شور و شیرین

شکلات دراژه

یکی از خوراکی‎هایی که سابقه طولانی دارند و چند نسل با آن خاطره دارند دراژه‌ها هستند که از ترکیب شکلات با روکش‌های رنگی جذاب و خوشمزه تهیه می‌شود. اگر شما نیز از عاشقان دراژه شکلاتی هستید در این مطلب ما را همراهی کنید.

دراژه چیست؟

تنوع شکلات‌ها آنقدر گستره و زیاد است که تمامی ندارد. شکلات‌های کاکائویی و شیری، شکلات‌های تلخ، تافی، آبنبات و نوع دیگری از آن‌ها به نام دراژه. (dragée) دراژه یک واژه‌‌ای فرانسوی است که به طور سنتی به نوعی آبنبات رنگی که پوشیده شده است، اشاره دارد که قسمت خارجی آن سفت و سخت و قسمت مرکزی آن نرم است. از دراژه معمولا برای تزیین شیرینی، کیک و بستنی استفاده می‌گردد. امروزه واژه‌ دراژه برای اشاره به اکثر آبنبات‌های کوچک روکش‌دار، از جمله اسمارتیزهایی که با آن آشنا هستیم، به کار برده می‌شود. دراژه شکلاتی از آن دست تنقلات جذاب و دوست‌داشتنی است که نه تنها در بین کودکان بلکه در بین بزرگسالان نیز طرفدارهای زیادی دارد. در ادامه‌ این مطلب درمورد دراژه شکلاتی نکاتی را بیان می‌کنیم. یادآوری می‌کنیم که برای خرید محصولات دراژه و همینطور دراژه شکلاتی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما، شور و سیرین مراجعه کنید و این شکلات‌های کوچک و رنگارنگ را به آسانی تهیه کنید.

 

دراژه چیست؟

تاریخچه دراژه

دراژه یک واژه فرانسوی است که به معنی شکلات روکش‌دار است. دراژه در سال 1882 برای اولین بار در بریتانیا توسط علامت تجاری فرانسوی رونتریز تولید شد و طرفداران این محصول روز به روز افزایش یافت. در این دوره دراژه‌ها شکلات لقمه‌ای نامیده می‌شدند. در سال 1937 از روکش‌هایی که مواد قندی داشتند برای این شکلات‌ها استفاده شد که عنوان اسمارتیز هم از همین زمان بر روی این خوراکی‌ها گذاشته شد. دراژه ها در ابتدا با استفاده از رنگ‌های مصنوعی در رنگ‌های مختلف تولید شدند ولی بعدها  به دلیل اینکه مشکلاتی برای کودکان رخ ندهد از رنگ‌های خوراکی طبیعی استفاده شد. به مرور زمان، با پیشرفت صنایع شکلات سازی، هر روز بر تنوع دراژه‌ها افزوده شد و امروز در سراسر دنیا به انواع و اقسام دراژه را شاهد هستیم.

دراژه شکلاتی چیست؟

دراژه (Dragee)  نوعی آبنبات رنگارنگ است که از دو لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی سفت و سخت  و لایه درونی آن نرم و لطیف است. یک مدل دراژه نیز وجود دراد که  به شکل گلوله‌های کوچک قندی تهیه می‌شود و از آن برای تزئین کیک و کلوچه‌ها استفاده می‌گردد، اما باید این را بدانید که دراژه‌های نقره تنها برای تزئین هستند و باید از خوردن آنها پرهیز کرد. برای تولید انواع دراژه مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود که این مواد عبارتند از: کره کاکائو، لیستین، پودر شیر خشک، شکر، وانیل، ژلاتین، اسانس، و ترکیبات دیگر برای روکش.

کارخانه‌های تولیدکننده انواع شکلات، انواع مختلف دراژه را تولید می‌کنند، زیرا این محصول از بازار فروش خوبی برخودار است. برخی از این انواع شامل مواد زیر هستند:

  • دراژه میوه ای
  • دراژه کاکائویی
  • دراژه سفید
  • دراژه مغزدار (دراژه مغز قهوه، دراژه مغز فندق، دراژه مغز بادام زمینی، دراژه مغز پسته و …)
  • دراژه شکلاتی تلخ
  • دراژه شکلاتی شیرین

 

دراژه شکلاتی و سایر انواع دراژه

احتمالا همه افراد بسته‌بندی‌های مختلف و رنگارنگ اسمارتیز در فروشگاه‌ها را دیده باشید. این‌ها شکلات‌های جذاب و وسوسه برانگیزی هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها عبور کرد!درواقع اسمارتیز یکی از اولین برندهایی است که به تولید دراژه شکلاتی پرداخته است و دراژه‌ها هنوز هم با همین نام شناخته می‌شوند. امروزه شرکت‌های شکلات‌سازی مختلفی شروع به تولید دراژه شکلاتی کرده‌اند و محصولات باکیفیت خود را با در دست داشتن بهترین مواد اولیه و با به کار گرفتن بهترین تجهیزات تولید می‌کنند. در همین مورد باید بدانید که دراژه‌ها تنها به دراژه شکلاتی محدود نیستند. انواع مختلفی از دراژه‌ها مانند دراژه رنگی، دراژه میوه‌ای، دراژه‌های مغزدار، دراژه شکلاتی تلخ، دراژه‌های کشمشی، دراژه سنگی، دراژه شکلاتی شیرین و غیره وجود دارد. برای پی بردن به نوع دراژه فقط کافی است کمی بیشتر به بسته‌بندی‌های دراژه‌ها توجه کنید تا به دنیای بی‌نهایت شکلات‌ها و تنوع آن‌ها پی ببرید.

معرفی انواع دراژه شکلاتی

دراژه شکلاتی و سایر انواع دراژه

دراژه شکلاتی یکی از پرطرفدارترین دراژه‌ها

کسانی که طرفدار شکلات کاکائویی هستند، آن را در هر شکل و صورتی باشد ستایش می‌کنند. اعتقاد این افراد این است که چه فرقی دارد شکلات چه نوع بسته‌بندی‌ای داشته باشد، صرفا همین که شکلات باشد کافی است. به همین دلیل است که دراژه شکلاتی هم یکی از پرطرفدارترین‌ها است. دراژه شکلاتی معمولا دارای دو نوع مغزدار و ساده است. دراژه شکلاتی ساده تنها از شکلات در ساخت آن استفاده است و درون دراژه شکلاتی مغزدار نیز از انواع مختلف مغز مانند فندق، بادام، کشمش و غیره استفاده می‌گردد. به این ترتیب انواع دراژه شکلات مغزدار از جمله دراژه مغز پسته، دراژه فندق، دراژه مغز بادام زمینی، دراژه مغز قهوه و غیره را می‌توان از فروشگاه‌ها تهیه کرد و از طعم و تنوع آن‌ها لذت برد.

دراژه میوه‌ای رتبه‌ی دوم پس از دراژه شکلاتی!

دنیای شکلات‌‌ها پر از تنوع هستند؛ این تنوع باعث شده است که هر روزه شاهد محصولات جدید و خوشمزه در شکلات‌ها باشیم. همانطور که دراژه شکلاتی یکی از پرطرفدارترین انواع دراژه‌ها است، نوع دیگری از دراژه‌های طعم‌دار، یعنی دراژه میوه‌ای نیز تولید شده است که توانسته محبوبیت زیادی را نه تنها در بین بچه‌ها بلکه بین بزرگترها نیز پیدا کند. دراژه میوه‌ای در رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت برای ذائقه‌های مختلف ارائه شده است که با استفاده از اسانس میوه‌های مختلف تهیه شده‌اند. اگر از افرادی هستید که طعم میوه‌ها برایتان جذاب است و  شکلات‌های میوه‌ای را هم می‌پسندید پس دراژه میوه‌ای هم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ دراژه میوه‌ای را با طعم‌های مختلف از جمله توت فرنگی، سیب، پرتقال، موز، آلبالو و غیره برای هر سلیقه‌ای می‌توان تهیه کرد.

دراژه قهوه

همانطور که بیان کردیم دراژه در انواع ساده و مغزدار وجود دارند. یکی از انواع دراژه‌های مغزدار، دراژه قهوه است؛ این یک گزینه خوب برای افرادی که عاشق طعم دانه‌های قهوه هستند، می‌باشد. در این نوع دراژه، دانه‌های رست شده‌ی قهوه با لایه‌ای از شکلات تلخ، سفید یا شکلات شیری پوشیده شده، که در آن طعم شکلات با عطر و طعم دانه‌ قهوه ترکیب می‌شود.

دراژه سنگی

شکلات‌ها و دراژه‌های شکلاتی در شکل‌های متفاوتی مانند گرد و بیضی موجود هستند. اما یکی از انواع دراژه که  ظاهرآن، شبیه به سنگ‌های کف رودخانه است، دراژه سنگی یا بهتر است بگوییم دراژه شکلاتی سنگی. این دراژه‌ها دارای روکش‌های رنگی جذاب با مغز کاکائویی و شکلات هستند که با توجه به ظاهر خاص خود می‌توانند برای تزیین شیرینی و کیک و ژله استفاده شوند.

 

خرید دراژه

خرید دراژه

عاشق شکلات بودن سن و سال نمی‌شناسد که علاوه بر بچه ها، بزرگترها هم عاشق انواع شیرینی و شکلات هستند. یکی از انواع شکلات‌هایی که دارای جذابیت بالایی هستند، دراژه‌های شکلاتی است. دراژه شکلاتی در نوع ساده یا مغزدار تولید می‌گردد. دراژه را چه به عنوان یک تنقلات خوشمزه و چه برای تزیین کیک و شیرینی و بستنی، می‌توان تهیه نمود. فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار شور و شیرین نیز امکان خرید آنلاین دراژه شکلاتی را فراهم کرده است تا به سادگی بتوانید محصولات مورد نظر خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.