شور و شیرین

مغز تخمه آفتابگردان + قیمت و خرید

یکی از پرفروش ترین ارقام تخمه در سراسر کشور مغز تخمه آفتابگردان است و به دلیل قیمت مناسب و طعم جذاب خود، توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. تخمه آفتابگردان به شکل با پوست یا مغز شده در بازار عرضه می‌شود که نمونه مغز شده آن به دلیل راحتی در مصرف، طرفداران بیشتری دارد. مغز تخمه آفتابگردان مقادیر زیادی آهن، ویتامینE، ویتامین A و پروتئین دارد، به همین دلیل مصرف آن برای جلوگیری از دیابت، افزایش سلامت کبد، افزایش سلامت پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کم خونی و … توصیه می‌شود. ارزش غذایی بالای این محصول باعث شده است که افراد زیادی به دنبال مصرف و خرید مغز تخمه آفتابگردان باشند، و همین موضوع سبب شده که خرید و فروش مغز تخمه آفتابگردان در بازار زیاد شود.

قیمت مغز تخمه آفتابگردان خام +لینک خرید

نحوه و موارد مصرف تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان محصولی است که به دو صورت یعنی خام یا بوداده قابل استفاده است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، جوانه زدن دانه آفتابگردان باعث کاهش اسیدهای آمینه و پلی فنول می‌شود و این کاهش مواد مغذی در هضم آن موثر خواهد بود. افراد مختلف می‌توانند دانه‌ها را در یک شیشه پرورش دهند و یا از جوانه‌زن‌های مخصوص استفاده کنند. مغز تخمه آفتابگردان می‌توان را با روش‌های زیر به رژیم غذایی خود اضافه کرد و از خواص این دانه گیاهی مفید بهرمند شد:

  • خوردن مغز تخمه آفتابگردان خام به عنوان یک میان وعده قابل حمل و آسان
  • افزودن تخمه آفتابگردان به ترکیب تنقلات
  • پاشیدن تخمه آفتابگردان خام یا بوداده بر روی غلات، سبزیجات پخته یا سالادها
  • افزودن این دانه به نان یا مافین
  • تهیه کره تخمه آفتابگردان به کمک یک مخلوط کن

 

نحوه و موارد مصرف تخمه آفتابگردان

مغز تخمه آفتابگردان چقدر کالری و چربی دارد؟

تخمه آفتابگردان چربی زیادی دارد که بیشتر آن چربی غیر اشباع می‌باشد. طبق تحقیقات انجمن قلب آمریکا، اسیدهای چرب غیر اشباع در کمک به قلب موثرند. اما به میزان متعادلی باید خورده شوند، همچنین به جای استفاده از چربی‌های ترانس و چربی اشباع شده باید از این چربی استفاده شود.

چگونه کالری مغز تخمه آفتاب گردان را مصرف کنم؟

برای اینکه کالری مغز تخمه آفتابگردان را دریافت و مصرف کنید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • آن را روی بشقاب رژیم سالاد خود بپاشید.
  • به عنوان بخشی از رژیم میوه در کنار چند میوه خشک یا تازه میل کنید.
  • همراه با صبحانه‌تان نوش جان کنید یا از کره تخمه آفتابگردان به جای کره بادام زمینی استفاده کنید.

برای سوزاندن کالری یک قاشق غذاخوری مغز تخمه آفتابگردان می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

دوچرخه سواری:2 دقیقه

دویدن: 1 دقیقه

پیاده روی: 4 دقیقه

چگونه کالری مغز تخمه آفتاب گردان را مصرف کنم؟

استاندارد مصرف کالری تخمه آفتابگردان

هر چند که از مغز تخمه آفتابگردان در رژیم کم کالری خود می‌توانید استفاده کنید و از آن لذت ببرید اما باید به یاد داشته باشید که کالری تخمه آفتابگردان نسبتا بالا است و در کنار پروتئین بالا، حرفی برای گفتن دارد. بنابراین بهتر است میزان مصرفی استاندارد این خوراکی یعنی یک چهارم فنجان در روز را رعایت کنید. اکثر افراد برای کم کردن میزان کالری که از این میان وعده رژیمی دریافت می‌کنند، مغز تخمه آفتابگردان را می‌خورند تا در زمان خوردن، صرفه جویی کنند. بهتر است این نکته را هم بدانید که پوست تخمه آفتابگردان نیز نمک دارد، برای مثال 70 میلی گرم در 28 گرم تخمه. پس بهتر است برای کنترل در سدیم دریافتی خود، مغز تخمه افتاب گردان خام را میل کنید.

فروش مغز تخمه آفتابگردان

مقدار فروش مغز تخمه آفتابگردان در تمام طول سال ثابت نیست. فاکتورهایی مانند عرضه و تقاضا، قیمت مغز تخمه آفتابگردان، حجم تولید سالانه و … بر روی این موضو به طور مستقیم تاثیرگذارند. از آنجا که مغز تخمه آفتابگردان یکی از تنقلات پرطرفدار است و سرانه مصرف آن در کشور بسیار بالا می‌باشد، می‌توان گفت این محصول  بازار فروش بسیار پر رونقی دارد و سرمایه گذاری در زمینه فروش مغز تخمه آفتابگردان سودآوری قابل توجهی به همراه دارد. فروش مغز تخمه آفتابگردان در شور و شیرین به‌صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود که روش آنلاین تا حد زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد کرد و از هدر رفتن زمان نیز جلوگیری می‌کند. برای خرید مغز تخمه آفتابگردان می‌توانید از طریق سایت ما اقدام نمایید.

قیمت مغز تخمه آفتابگردان

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که بر روی قیمت مغز تخمه آفتابگردان تاثیرگذار هستند، میزان تولید سالانه این محصول، حجم عرضه و تقاضا در بازار است. اگر حجم عرضه مغز تخمه آفتابگردان نسبت به تقاضای خرید این محصول کمتر باشد، قیمت مغز تخمه آفتابگردان نیز  افزایش چشمگیری خواهد داشت. در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه توزیع این محصول در کشور دارای فعالیت هستند و این محصول را در بسته‌بندی‌های متنوع توزیع می‌‎کنند. بنابراین می‌توان گفت دو عامل تعیین کننده دیگر در تعیین قیمت مغز تخمه آفتابگردان، نام برند و نوع بسته بندی آن می‌باشد. برای اطلاع از قیمت مغز تخمه آفتابگردان، می توانید به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید و با فروشندگان ما به‌صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

قیمت مغز تخمه آفتابگردان

سخن پایانی

در کل تمامی انواع دانه‌های گیاهی به دلیل داشتن مجموعه عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک گزینه خوب در رژیم غذایی افراد محسوب می‌شوند. علاوه بر این اگر جزو گیاهخواران هستید و یا به رژیم‌های گیاهخواری علاقه‌مند هستید، دانه‌های گیاهی مانند مغز تخمه آفتابگردان نیز به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی شما می‌توانند جایگزین خوبی به جای پروتئنی حیوانی ( مانند انواع گوشت؛ گوشت مرغ، گوشت پرندگان، گوشت گوساله و گوسفند و گاو، گوشت بوقلمون، گوشت آبزیان یا پروتئین دریایی) محسوب شود. بنابراین با خرید این دانه گیاهی بخش مهمی از رژیم غذایی خود را می‌توانید تامین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.