شور و شیرین

معرفی سوهان گزی

از محبوب‌ترین شیرینی‌های کشور، گز و سوهان هستند. برای تولید این شیرینی‌ها توسط مراکز معتبر، از مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده نمی‌شود بنابراین در مقایسه با سایر محصولات مشابه، ارزش غذایی بالا و سلامت بیشتری دارند. نوع جدید از این نوع شیرینی، سوهان گزی است که همانطور که از نامش مشخص است، از ترکیب گز و سوهان تولید می‌شود. ترکیبات سوهان گزی می‌تواند یک تجربه شیرین و لذیذ برای افراد علاقمند باشد. علاوه بر این به راحتی جایگزین شیرینی‌های امروزی می‌شود. مصرف‌کنندگان محترم می‌توانند برای تهیه انواع سوهان گزی با کیفیت و مرغوب به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایند.

قیمت سوهان گزی درجه یک 

سوهان گزی چیست؟

سوهان گزی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه ایرانی است که از گز و سوهان ترد تهیه می‌شود. این شیرینی خوشمزه در شهرهای قم، اصفهان، کرمان و … پیدا می‌شود. منشا سوهان شهر قم و گز در اصفهان می­باشد. سوهان و گز این دو نوع شیرینی خوشمزه هر یک به تنهایی جزو محبوب‌ترین شیرینی‌ها محسوب می­‌شوند. ترکیب این دو شیرینی طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد.

سوهان گزی چیست؟

سوهان گزی

همان‌طور که بیان کردیم این شیرینی از ترکیب گز و سوهان به دست می‌آید، گز در  لایه‌­ای از سوهان نازک قرار دارد و با مغز پسته و .. تزئین می­شود. این نوع شیرینی جدید است و از تولید آن تنها چند سال می‌گذرد، همچنین باید گفت که سوهان گزی خوشمزه به دو روش خانگی و سنتی درست می­شود. این خوراکی فاقد افزودنی‌های مصنوعی است و تولید آن در شهرهایی مانند اصفهان، یزد، بلداجی، قم و بعضی استان‌ها انجام می‌گیرد. امروزه می‌توان طعم‌های خاص و متفاوتی از سوهان گزی را پیدا کرد که هر یک ظاهر و رنگ و بوی متفاوتی دارند. فروش این نوع گز باعث جذب بیشتر مشتریان برای خرید شده است.

این شیرینی از نظر ارزش غذایی خاصیت زیادی دارد. هر قطعه از سوهان گزی ۴۲ کیلو کالری انرژی دارد و در تولید آن از آرد، شکر، کره، تخم مرغ، گلوکز، زعفران، انواع خلال پسته و بادام استفاده می­شود و با بسته‌بندی­های شیک و مدرن به دست مردم می‌رسد.

ویژگی مهم در خرید سوهان گزی با کیفیت

  • برای اینکه بتوان سوهان گزی باکیفیتی را خریداری کرد، لازم است چند نکته را در نظر بگیریم. نکته اول این است که در هنگام خرید باید به تاریخ تولید و انقضا آن توجه کنیم زیرا هرچه محصول تازه­تر باشد طعم خوشمزه­تری نیز خواهد داشت.
  • نکته مهم دیگری که برای خرید سوهان گزی باید در نظر گرفت، عطر و رنگ محصول می‌باشد. اگر به این نکته دقت شود کمک بسیاری در خرید سوهان گزی با کیفیت به شما می‌کند.
  • همچنین دقت کنید که بر روی سوهان هیچ نوع روغنی دلمه نبسته باشد.
  • ترد بودن این محصول نشان دهنده تازه بودن آن است.

قبل از خرید سوهان این نکات را باید بدانید

ویژگی مهم در خرید سوهان گزی با کیفیت

خرید و نگهداری سوهان گزی

بسته بندی سوهان گزی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ هم به‌صورت باز در پاکت و هم به شکل بسته بندی با کاغذ آلومینیومی و یا در قوطی‌های مختلف به فروش می­رسد. باید گفت که بهترین نوع نگهداری سوهان گزی در داخل قوطی و جعبه فلزی است؛ استفاده از کاغذهای زر ورقی در داخل آن از چسبندگی سوهان جلوگیری می‌کند، نگهداری این شیرینی نیاز به دقت بیشتری دارد. برای اینکه بتوانید سوهان گزی را برای مدت بیشتری تازه نگه دارید، درب قوطی را حتما بسته نگه دارید تا در معرض هوا قرار نگیرد. این محصول را در جای خشک و تقریبا مرطوب نگهداری نمایید.

برای تهیه سوهان گزی، می‌توانید با سر زدن به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ها به شکل حضوری و آنلاین که بهترین شکل و آسان‌ترین راه است، اقدام کنید.

مهم‌ترین ترکیبات سوهان گزی

همان‌طور که گفتیم  سوهان به شکل یک روکش در سوهان گزی قرار گرفته است. به دلیل اینکه این محصول ترکیبی از گز و سوهان است، خواص هر دوی این خوراکی‌ها را دارا می‌باشد و برای بدن بسیار مفید و مقوی است. بهترین نوع سوهان گزی با استفاده از مواد اولیه تازه و روغن‌های سالم به‌دست می‌آید. هرچه کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد، سوهان گز تولید شده نیز باکیفیت‌تر است. از مهم‌ترین ترکیبات سوهان گز، به تفکیک اجزای اصلی تشکیل دهنده آن می‌توان موارد زیر را نام برد

  • گز: انگبین، شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادام و پسته، گلاب، گلوکز، عسل
  • سوهان: جوانه گندم، کره حیوانی، خلال پسته و بادام، هل و زعفران

جوانه گندمی که برای تهیه سوهان استفاده می‌شودسرشار از ویتامین‌های E و B است که بر سیستم عصبی و سلامت دستگاه گوارش تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این مصرف این شیرینی به دلیل فواید بی‌نظیری که دارد باعث افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی مفرط می‌شود.

گزی که در بین لایه سوهان قرار می‌گیرد، درصدهای متفاوتی از بادام یا پسته را دارد. هرچه درصد پسته و بادام در گز بیشتر باشد، کیفیت و ارزش غذایی سوهان گزی و همچنین قیمت آن بالاتر می‌رود.

مهم‌ترین ترکیبات سوهان گزی

فروشنده بهترین سوهان گزی

مشتریان محترم برای خرید این محصول می‌توانند به‌صورت مستقیم و حضوری به فروشگاه شور و شیرین مراجعه کنند و مرغوب‌ترین سوهان گزی را خریداری نمایند. خرید از این فروشگاه به‌صورت غیر حضوری و آنلاین نیز امکان‌پذیر است و هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به یک خرید مقرون به صرفه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.