شور و شیرین

مغز پسته گندمی وخواص آن

اگر مغزهای پسته موجود در بازار را از نظر اندازه بررسی کنیم، گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. مغز پسته گندمی یکی از محصولاتی است که با وجود مشتریان بسیار شرایط خاصی برای خرید و فروش آن وجود دارد و باید گفت که افراد طبق شرایط خود می‌توانند خرید کنند.

قیمت مغز پسته

مغز پسته گندمی

مغز پسته گندمی یکی از انواع مغز پسته می‌باشد که بعد از شکستن پسته‌هایی که مغز آن‌ها نارس و یا نیم مغز است به دست می‌آید. این نوع مغز پسته از نظر قیمت پایین‌ترین قیمت را دارد. مغز پسته گندمی روی مغز خود یک پوسته قهوه‌ای دارد که با دو پوسته کردن آن به مغز مطلوب‌تری می‌رسید.

 

مغز پسته گندمی

مشخصات ظاهری مغز پسته گندمی

یکی از مشخصات بارز در ظاهر مغز پسته گندمی، تپل بودن و گوشتی بودن آن است، این پسته دارای حالت کشیده‌ای است یعنی گرد و کوتاه نیست. مغز پسته علاوه بر اینکه در حالت خام و تر به فروش می‌رسد، به‌صورت خشک نیز در طعم‌های مختلف مانند زعفرانی، آبلیمو و نمکی در بسته‌بندی‌های زیبا تولید می‌شود.

چرا این مغزها ریز هستند؟

وقتی پسته‌ها به‌صورت میوه بر روی درخت قرار دارند و هنوز چیده نشده‌اند و در مرحله‌ رشد هستند؛ اگر به هر دلیلی مانند بادزدگی، آفت‌زدگی، آفتاب‌زدگی، تغذیه نادرست و …  از رشد باز بمانند و رشد نکنند علیرغم اینکه خود پسته رشد می‌کند اما مغز همچنان کوچک و به‌اندازه یک گندم باقی می‌ماند و رشد نمی‌کند. رنگ مغز پسته گندمی در بهترین حالت سبز و یا قهوه‌ای و در بدترین شرایط سیاه است. مغز گندمی درشت‌تر و سبزتر همیشه قیمت بالاتری دارد و مغز گندمی ریزتر و سیاه‌تر دارای قیمت پایین‌تری دارد. بستنی‌فروشی‌ها و قنادی‌ها به دلیل قیمت پایین این نوع مغز و برای پایین آوردن هزینه‌های تولید خود از این مغز استفاده می‌کنند.

می‌توان گفت مهم‌ترین عیب مغز پسته گندمی برای برخی تولیدکنندگان، رنگ قهوه‌ای پوسته روی مغز است که برای این مشکل نیز راه‌حلی وجود دارد. راه حل آن به این صورت است که با دو پوسته کردن، این پوسته را از مغز جدا کرده و به مغز پسته سبزتر رسید.

چرا این مغزها ریز هستند؟

مغز پسته گندمی چه خاصیتی دارد؟

پسته یکی از انواع مغزها است که علاوه بر طعم بسیار خوب خود، خواص دارویی بسیاری نیز دارد و مصرف آن برای سلامتی افراد بسیار مفید است و می‌تواند برخی مشکلات جسمی مانند مشکلات گوارشی را درمان کند. در این بخش از مقاله ما  تصمیم داریم که برای آشنایی بیشتر شما با این مغز پرخاصیت نگاهی به خواص بیشمار آن داشته باشیم که عبارتند از:

ارزش غذایی پسته: پسته مواد بسیار مغذی مانند کربوهیدرات، پروتئین و اسید آمینه اساسی دارد که وجود آن برای سلامتی فرد بسیار مهم است.

فواید درمانی پسته: به دلیل اینکه مغز پسته گندمی حاوی آهن می‌باشد، مصرف آن برای درمان بیماری‌هایی مانند کم خونی مفید است، بنابراین مصرف این مغز به‌خصوص برای خانم‌هایی که به‌صورت ژنیتیکی به این مشکل دچار هستند، بسیار توصیه می‌شود. علاوه بر این مصرف پسته برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب نیز موثر است. از دیگر خاصیت‌های مغز پسته گندمی این است که منبع عالی از فیبر رژیمی است و تاثیر مثبتی در عملکرد سیستم گوارش دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پسته حاوی آنتی اکسیدان است و همین مورد باعث کاهش قندی شدن و کنترل دیابت می‌شود و بیماران دیابتی از آن برای کنترل قند خون خود استفاده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های جالبی که مغز پسته گندمی دارد این است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مو، پوست و بینایی و همچنین برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید می‌باشد.

قیمت مغز پسته گندمی

پسته بسته‌بندی شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است و مردم و مشتریان بیشماری به خرید آن می‌پردازند. برای خرید مغز پسته گندمی درجه یک از فروشگاه شور و شیرین از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. مغز پسته گندمی یکی از انواع پسته با کیفیت است و مردم و مشتریان از مرغوبیت آن رضایت دارند. در ایران عرضه پسته همه روزه به انجام می‌شود. برای خرید مغز گندمی به علائم استانداردی که بر روی بسته‌بندی آن وجود دارد توجه داشته باشید. قیمت مغز پسته گندمی نیز از این طریق قابل بررسی است.

از آنجا که مغز پسته گندمی نسبت به مغز پسته کامل کیفیت بالایی ندارد و در دسته‌بندی مغز با کیفیت پایین قرار دارد، قیمت آن نیز بسیار پایین است. برای اینکه بتوانیم برای این محصول قیمت مشخصی را تعیین کنیم، نیاز به نظر کارشناسانه داریم که شما خریداران گرامی با ارتباط با مدیریت فروش مجموعه شور و شیرین می‌توانید به قیمت نهایی محصول دست پیدا کنید.

 

قیمت مغز پسته گندمی

توصیه برای خرید اولی‌ها

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از مغز پسته گندمی سبز استفاده کنید، توصیه ما به شما این است که این محصول را در حجم کم خریداری نمایید و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید این نوع مغز با محصولتان سازگاری دارد، حجم خرید خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با توجه به نوع محصولتان، دو نوع مغز را با یکدیگر مخلوط کنید، برای مثال مغز گندمی با مغز دندانه و یا مغز گندمی با مغز لپه.  تلاش فروشگاه شور و شیرین همیشه در این زمینه بوده است که بتواند آجیل و خشکبار باکیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، بنابراین برای خرید خود می‌توانید به ما اطمینان نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.