شور و شیرین

بادام منقا چیست؟

بادام از آن دسته مغزهای پرانرژی و مفید است که به نگهداری ن در پوست، تازه می‌ماند و طعم دلپذیرتری نیز خواهد داشت. بادام منقا پوست شکننده‌ای دارد  و همین لذت به راحتی شکستن پوست بادام و بهره بردن از مغز تازه بادام را به ما هدیه می‌دهد.

بادام منقا چیست

بادام منقا یک نوع بادام است که پوسته آن که چوبی است و روی مغز قرار دارد دارای استحکام کافی نیست و با فشار انگشت به راحتی شکسته می‌شود. به همین دلیل است که این بادام به نام بادام پوست کاغذی یا بادام كاغذی نیز شناخته می‌شود. این بادام، بادام منقی نیز نامیده می‌شود. بادام منقا دارای خواص بی‌نظیری است، از جمله اینکه سرشار از ویتامین E است که این ویتامین در حفظ سلامت پوست و هچنین طراوت و تازگی پوست بسیار مؤثر است. همچنین مصرف بادام با شیر فراوان یکی از راه‌های موثر در رفع تشنگی است به هم دلیل است که مصرف این معجون به روزه داران توصیه می‌شود.

بادام منقا چیست

خواص دارویی بادام منقا :

۱) بادام ملین است و روغن آن دارای ضد یبوست است به‌خصوص از روغن بادام می‌توان برای رفع یبوست بچه‌ها استفاده کرد
۲) بادام باعث نرم شدن سینه می‌شود
۳) شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید می‌باشد و همچنین خلط آور است
۴) بادام برای درمان زخم روده‌ها و مثانه و اسهال تاثیر خوبی دارد
۵) بادام بو داده مقوی معده و همچنین قابض است
۶) بادام تقویت کننده نیروی جنسی و باعث افزایش تولید اسپرم می‌شود
۷) بادام را آسیاب و با عسل مخلوط نمایید. این ترکیب برای درد کبد و سرفه مفید است
۸) چغاله بادام در تقویت لثه و ریشه دندان نقش دارد

روش‌های استفاده از بادام منقا

  • روغن بادام : ابتدا مغز بادامی که خشک شده است را خرد می‌کنند تا به شکلی خمیری درآید، سپس با فشار روغن مغز استخراج می‌گردد. علاوه بر این از تفاله‌های فشار اول می‌توان در زیر حرارت و با برخی مواد شیمیایی بار دیگر روغن تولید نمود.
  • مغز بادام منقا:  مغز این بادام به صورت‌های مختلف خشک شده، بوداده یا خام استفاده می‌شود.
  • شیر بادام:  برای به دست آوردن این ترکیب باید 50 گرم مغز خام این بادام را آسیاب و با 50 گرم شکر و شیر یا آب ترکیب نمایید.

ترکيبات شيميایی :

  • بادام شيرين 50 تا 55 درصد و بادام تلخ 40 تا 45 درصد روغن دارد. همچنین دارای 25 درصد مواد سفيده‌ای و دياستازی بنام امولسين(Emulsine) ، قند، صمغ، موسيلاژ و مواد معدنی می‌باشد.
  • بادام تلخ حاوی 1 تا 3 درصد از ماده مخصوصی به نام آميگدالين (Amygdlin ) است که از اثر آب روی اين ماده اسيد سيانيدريک و آلدئيد بنزوئيک (Aldehyde benzoic) و گلوکز به دست می‌آید .
  • اسانس بادام تلخ (آلدئيد بنزوئيک) در عطر سازي کاربرد دارد، علاوه بر این از آن برای به دست آوردن رنگ سبزی به نام مالاشيتMalachite استفاده می‌شود. به دلیل اینکه اسانس بادام تلخ دارای اسيد سيانيدريک است کمی تلخ مزه می‌باشد . اسيد سيانيدريک موجود در بادام تلخ 0/000025 درصد است .

ترکيبات شيميایی بادام منقا:

در 100 گرم مغز بادام شيرين خشک شده مواد زير وجود دارد:

  • آب : 4/7 گرم
  • انرژی : 598 کالری
  • پروتئين : 18/6 گرم
  • روغن‌های اشباع نشده : 54/2 گرم
  • نشاسته : 19/5 گرم
  • کلسيم : 320 ميلی گرم
  • فسفر : 500 ميلی گرم
  • آهن : 4/7 ميلی گرم
  • پتاسيم : 770 ميلی گرم
  • ويتامين B1 : 0/25 ميلی گرم
  • ويتامين B2 : 0/9 ميلی گرم
  • ويتامين B3 : 3/5 ميلی گرم

بادام منقا ایرانی

کشور ایران، یکی از کشورهایی است که دارای آب و هوای مناسب برای کشت انواع بادام است؛  از جمله بادام‌های ارزشمند کشورمان، بادام منقا است.

به همین دلیل است که صادرات مغز این بادام همواره به هند همیشه پررونق بوده است، علاوه بر این به تازگی کشورهای دیگری مانند ترکیه و کشورهای عربی هم خواستار واردات مغز بادام منقا ایرانی شده‌اند. به دلیل اینکه کشور هند دارای بیشترین واردات بادام از ایران است گمان می‌رود که دچار افزایش قیمت شود. میزان تولید بادام منقا با سرمازدگی خیلی پایین می‌آید اما تقاضای این بادام هرگز کم نمی‌شود.

شاید شما نیز بدانید که این بادام ، یکی از انواع بادام است که دارای خواص مشابهی با خواص بادام معمولی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش قوای جنسی و رفع سرفه و نرم کننده سینه و بسیاری دیگر از خواصی که در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر هستند، اشاره نمود.

خرید بادام منقا ایرانی شور اعلا از فروشگاه اینترنتی شور و شیرین

همانطور که می‌دانید یکی از محصولات ارزشمند ایرانی  بادام منقا است که در ایران و سراسر جهان بسیار پرطرفدار است. بادام منقا شور به کشورهای مختلفی مانند هند، ترکیه، کشورهای عرب حاشیه‌ خلیج فارس و … صادر می‌شود. خواص این بادام به انواع دیگر بادام شبیه است. برای خرید این بادام باید به تازگی و کیفیت آن توجه کنید، می‌توانید با امتحان کردن چند عدد از آن به تازگی بادام پی ببرید. اما اگر می‌خواهید خرید بادام منقا شور را به صورت اینترنتی خرید کنید به شما خرید از فروشگاه اینترنتی شور و شیرین را پیشنهاد می‌کنیم. ما محصولات خود را در بسته‌بندی‌ها با وزن مختلف آماده کرده‌ایم که می‌توانید به اندازه‌ نیاز خود از آن‌ها تهیه کنید.

 

خرید بادام منقا ایرانی شور اعلا از فروشگاه اینترنتی شور و شیرین

خرید بادام منقا ایرانی خام

بادام منقا ایرانی خام  یا بادام پوست کاغذی با کیفیت تولید ایران، سرشار از مواد مغذی از جمله مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و فیبر است. مصرف این نوع بادام به صورت میان وعده و آجیل باعث سلامتی می‌گردد. بادام منقا خام برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند مناسب است، البته قبل از مصرف آجیل و خشکبار توسط بیماران بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. برای خرید بادام منقا خام می‌توانید از محصولات سایت شور و شیرین این محصول را انتخاب کنید.

قیمت بادام منقا

بادام منقا دارای درجه‌‎های کیفی مختلفی است و با قیمت‌های مختلف در بازارهای کشور خرید و فروش می‎شود. یکی از مهم‎ترین مزایایی که این بادام دارد و باعث افزایش تقاضای آن نیز شده است، درصد بالای مغز به پوست آن است. میزان مغز بادام کاغذی تقریبا ۷۰ درصد از بادام سنگی بیشتر است. از بادام پوست کاغذی به صورت خام، شور و بو داده در انواع آجیل‌ها و یا به عنوان تنقلات استفاده می‌گردد. به طور کلی بادام منقا قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع بادام دارد اما با توجه به کیفیت بالایی که دارد قیمت آن متناسب و متعادل است و هر قشری نیز می‌تواند آن را خریداری کند.

مجموعه خشکبار شور و شیرین بادام منقا خام و شور را با درجه‌های کیفی متفاوتی به مشتریان عزیز ارائه می‌‎نماید. محصولات این مجموعه به صورت مستقیم از باغداران تولید کننده تهیه شده و بدون دخالت هیچ واسطه‌ای به مشتریان ارائه می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.