شور و شیرین

بادام تلخ را با این همه خواص از دست ندهید!

اگر تا به امروز بادام تلخ را در برنامه غذایی و تغذیه ای خود جای نداده‌اید، باید بگوییم خواص مفید این دانه پرخاصیت را از دست داده‌اید. هر چند قبل از تصمیم گرفتن برای استفاده از بادام تلخ مقاله امروز را بخوانید تا با خواص بی‌نظیر آن آشنا شوید. این میان وعده خوشمزه خواص فراوانی دارد که در مطلب امروز با آن‌ها آشنا خواهید شد.

بادام تلخ

بادام تلخ مغز آجیلی است که بیشتر دارای خواص درمانی است. بادام تلخ از لحاظ ظاهری تفاوتی با بادام معمولی ندارد اما دارای طعم بسیار تلخ است به همین دلیل نمی‌توان آن را به‌صورت خوراکی مصرف کرد. علاوه بر این بادام تلخ سمی به نام اسید هیدروسیانیک دارد که در بدن به سیانید تبدیل می‌شود، بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کرد.

خوردن ۷ عدد بادام تلخ باعث مسمومیت شدید افراد به‌خصوص کودکان می‌گردد، به همین دلیل است که بهترین روش مصرف آن به صورت روغن این دانه است. باید یادآور شد که مصرف حدود 50 عدد بادام تلخ می‌تواند باعث مرگ یک فرد بالغ شود.

بادام تلخ

خواص بادام تلخ

خواص درمانی برای دیابت

بادام تلخ یک ماده مغذی است که برای اکثر مردم به ویژه افراد مبتلا به دیابت مفید است. طبق تحقیقاتی که انجام شده است بادام تلخ ممکن است باعث افزایش گلوکز (قند خون) و سطح انسولین بعد از غذا را کاهش دهد.

در یک مطالعه نشان داده شده است که مصرف ۲ اونس بادام ( حدود ۴۵ ) با سطوح پایین‌تر انسولین و گلوکز خون ناشتا همراه است، این مقدار ۳۴۰ کالری است. در یک مطالعه دیگر بیان شده است که خوردن بادام می‌تواند باعث افزایش حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به پیش دیابت شود.

موثر بر بهبود دردهای آرتروزی

در طب سنتی برای بسیاری از جنبه‌های دارویی و درمانی از خواص بادام تلخ استفاده می‌شود. به‌خصوص در افراد مسن برای دردهای آرتروزی می‌توان از آن استفاده کرد.

درمان یبوست

از روغن بادام تلخ برای درمان یبوست  به عنوان مسهل می‌توان استفاده کرد. باید گفت که بهتر است کمتر از آن به عنوان درمان خوراکی استفاده کرد.

بهبود گرفتگی‌های عضلانی

روغن این مغز برای درمان دردهای عضلانی به ویژه اسپاسم و گرفتگی عضلانی بسیار کاربردی است. برای بهبود اسپاسم می‌توان به ماساژ عضله با چند قطره از آن پرداخت.

درمان سرفه

بادام تلخ یک راه آسان برای درمان سرفه و همینطور سیاه سرفه است. البته برای این درمان بهتر است آن را کنترل شده و محدود استفاده کرد تا به مسمومیت دچار نشوید.

مسکنی برای دردهای بدن

پودر یا روغن مغز بادام تلخ یک نوع تسکین دهنده‌ برای دردها است. به این صورت که مقداری از پودر یا روغن آن را با زنجبیل و روغن زیتون ترکیب کرده و در قسمت‌هایی از بدن که درد دارد، ماساژ داده می‌شود.

اگزمای پوستی

روغن بادام تلخ می‌تواند برای درمان اگزمای پوستی موثر باشد. علاوه بر آن در درمان خشکی و ترک‌های پوست نیز موثر عمل می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید به ترکیب‌های آن حساسیت ندارید؛ در اولین بار یک قطره از آن را روی پوست بازو تست کنید.

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو

برای از بین بردن مشکلات پوست و رفع آسیب‌های وارد شده بر مو می‌توان از روغن یا پودر بادام تلخ  استفاده کرد. در ادامه به آثار مثبتی که برای پوست و مو به همراه دارد اشاره می‌کنیم.

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و مو

فواید استفاده از روغن بادام تلخ برای پوست

  • آبرسانی عالی به پوست و جلوگیری از خشکی آن
  • برای رفع سیاهی دور چشم می‌توان از روغن مغز بادام تلخ استفاده کرد
  • برای رفع عفونت‌های پوستی و حتی زخم‌های عفونی موثر است
  • در مقابل اشعه‌های نور خورشید به عنوان یک محافظ طبیعی عمل می‌کند
  • برای ترمیم جای جوش و سوختگی موثر است

فواید بادام تلخ برای مو

روغن‌های مغذی مانند روغن بادام تلخ می‌توانند در بهبود و تقویت مو نقش مهمی داشته باشند. روغن بادام تلخ سرشار از ویتامین B7 و بیوتین است که می‌تواند به تقویت و سالم نگه داشتن مو و ناخن کمک کند. علاوه بر این به دلیل اینکه در ساختار خود SPF 5 طبیعی دارد می‌تواند از آسیب به موها در اثر تابش اشعه خورشید محافظت کند.

فواید بادام تلخ برای مو بسیار زیاد است. ممکن است محصولات غیرطبیعی و انواع لوسیون‌ها و تقویت کننده‌ها دارای اثر بخشی فوری باشند، اما در عوض ممکن است در دراز مدت اثرات منفی نیز به همراه داشته باشند. از جمله خواص روغن بادام تلخ برای مو موارد زیر می‌باشند:

  • آبرسانی و تقویت مو
  • ایجاد درخشندگی در موها
  • درمان مشکلات ساقه مو
  • پیشگیری از بروز موخوره

فواید بادام تلخ برای مو

چگونه بادام تلخ را شیرین کنیم؟

برای شیرین کردن بادام تلخ باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا بادام‌ها را بشکنید و مغز آن را از پوست جدا کنید.

  1. مغزهای جدا شده را برای نیم ساعت در آب بجوشانید.
  2. به مدت ده روز بادام‌ها را در آب سرد قرار دهید. سعی کنید روزانه آب بادام‌ها را با آب سرد تعویض کنید تا دچار پوسیدگی نشوند.
  3. بعد از چند روز پوست مغزها به تدریج جدا شده و شما باید آن‌ها را از آب خارج کنید.
  4. بعد از اینکه ده روز گذشت بادام‌ها به خوبی شیرین می‌شوند و می‌توانید به میزان دلخواه به آن نمک بزنید و سپس آن را در صافی بگذارید تا آبش گرفته شود.
  5. برای اینکه زودتر بادام ها زودتر خشک شوند می‌توان آن را روی سماور و یا بخاری قرار داد.

خرید بادام تلخ

فروشگاه اینترنتی شور و شیرین  از طریق اینترنتی سفارش بادام تلخ درجه یک را از مشتریان می‌گیرد . مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه  به سایت شور و شیرین، بادام تلخ درجه یک را خریداری کنند. این فروشگاه یکی از تامین کنندگان بزرگ انواع بادام‌ها و آجیل می‌باشد.  خرید و فروش بادام درختی، خرید و فروش بادام کوهی، خرید و فروش بادام شیرین شده و … از عمده فعالیت‌های فروشگاه می‌باشند.

خرید بادام تلخ

قیمت بادام تلخ

یکی از متغیرهایی که می‌تواند به تغییر قیمت روز بادام تلخ بینجامد نرخ تورم است؛ زیرا نرخ تورم باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید، نیروی انسانی، نگهداری از دستگاه‌ها و … می‌شود که تمامی این موارد در نهایت افزایش قیمت بادام تلخ را در پی دارند. همانطور که می‌دانید بادام انواع مختلفی از جمله بادام سنگی، کوهی و … دارد، بنابراین قیمت بادام تلخ به نوع بادام هم بستگی دارد. برخی از عوامل دیگر که در قیمت بادام تلخ تاثیر دارند می‌توان به:  اندازه بادام، با پوست یا بدون پوست بودن، میزان روغنی بودن بادام و غیره اشاره کرد. فروشندگان و تامین کنندگان این محصول که در فروشگاه شور و شیرین حضور دارند برای اطلاع از قیمت بادام تلخ می‌توانند به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.