شور و شیرین

بیسکویت فرخنده

فرخنده یکی از تولیدکننده‌هایی است که کار خود را از روز اولی که تاسیس شد فقط با پخت بیسکویت شروع کرد و اولین تولید کننده بیسکویت کنجدی در ایران می‌باشد، این برند امروز با چندین خط تولید صنعتی در خدمت مصرف‌کنندگان بیسکویت است. محصولات فرخنده در طعم‌های متفاوتی مانند پرتقالی، موزی، فندقی، کاکائویی، کاپوچینو، زعفرانی، نارگیلی، میوه‌های جنگلی و هِل،  در ۸ قالب شامل قالب‌های پذیرایی، زبان، زبانک، پتی‌بور، دایجستیو، پرنسس، خوشین و یک قالب دیگر در بیش از ۱۵ گروه محصول و بالغ بر ۶۰ نوع SKU  کالا تولید می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

خرید بسکویت فرخنده

تاریخچه بیسکویت فرخنده

بیسکویت فرخنده شصت سال پیش با راه‌اندازی یک فر تنوری در خیابانی در نصف جهان اصفهان، شروع به کار کرد و بعد از اینکه مدتی فعالیت خود را ادامه داد، این محصول را در اختیار تعداد محدودی از مشتریان خود در شهر اصفهان قرار داد. در سیزده سال گذشته این برند، هر سال به‌عنوان صادر کننده نمونه استانی انتخاب می‌شود و محصولات خود را نیز به پنج قاره جهان عرضه می‌دارد.

خط سیر حرکت بیسکویت فرخنده از ابتدا تا به حال نشان دهنده این است که این برند ملی در ابتدای کار خود بازار  شهر اصفهان را هدف قرار داد و با تمرکز بر این بازار محلی و با توجه به فاکتورهایی مانند کیفیت و خلاقیت در تولید محصول و رصد و پایش تازه‌ترین تحولات تکنولوژیک و استفاده از روزآمد ترین تجهیزات، توانست اعتماد گسترده بازار کوچک خود را به دست بیاورد.

 

تاریخچه بیسکویت فرخنده

در تابستان سال ۱۳۴۰ بود که  دو سال از افتتاح اولین فروشگاه لوازم قنادی اصفهان به مالکیت حاج عبدالله واعظ ‌شوشتری گذشته بود. این فرد با رويای کارآفرینی که داشت،  بالاخره  توانست اولین بیسکویت اصفهانی دست ساز خود را در یک کارگاه که در خیابان مسجد سید اصفهان از تنور دیواری قرار داشت، تهیه کند. او نام این بیسکویت دایره‌ای را “آستارا” گذاشت و از همان سال نیز  آن را در اصفهان و حومه به فروش رساند.

طعم بیسکویت فرخنده برای دیگر مردم کشورهای آسیایی‌ نیز خوش آمد و همین باعث صادرات این بیسکویت شد و اولین کانتینرهای بیسکویت‌ به ۴ کشور آسیای میانه صادر گردید. در این زمان بود که متخصصان مجموعه فرموله و محصولات طعم وانیل را نیز به تولیدات فرخنده اضافه نمودند.

در این سال‌ها بسیاری از فروشندگان و مصرف کنندگان بیسکویت‌های فرخنده خواستار تغییر شکل ظاهری بسته‌بندی‌ها باید بودند و از طرف دیگر محصولات جدید نیز تولید و روانه به بازار شود. تا سرانجام سه سال پیش یک پروژه مطالعاتی تعریف و زیرساخت‌های لازم برای تغییر لوگو و بسته بندی‌ها در آستانه شصت سالگی برند فرخنده فراهم شد، این تغییرات نزدیک به سلیقه و انتظار جامعه مصرف‌کنندگان بود. همچنین به جز لباس و ظاهر جدید و جذاب، بیسکویت‌هایی نوآورانه و هیجانی، با طعم‌های جدید طبق سلیقه این نسل (مانند بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله) نیز تولید شد.

توجه ویژه به سلامت مصرف‌کننده در تولید بیسکویت‌ فرخنده

 

توجه ویژه به سلامت مصرف‌کننده در تولید بیسکویت‌ فرخنده

بنیادی‌ترین مواد تشکیل دهنده بیسکویت فرخنده که گندم و سایر غلات هستند از مزارع نمونه کشور انتخاب می‌شوند. گندم‌ و غلاتی به تایید آزمایشگاه فرخنده می‌رسند که غیر تراریخته باشند و به تایید آزمایشگاه‌های مجاز وزارت بهداشت نیز برسند.

اصلی‌ترین رویکرد برند فرخنده توجه به سلامت‌ مصرف‌کننده بوده است، مثلا محصولات سبوس‌دار و آردجو که از آرد کامل تشکیل شده‌اند دارای مقادیر قابل ملاحظه‌ای فیبر نیز می‌باشند و به همین دلیل مصرف این محصولات برای افرای که به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستند، بسیار مفید است زیرا فیبر در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش ویژه‌ای دارد.

ممنوعیت استفاده از چربی ترانس

طبق مطالعات انجام گرفته در حوزه علوم تغذیه و نتایج به‌دست آمده، چربی ترانس باعث افزایش کلسترول بد خون شده و این مورد ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را بالا می‌برد و برای سلامتی انسان مضر می‌باشد. در تولید بیسکویت‌های فرخنده، سال‌ها است که از روغن بدون ترانس یا ترانس صفر استفاده می‌شود و این امتیازی است که هنوز بسیاری از مواد غذایی که در بازار وجود دارد به‌ آن دست نیافته یا اهمیت نداده‌اند. علاوه بر این در محصولات فرخنده از  مواد زیر استفاده نمی‌کنیم تا سلامت شما بیشتر حفظ شود:

  • هرگونه ماده نگهدارنده
  • انواع رنگ‌های مصنوعی

بسته‌بندی و طراحی یک عنصر متمایز کننده

بسته‌بندی و طراحی یک عنصر متمایز کننده

بسته‌بندی محولات جدید فرخنده با به کارگیری رویکرد متفاوت بودن و خاص بودن توجه انجام شده است. نکته جالب این است که مخاطبان و مشتریان بیسکویت فرخنده شاهد کمپین بزرگ این برند در زمینه باز طراحی و المان‌ها و عناصر بصری آن و ریبرندینگ اساسی در این شرکت بودند. بسته‌بندی‌های محصولات بسیار شکیل و با نوآوری هستند که در مقایسه با سایر بسته‌بندی‌های محصولات مشابه در بازار و حتی در قیاس با محصولات قدیمی‌تر فرخنده، کاملا به‌روز، پیشرو و متفاوت می‌باشند. این موضوع نشان از آن دارد که این برند بر اساس سیاست همیشگی خود در 6 دهه گذشته، پیشگامی در طراحی و بسته‌بندی محصولات را بسیار جدی می‌ پندارد.

تفاوت‌های بارز  بسته‌بندی جدید محصولات شامل مواردی مانند طراحی نوآورانه، خوش‌دست بودن، قرار گرفتن بیسکویت‌ها در سلفون شفاف سه عددی و باز و بسته شدن آسان در آن می‌باشد.

انواع بیسکویت فرخنده

  • بیسکویت فرخنده با آرد جو
  • بیسکویت فرخنده با طعم پرتقال
  • بیسکویت فرخنده با طعم فندق
  • بیسکویت فرخنده با طعم موز
  • بیسکویت فرخنده با طعم نارگیل
  • بیسکویت فرخنده با طعم هل و تزئین کنجد
  • بیسکویت فرخنده زعفرانی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.