شور و شیرین

آشنایی با حبه هلو

حبه هلو چیست؟ یکی از انواع میوه‌های خشک حبه هلو می‌باشد. این میوه خشک‌ها که به شکل مکعبی هستند آنقدر خوشمزه و تو دل برو می‌باشند که مطمئن باشید در منزل سر آن‌ها دعوا می‌شود. در ادامه درمورد این محصول اطلاعات بیشتری دراختیارتان قرار می‌دهیم.

قیمت میوه خشک حبه‌ای مخلوط

حبه هلو چیست؟

کیوبی هلو که با نام حبه هلو یا میوه خشک حبه‌­ای هلو شناخته می‌شود، نوعی محصول فرآوری­ شده از پوره هلو است که بدون هیچ نوع افزودنی به تولید می‌رسد. این محصول بافتی لطیف و نرم دارد که بسیار خوشمزه و لذیذ می‌باشد. اگر رژیم یا محدودیت مصرف قند دارید و می‌خواهید رژیم خود را برای طولانی مدت حفظ کنید و قند سالمی استفاده کنید، بهترین راه مصرف همین محصول می‌باشد.

حبه هلو چیست؟

طعم و مزه هلو حبه ای

بافت هلو حبه‌ای اسفنجی و نرم می‌باشد. همین بافت متفاوت و ظاهر جذاب کوچک و مکعبی، باعث شده است که این حبه‌ها به یک میان وعده‌ جذاب و دوست داشتنی برای افراد به‌خصوص برای کودکان و بانوان تبدیل شود. عطر و طعم هر کدام از میوه خشک‌های حبه‌ای‌ با یکدیگر متفاوت است. حبه‌هایی مانند حبه هلو دارای طعم شیرین ملایمی هستند. این حبه‌ها جایگزین خوبی برای قند یا شکلات در افرادی که رژیم لاغری یا مبتلا به دیابت هستند، می‌باشند.

میوه خشک

با وجود هلو تازه چرا حبه هلو؟

ایران یک کشور چهار فصل با تنوع بالای محصولات کشاورزی می‌باشد. یکی از دلایلی نیز که باعث شده است به میوه‌های خشک روی آورده شود، عدم دسترسی به برخی میوه‌ها در دیگر فصول سال است. اما میوه‌های خشک شده ماندگاری بالایی در تمام فصول سال دارند و در دسترس می‌باشند. به همین دلیل است که میوه خشک مانند حبه هلو طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. حتی گاهی اوقات نیز میوه‌ خشک شده طعم مطلوب و بهتری نسبت  به میوه‌ تازه دارد. به همین دلیل است که خرید میوه خشک مانند حبه هلو به عنوان یک تنقلات سالم در بین خانواده‌ها رو به افزایش است.

خواص عناب خشک و تازه برای سلامتی

نحوه تولید و بسته‌بندی حبه هلو

هلو حبه ای در انواع بسته‌بندی‌های خاص و متفاوت در ایران عرضه می‌شود. برای تولید هلو حبه‌ای ابتدا میوه هلو تازه  شسته شده و در بک محیط استریل به‌صورت برش‌های نازک درآمده و سپس در دستگاه خشک کن قرار می‌گیرند. بعد از این مرحله هلوها با حفظ رطوبت از دستگاه بیرون آورده می‌شوند. برگه‌های هلو خشک شده به‌صورت پوره یا خمیر درمی‌آیند و سپس مکعبی شکل برش داده می‌شوند و دوباره در دستگاه خشک کن قرار داده می‌شوند.
بعد از اینکه هلو حبه‌ای تولید شد نوبت به بسته‌بندی آن می‌رسد. این حبه‌ها در یک محیط استریل و بهداشتی به‌صورت پاکتی یا قوطی در وزن‌های مختلف بسته‌بندی می‌شوند.

نحوه تولید و بسته‌بندی حبه هلو

طریقه نگهداری حبه هلو

به دلیل اینکه در بافت حبه هلو رطوبت وجود دارد، امکان اینکه در هوای آزاد کپک بزند بسیار زیاد است. بنابراین بعد از اینکه هلو خشک حبه‌ای را خریداری نمودید در هر فصلی از سال که باشید، باید آن را در یخچال و  ظرف در بسته نگهداری کنید. از طرف دیگر وجود همین مقدار رطوبت در حبه هلو باعث نرمی و اسفنجی بودن آن شده است و اگر رطوبت خود را از دست دهد، بافت آن خشک و غیر قابل مصرف می‌شود. بنابراین حتما باید از ظروف در دار محکم برای نگهداری این نوع میوه‌ خشک شده‌ استفاده کنید.

قیمت انواع خشکبار

خواص حبه هلو چیست؟

هلو حبه‌ای خوش عطر و شیرین، طبیعت سرد و معتدلی دارد. این میوه خشک یک کپسول غنی از انواع مواد مورد نیاز و ضروری برای بدن می‌باشد که در این بخش برخی از خواص آن را بیان می‌کنیم.

  • جوان‌سازی و محافظت از پوست

مقادیر بالای اسید کلروژنیک و ویتامین C  در هلو حبه‌ای وجود دارد که باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شده  و چین و چروک‌های پوست را کاهش داده و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. همچنین باعث بهبود توانایی پوست در حفظ رطوبت می‌شود. بتاکاروتن که در این میوه خشک وجود دارد باعث حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید می‌شود.

انجیر خشک و خواص درمانی آن

  • کنترل دیابت و قند خون

هلو حبه‌ای حاوی مقادیر بالای قندهای طبیعی می‌باشد، به همین دلیل است که در افرادی که دیابت نوع دو دارند باعث افزایش سطح انسولین و قند خون نمی‌شود. بنابراین می‌توان با خیال راحت آن را مصرف کرد. اما از آنجا که مواد قندی و مغذی در فرایند خشک شدن متمرکز می‌شود؛ در مصرف این میوه باید اعتدال رعایت شود تا قند اضافی به بدن وارد نگردد.

  • لاغری و کاهش وزن

هلو حبه‌ای دارای کالری بالاتری نسبت به میوه تازه هلو است، همچنین مقادیر بالایی فیبر دارد و البته فاقد چربی می‌باشد. بنابراین با مصرف این میوه خشک می‌توان شاهد کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری در افراد بود که همین منجر به لاغری می‌شود. علاوه بر این  فیبری که در هلو حبه‌ای وجود دارد به پاکسازی و سم‌زدایی روده‌ها و تسهیل حرکت غذا در روده کمک می‌کند.

موارد مصرف

هلو خشک حبه‌ای یک جایگزین مناسب برای میوه تازه و همچنین به‌عنوان تنقلات و آجیل  مصرف می‌شود.

موارد مصرف

خرید حبه هلو

میوه حبه هلو خشک با طعم و مزه و شکل منحصر به فرد خود برای بسیاری از افراد یک تجربه‌ خوشمزه و جذاب می‌باشد. میوه حبه هلو بسته بندی  یک نوع جدید از فراوری میوه خشک به شکل خاص و نوین می‌باشد. افرادی که به استفاده از تنقلات طبیعی و ارگانیک علاقه‌مند هستند؛ هلو حبه ای جایگزین بسیار مناسبی برای شیرینی و شکلات می‌باشد. مجموعه شور و شیرین در این زمینه می‌تواند پاسخگوی نیازهای هموطنان در سراسر کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.