شور و شیرین

شکلات جرقه ای و مواد تشکیل دهنده آن

شکلات جرقه‌ای نوعی شکلات است که بافت و ساختار آن با دیگر انواع شکلات متفاوت است. وقتی رطوبت دهان به بافت این شکلات ‌ها برسد صدا می‌دهند و ساختار اصلی‌شان بر روی رطوبت دهان است. در کل کاربرد اصلی شکلات جرقه‌ای، سرگرم کننده بودن آن است.  برخی افراد معتقدند که بافت و ساختار متنوع این شکلات‌ها برای سلامتی انسان مضر است. اما این باور اشتباه است زیرا این شکلات‌ها اینگونه عمل می‌کنند که دی اکسید کربن درون آن‌ها بعد از صدا دادن تخلیه شده و این برای سلامتی ضرری ندارد.

تولیدی‌های بسیاری وجود دارد که در کار تولید شکلات جرقه‌ای فعالیت دارند و این شکلات پرطرفدار را روانه بازار می‌کنند. اما شاید شما با این شکلات و کاربرد آن آشنایی ندارید. در این مطلب می‌توانید اطلاعاتی را درمورد شکلات جرقه‌ای به‌دست آورید.

قیمت شکلات مخلوط جرقه‌ای + لینک خرید

مواد شکلات جرقه ای چیست؟

در ترکیبات شکلات جرقه ای، از یک ماده به نام پاپینگ کندی استفاده شده است که این ماده به هنگام ترکیب با بزاق دهان یا رطوبت دیگر، تولید صدا می‌کند. اصلی‌ترین مواد مورد استفاده برای تولید پودر پاپینگ کندی شامل شکر، طعم دهنده‌های مصنوعی به همراه آب و شربت ذرت می‌باشد. علت تولید صدا در این شکلات، در مرحله انتهایی  نهفته است که در این مرحله تحت فشار بالا با دی اکسید کربن قرار می‌گیرد. با محبوس شدن حباب دی اکسیدکربن در شکلات، به هنگام برخورد با رطوبت شاهد ایجاد صدا هستیم.

در انتهای مراحل تولید، شکلات جرقه‌ای را با فشار زیاد در تماس با دی ‌اکسید کربن قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود حباب‌های دی اکسید کربن در شکلات محبوس شوند. اگر شکلات جرقه‌ای در تماس با بزاق دهان قرار گیرد، دی اکسید کربنی که در آن حبس شده است آزاد می‌شود و صدا تولید می‌کند.

مواد شکلات جرقه ای چیست؟

انواع شکلات جرقه ای پذیرایی

برندهای فراوانی وجود دارد که در زمینه تولید انواع شکلات از جمله شکلات جرقه‌ای فعالیت دارند. برخی از تولید کنندگان مطرح در زمینه شکلات‌های جرقه‌ای شامل موارد زیر می‌باشند که هر کدام قیمت‌های مخصوص به خود را دارند:

  • شکلات جرقه‌ای مرداس
  • شکلات خارجی الیت
  • شکلات ایرانی پارمیدا
  • شکلات ایرانی بتیس
  • شکلات ایرانی باراکا
  • شکلات ایرانی ژانسه
  • شکلات جرقه‌ای مرداس
  • شکلات ایرانی سایرو

این موارد تنها بخشی از تولیدکنندگان شکلات جرقه‌ای بودند، برندهای ایرانی و خارجی زیادی در زمینه تولید این نوع شکلات فعالیت دارند.

آیا شکلات جرقه ای ضرر دارد؟

با توجه به موادی که برای تهیه شکلات جرقه‌ای استفاده شده است، پودر پاپینگ کندی ضرر خاصی ندارد. اما مانند هر نوع شکلات دیگر به دلیل وجود شکر و … که برای تهیه آن استفاده شده است، مصرف بیش از اندازه آن ممکن است باعث چاقی، جوش صورت و برخی دیگر از این مشکلات شود.

به همین دلیل برای مصرف این شکلات مانند دیگر تنقلات و شکلات‌های خوشمزه باید یک برنامه منظم داشت تا در حفظ سلامتی موثر باشد. حال که با ترکیبات و برندهای مختلف این شکلات آشنا شدید بهتر است کمی درمورد کاربردهای آن نیز صحبت کنیم.

آیا شکلات جرقه ای ضرر دارد؟

آشنایی با کابرد شکلات جرقه‌ای

برخی از مهم‌ترین مواردی که برای کاربرد شکلات جرقه‌ای قابل ذکر است و لازم است با آن‌ها آشنایی داشته باشید موارد زیر می‌باشند:

  1. استفاده از این شکلات‌ها در مراسم‌های رسمی متداول است. صدای جرقه‌ای که ایجاد می‌کنند به اندازه‌ای نیست که باعث آزار گوش شود و یا اینکه به افراد آسیبی وارد کند. بنابراین این نوع شکلات برای استفاد در هر شرایطی مناسب است.
  2. کودکانی که به شکلات علاقه دارند حتما دوست دارند که انواع دیگری از مدل‌های شکلات را میل کنند که یکی از این مدل‌ها شکلات جرقه‌ای است که برای کودکان جالب می‌باشد. والدین می‌توانند این شکلات را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع برای کودکان خود خریداری نمایند.
  3. موادی که برای تولید شکلات جرقه‌ای استفاده می‌شود دارای کیفیت بسیار بالایی هستند بنابراین با مصرف این نوع شکلات به سلامتی خود آسیب نخواهید رساند.
  4. شکلات جرقه‌ای در انواع مختلف و برندهای متفاوتی تولید می‌شود که در بین این مدل‌ها می‌توانید یک یا چند نمونه را خریداری نمایید. البته باید این موضوع را بدانید که کاربرد شکلات جرقه‌ای در هر مدل با یکدیگر تفاوتی ندارد. به هنگام خرید این نوع شکلات بهتر است مدل آن‌ها را بررسی نمایید و طبق سلیقه و ذائقه خود انتخاب نمایید.

شکلات‌ جرقه‌ای نام کلی این  نوع شکلات‌ها است که در انواع مختلف مانند شکلات فندقی، میوه‌ای، تلخ، شیری و … تولید می‌شود و نوع بسته‌بندی‌های شیک آن نیز باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها، جلوه ویژه‌ای داشته باشند.

انواع شکلات رنگی

آشنایی با کابرد شکلات جرقه‌ای

خرید شکلات جرقه‌ای

از آنجا که مشتریان زیادی متقاضی خرید شکلات جرقه‌ای هستند، به همین دلیل در فروشگاه شور و شیرین و از طریق این سایت، امکان فروش این نوع شکلات و دیگر انواع شکلات را فراهم آورده‌ایم. می‌توانید ثبت سفارشات خود را ضمن ارتباط با مرکز فروش ما به انجام رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.