شور و شیرین

شیرین گندمک چیست؟

گندمک دارای دو نوع شور و شیرین می‌باشد. گندمک شیرین دانه‌های گندم ترد شده هستند که شکل پفکی دارند. گندمک‌ها در طعم‌های شیرین، شور، توپک برنجک، شکلاتی و ساده مزه‌دار می‌شوند. به‌طور معمول شیرین‌گندمک به همراه شیر  استفاده می‌شود. به دلیل ویژگی‌هایی‌ خاص این نوع خوراکی می‌توان از آن در میان‌وعده یا عصرانه استفاده کرد. این خوراکی بهترین سرگرمی در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است و لذت کافی را از کنار هم بودن به افراد می‌دهد.

قیمت شیرین گندمک

شیرین گندمک از چی درست میشه؟

گندمک شیرین از  گندم به‌دست می‌آید و مصرف آن باعث تقویت تمام سیستم بدن شده و آن را از هر نوع مریضی و آلودگی ترمیم می‌سازد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گندم به تنهایی یک غذای کامل برای زندگی انسان است و در کل از قرن‌ها پیش تا به حال از اصلی‌ترین غلات غذایی به شمار رفته است و در تهیه انواع نان‌ نقش اصلی را بر عهده دارد. گندم یکی از غلاتی است که بسیار اشتها آور بوده و چاق کننده می‌باشد، همچنین علاوه بر چاق کننده بودن بسیار مقوی است. گندم پخته به همراه شکر و بادام به شکل حریره برای بدن بسیار مغذی و مفید است و در درمان خون‌ریزی سینه نقش مهمی دارد. در طب سنتی بیان شده است که سبوس گندم برای رفع یبوست کودکان یک داروی مقوی است. همچنین در درمان سریع بیماری‌هایی مانند: کم‌خونی، نداشتن مواد ‌معدنی، سنگ کیسه ‌صفرا، سرطان پستان، التهاب، ضعف شدید، علائم در زمان بارداری و حتی شیردهی و سل موثر است.

شیرین گندمک از چی درست میشه؟

خواص گندمک شیرین

  • گندمک شیرین دارای املاح و ویتامین‌های بسیاری مانند ویتامین B ، آهن، مس و روی می‌باشد.
  • فیبر موجود در گندمک در تقویت سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است.
  • استفاده از این گندمک‌ها برای تمامی افراد مناسب نیست زیرا گندمک شیرین کالری بالایی دارد و در مقابل، گندمک شور نیز برای افرادی که فشارخون بالایی دارند مضر است. همچننی وقتی حرارت می‌بیند خواص اصلی خود را به‌طور ۷۰ درصد از دست می‌دهد.
  • از خواص شیرین گندمک این است که برای بچه‌ها بسیار مفید است زیرا یک جایگزین عالی در مصرف چیپس و پفک برای کودکان است.
  • گندمک شیرین یک ماده مغذی بسیار مفید برای رفع لاغری است و افرادی که سوء تغذیه دارند و حتی به خوردن غذا میل چندانی ندارند، می‌توانند این غلات را در عصرانه یا میان وعده‌ مصرف کنند تا از ضعف شدید نیز جلوگیری شود.
  • شیرین گندمک در بهبود بیماری‌های پوستی، قلبی و تنگی نفس موثر است و بیشتر از همه از قلب محافظت می‌کند. بلغور گندم نیز بسیار مفید است؛ زیرا چربی کمتری دارد و سرشار از پروتئین‌های گیاهی می‌باشد. این خوراکی فیبر لازم بدن شما را در رژیم غذایی تامین می‌کند.
  • مصرف گندمک شیرین در بارداری مفید است و تاثیر بدی در بدن بر جای نمی‌گذارد.

خواص گندمک شیرین

طرزتهیه گندمک برشته خانگی

مواد مورد نیاز برای تهیه گندمک شیرین ۱ لیوان گندم، مقداری شکر و مقداری روغن‌سرخ کردنی است. برای تهیه این خوراکی مغذی مراحل زیر طی کنید.

مرحله اول: ابتدا گندم‌ها را تمیز کنید سپس آن‌ها را در  یک صافی شست و شو دهید. حال در یک قابلمه کوچک تا نصفه آب بریزید و گندم‌ها را به آب درحال جوش اضافه کنید و بر روی حرارت گاز با شعله متوسط بگذارید. لازم است گندم‌ها را حدود ۴۵ دقیقه بجوشانید‌. وقتی دانه‌های گندم کاملا پخته شد آن‌ها را در صافی بریزید و با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافه آن از بین برود.

مرحله دوم: چند دقیقه اجازه دهید که گندم‌ها در صافی بمانند تا آب اضافه آن گرفته شود. دانه‌های گندم را روی یک پارچه تمیز بریزید و در دمای محیط یا حرارت غیرمستقیم شوفاژ یا بخاری بگذارید تا کاملاً خشک شوند. بعد از اینکه گندم‌ها کاملا خشک شدند، به میزان لازم در داخل تابه روغن بریزید تا گرم شود. حدود یک چهارم لیوان از گندم را به روغن اضافه کنید. حال گندم‌ها سرخ می‌شوند و شروع به پف‌کردن می‌کنند. درا ین مرحله می‌توانید بر اساس سلیقه و ذائقه خود به آن نمک یا شکر اضافه کنید. مراقب باشید که گندم‌ها زیاد تغییر رنگ ندهند.

مرحله سوم: حال گندم‌های سرخ شده را که تبدیل به گندمک شده‌‌اند، در یک صافی فلزی بریزید تا سرد شوند و کاملا از داغی بیفتند. استفاده از صافی در این مرحله باعث می‌شود روغن اضافه گندم‌ها گرفته شود. در نهایت گندمک شما آماده استفاده است. اگر گندمک‌ها زیاد بودند می‌توانید باقی مانده آن‌ها را بسته بندی کنید و در چند وعده نوش‌جان نمایید.

خرید آنلاین انواع آجیل و تنقلات

طرزتهیه گندمک برشته خانگی

نکات خرید گندمک برشته

  • درمورد قیمت گندمک شیرین باید این نکته را بیان کنیم که قیمت آن خیلی دقیق نیست و نمی‌توان برای آن نرخی تعیین کرد.
  • شیرین گندمک یکی از تنقلاتی است که خرید و فروش بالایی دارد و برای تهیه آن می‌توانید به فروشگاه‌ها یا آجیل فروشی‌ها مراجعه کنید.
  • از خرید اینترنتی این خوراکی نیز غافل نشوید. برای استفاده از این قابلیت، محصول خود را از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر سفارش دهید تا در بسته‌بندی‌های متنوع به‌ دستتان برسد.
  • دقت نمایید که گندمک مورد نظر برشته شده باشد و دارای رنگ مناسبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.