شور و شیرین

دراژه شکلاتی یک نام آشنا برای ماست و یکی از خوراکی‌های محبوب در سراسر جهان محسوب می‌شود. این خوراکی‌های کوچک و جذاب دارای پوشش رنگارنگ و شاد هستند و با رنگ و لعاب خاصی که دارند برای استفاده در مراسم‌ها و مهمانی‌های ما مناسب هستند. سال‌هاست که از این خوراکی‌ها به‌عنوان وسیله پذیرایی یا ابزاری برای تزیین کیک، شیرینی و دسرها استفاده می‌گردد و به نظر نمی‌رسد که قصد ترک مهمانی‌های ما را داشته باشند.ما در این مقاله انواع دراژه را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

انواع دراژه

امروزه برندهای زیادی وجود دارند که دراژه شکلاتی را تولید می‎کنند، زیرا جذابیت این شکلات‌های رنگی آنقدر زیاد است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت و دارای تقاضای مصرف بالایی نیز می‌باشد. در کشور ما نیز شرکت‌های مختلفی انواع دراژه شکلاتی، با طعم‌ها و شکل‌های متنوعی مشغول هستند و این محصولات دارای کیفیت خوبی نیز هستند.

باید بدانید که دراژه‌ها تنها به شکل اولیه و سنتی خود، یعنی دراژه شکلاتی تولید نمی‌شوند بلکه دارای انواع گوناگون در اندازه و طعم‎های مختلفی مانند دراژه میوه‌ای، دراژه کشمشی، دراژه نخودچی، دراژه شکلات تلخ، دراژه بیسکوئیتی، دراژه قهوه و حتی دراژه‌های پاستیلی و نیز انواع دراژه‌های مغزدار تولید می‌شود. علاوه بر این انواع دراژه در شکل‌های مختلف و اندازه‌های کوچک و بسیار کوچک، تخم مرغی، سنگی، توپی و طرح‌های ناموزون تولید و برای مشتریان خوراکی لذیذ در دسترس می‌باشند.

 

انواع دراژه

انواع دراژه ایرانی

در کشور ما در کنار تولید انواع مختلف شکلات و انواع تافی، تولید انواع دراژه ایرانی نیز رایج است. این کارخانه‌های تولیدی دراژه ایرانی با استفاده از علم روز مواد غذایی و خط تولید پیشرفته خود، انواع دراژه باکیفیت و مرغوب ایرانی را تولید می‌کنند، که در بسیاری از کشورهای همسایه ایران نیز پرطرفدار هستند. انواع دراژه ایرانی که در این کارخانه‌ها تولید می‌شوند شامل موارد زیر می‌باشند :

  1. دراژه شکلات سفید مغزدار
  2. دراژه مغز قهوه
  3. دراژه تخم بلدرچینی
  4. دراژه مغز پسته
  5. دراژه مغز بادام زمینی
  6. بیسکو دراژه
  7. دراژه سان شاین
  8. دراژه مغز شکلاتی
  9. دراژه مغز بادام درختی
  10. دراژه شکلات تلخ

15 برند شکلات دراژه‌ای

در زمینه شکلات‌های دراژه‌ای که امروزه بین مردم طرفداران زیادی دارد می‌توان موارد زیر را نام برد :

  1. شکلات دراژه آندیا
  2. شکلات دراژه دوریکا
  3. دراژه شکلاتی لیو
  4. شکلات دراژه المان
  5. دراژه شکلاتی آیدین
  6. شکلات دراژه باراکا
  7. دراژه شکلاتی رانا
  8. شکلات دراژه زرمیتان
  9. شکلات دراژه الیت
  10. شکلات دراژه سیاسر
  11. دراژه شکلاتی ما
  12. شکلات دراژه شین دان
  13. دراژه شکلاتی فرمند
  14. شکلات دراژه مینو
  15. شکلات دراژه آندیا

این برندها در زمینه تولید شکلات دراژه‌ای دارای فعالیت هستند که هر کدام محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند.

 

15 برند شکلات دراژه ای

معرفی انواع دراژه

دراژه مغزدار

با وجود تنوعی که در تولید انواع دراژه وجود دارد، دراژه شکلاتی همچنان رتبه یک جذابیت را دارد. البته محبوبیت خوراکی‌های شکلاتی برای همه یک واقعیت ثابت شده است اما شاید یکی از دلایل محبوبیت دراژه‌های شکلاتی این باشد که باعث یادآوری طعم نوستالژیک اسمارتیز می‌شوند.

باید گفت که دراژه‌های شکلاتی خود دارای دو نوع ساده و مغزدار هستند. دراژه‌ ساده از شکلات و روکش‌های رنگی یا شکلاتی تولید می‌شوند و به‌جز این دو مورد از ماده دیگری در آن استفاده نمی‌شود، اما دراژه‌های مغزدار علاوه بر اینکه دارای یک لایه روکش رنگی و یک لایه شکلاتی هستند، مغز یک نوع آجیل نیز در آن وجود دارد از جمله دراژه با مغز بادام، دراژه با مغز قندق، دراژه با مغز بادام زمینی، دراژه مغز کشمش شکلاتی، دراژه مغز نخودچی شکلاتی.  در برخی مدل‌های دراژه شکلاتی، برای مغز دراژه از دانه قهوه به عنوان مغز  استفاده می‌گردد تا طرفداران قهوه نیز بتوانند از ترکیب طعم قهوه و شکلات لذت ببرند.

یک نوع دیگر دراژه مغزدار وجود دارد که دارای روکش رنگی یا شکلاتی مخصوص دراژه به صورت مستقیم و بدون لایه شکلات است و این انواع دراژه با انواع مغزهای خوراکی مانند مغز بادام و فندق و دیگر خشکبار تهیه می‌شود که به این نوع دراژه نیز دراژه مغزدار می‌گویند.

دراژه رنگی شکلاتی

این محصولات کوچک، لذیذ و چشم نواز که امروزه ما آن را به نام اسمارتیز یا دراژه رنگی می‌شناسیم، هم نوعی شکلات پذیرایی هستند و هم دارای کاربردهایی مانند تزیین انواع کیک، شیرینی و بستنی می‌باشند. دراژه‌های رنگی از طریق غلتاندن شکلات در ترکیبی از رنگ‌های خوراکی با مواد قندی مناسب روکش، تهیه می‌شوند. یکی از راه‌هایی که برای تشخیص کیفیت دراژه رنگی شکلاتی وجود دارد این است که اگر آن را در دست بگیرید و یا برای تزیین استفاده کنید، به سرعت رنگ پس نمی‌دهد و روکش رنگی آن، کیفیت خود را حفظ کند.

دراژه مغز قهوه شکلاتی

همانطور که قبلا هم بیان کردیم دراژه در انواع  ساده و مغزدار وجود دارد. یکی از انواع دراژه مغزدار، دراژه قهوه است که یک انتخاب بسیار مناسب و عالی برای افرادی است که به طعم دانه‌های قهوه بسیار علاقه‌مند هستند. دانه‌های رست شده‌ قهوه با لایه‌ای از شکلات تلخ، سفید و یا شکلات شیری .

انواع مختلفی از دراژه قهوه مانند دراژه قهوه اسپرسو، دراژه قهوه تلخ، دراژه قهوه شیری، دراژه قهوه شیرین و … را به وجود می‌آورند. این نوع دراژه علاوه بر طعم بی‌نظیر شکلات، با عطر و طعم دانه‌ قهوه تکمیل می‌شود.

دراژه مغز بادام شکلاتی

دراژه مغز بادام شکلاتی یک مغز بادام است که  با لایه‌ای از شکلات پوشیده شده و  با یک لایه نازک خارجی نیز روکش شده است. در این نوع دراژه طعم لذیذ بادام و شکلات در کنار هم قرار گرفته‌اند که یک طعم خاص را به وجود آورده است. تاریخچه دراژه به رم باستان می‌رسد، در آن زمان فردی به نام جولیوس دراگاتوس بادام پوشیده در عسل را به‌ بازار عرضه کرد که این محصول به‌سرعت پرطرفدار شد.

دراژه مغز بادام شکلاتی

بیسکو دراژه

بیسکودراژه تشکیل شده از یک مغز بیسکوئیتی که در شکلات پوشیده می‌شود و با یک لایه نازک خارجی نیز پوشش داده شده است. در دراژه طعم لذیذ شکلات و بافت بیسکوئیتی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

دراژه مغز پسته شکلاتی

دراژه مغز پسته از یک مغز پسته که با شکلات پوشیده شده است و دارای یک لایه نازک خارجی نیز می‌باشد. در این دراژه طعم پسته و شکلات در کنار هم یک طعم منحصر به فردی را پدید آورده است.

مخلوط دراژه

مخلوط دراژه شامل دراژه‎هایی با مغز: زرشک، پسته، فندق، کشمش، بادام زمینی، قهوه و بادام است.

دراژه مغز فندق شکلاتی

دراژه مغز فندق یک مغز فندق است که با شکلات پوشیده شده است که با استفاده از لایه نازک خارجی روکش شده است. در این دراژه طعم لذیذ فندق و شکلات در کنار یکدیگر باعث لذیذ شدن این دراژه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.