها مانند غذاهای حاوی برنج، در تهیه سالادها و دسرها و همچنین در شیرینی‌پزی کاربرد دارد.

بادام پره ، شکسته شده چیست؟

منظور از بادام پره شده همون بادام درختی است با این تفاوت که این محصول همان‌طور که از نامش پیداست دارای دانه‌های جدا از هم، یا شکسته شده هستند و بیشتر سفیدی آن‎ها به چشم دیده می‌شود.

طعم و مزه این محصول با بادام معمولی یکی هست. شاید برخی افراد تصور کنند که این محصول باید بد مزه یا کرم خورده باشد و قیمت ارزان‌تر داشته باشد اما باید خیالتان را راحت کنیم چون‌که کاملا سالم هستند، فقط از نظر ظاهری با درجه یک و معمولی تفاوت دارد. این محصول از نظر ظاهری، مثل بادام معمولی دارای دانه‌های درسته و یک شکل نیست بلکه شکسته شده و خورد شده هستن، اما له شده یا کرم خورده نیستند. قیمت مناسب این محصول به دلیل همین پره بودن می‌باشد.

بادام پره ، شکسته شده چیست؟

مشخصات ظاهری بادام پرک:

شمای کلی مغز بادام، به شکل اشک است و گاهی بیضی و به ندرت دارای دوسر تیز است. برای تولید پرک بادام ابتدا پوست سبوسی آن را می‌گیرند و با دستگاه‌های اسلایسر آن را به‌صورت پرک بادام در می‌آورند. پوسته مغز بادام نیز پیش از اسلایس کردن باید جدا و دور ریخته شود.

برای اینکار بادام را قبل از اینکه اسلایس کنند می‌خیسانند، که این پوست راحت‌تر جدا شود. این‌کار باعث می‌شود که پرک بادام یکنواخت و همچنین شیرین‌تر شود. البته باید این نکته را ذکر کرد که این پوسته خواص بیشماری دارد، بنابراین بادام پرک پوست کنده خواص بادام درسته را نخواهد داشت. همان‌طور که قبلا گفتیم، بزرگترین سطح کشت بادام در ایالات متحده است. شکوفه بادام دارای جذابیت ظاهری بالایی است به‌طوریکه  مانند شکوفه گیلاس در ژاپن به عنوان تزیین هم به کار برده می‌شود.

فراموش نکنیم که آجیل‌های دیگری مانند بادام هندی، بادام برزیلی و بادام زمینی در واقع بادام نیستند. ولی به دلیل کاربرد بالای بادام از نوع درختی از نام این آجیل استفاده می‌شود. برای اشتباه نشدن گاهی بادام، بادام درختی هم نامیده می‌شود.

خواص پرک بادام:

در کل بادام در مقایسه با دیگر انواع آجیل دارای طبع معتدل و کمترین حساسیت است. طبع بادام گرم و برخلاف آجیل‌های دیگر تر است. مزه بادام هر چه شیرین‌تر باشد به معنای این است که دارای مزاج گرم‌تری است. بادام در یک وعده صد گرمی بیش از پانصد کالری انرژی دارد که این میزان در پرک بادام بیشتر است.

ویتامین E که در بادام وجود دارد از تمام آجیل‌ها بیشتر است به‌طوریکه می‌توان برای تامین ویتامین E مورد نیاز بدن از رژیمی استفاده کرد که بادام در آن گنجانده شده باشد. شیر بادام که به طور معمول از بادام پرک به دست می‌آید تنها منبع ویتامین دی گیاهی است. بادام پرک، سرشار از مواد معدنی است و منبع تامین کلسیم و حتی آهن و منیزیم است.

در طب سنتی برای تقویت حافظه و پیرذهنی مصرف ویتامین E توصیه شده است؛ امروزه ثابت شده است که مقادیر بالای ویتامین ای موجود در این آجیل پرخاصیت، به تقویت حافظه کمک بالایی می‌کند. پروتئین گیاهی بادام به بازسازی سلول‌های آسیب دیده مغزی کمک می‌کنند.

در مجموع می‌بینیم که طب سنتی در این مورد تاکیدات زیادی دارد و پزشکی امروزی کاملا تایید کننده این نظریه‌های طب سنتی است. برای رژیم‌های غذایی کاهش وزن، مصرف روزانه چهار تا پنج عدد بادام منقا توصیه می‌شود. کاهش وزن سریع ممکن است به پوست و مو آسیب برساند؛ گنجاندن بادام در این رژیم‌ها پوست و مو را به تعادل رسانده و آسیب‌ها را خنثی می‌کند.

خواص پرک بادام:

نحوه مصرف بادام پرک:

بادام پرک را می‌توان در ماست یا شیر ریخت و میل نمود. حتی می‌توان آن را در یک ظرف به همراه غلات ریخت و نوش جان کرد یا آن را روی سالاد یا دسر ریخت. شیرینی امریکایی/مکزیکی، پرالین بادام که بسیار شبیه به سوهان عسلی سنتی ایران است هم از محصولاتی است که با بادام پرک می‌توان تهیه کرد.

قیمت پرک بادام

فروشگاه اینترنتی شور و شیرین انواع بادام، مغز بادام و فراورده‌های آن مانند بادام پرک پوست کنده را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهد. محصولات این مجموعه به صورت مستقیم و با تضمین کیفیت و قیمت به شما دوستان عرضه می‌شوند.

 

هم اکنون برای سفارش محصول و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پرک بادام با مدیر فروش مجموعه شور و شیرین تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.