شور و شیرین

تمامی شیرینی‌ها را می‌توان در منزل تهیه کرد، اما با توجه به دردسرهایی که برای تهیه آن داریم، خرید سوهان یک راه ساده‌تر برای لذت بردن از این شیرینی خاص است. در این متن می‌خواهیم اطلاعات مفید، کاربردی و مهمی را که می‌تواند در خرید سوهان مرغوب مفید باشد را در اختیارتان قرار دهیم.

قیمت سوهان گزی

خرید سوهان آسان است!

خرید سوهان قم کار سخت و دشواری نیست اما نکات و فوت و فن‌هایی دارد که اگر اطلاعات کافی برای خرید آن را نداشته باشید نمی‌توانید سوهان مرغوبی را خریداری کنید. در ادامه این مطلب از شور و شیرین، اطلاعات لازم برای کسانی که قصد خرید سوهان را دارند آورده شده است که با کمک آن بتوانند بهترین و مرغوب‌ترین سوهان موجود در بازار را خریداری کنند. البته قبل از هر چیز بهتر است مروری بر مواد تشکیل دهنده این شیرینی داشته باشیم. خرید سوهان مرغوب کار ساده‌ای است اگر بدانید می‌خواهید چه چیزی بخرید.

آشنایی با سوهان وخواص آن

 

خرید سوهان آسان است!

مواد تشکیل دهنده سوهان

موادی که در پخت سوهان استفاده می‌شود در کیفیت و تازگی آن بسیار موثر است. برای تهیه یک سوهان مرغوب از مواد زیر استفاده می‌شود:

  • آرد جوانه گندم
  • آرد سفید
  • شکر
  • روغن حیوانی
  • زعفران
  • کره
  • عسل
  • هل
  • گلاب
  • پسته
  • بادام

برخی از این پارامتر‌ها میمکن است عامل کیفیت پایین سوهان باشند. به هنگام خرید سوهان حتما دقت کنید که عسل، روغن حیوانی و زعفرانی که برای تهیه سوهان استفاده شده‌اند از بهترین نوع خودشان باشند.

قیمت سوهان حبه‌ای

خصوصیات و ویژگی‌های بهترین سوهان

برای اکثریت افرادی که می‌خواهند سوهان بخرند، یافتن سوهان خوب و با کیفیت یک کار دشوار است. به همین دلیل، در ادامه خصوصیات و ویژگی‌های یک سوهان خوب را به شما معرفی می‌کنیم.

خصوصیات و ویژگی‌های بهترین سوهان

مواد اولیه و انواع سوهان

شیرینی سوهان نوعی حلوای سوهان گونه است که از جوانه گندم ایرانی و دیگر مواد خوراکی به‌دست می‌آید. انواع مختلفی از سوهان‌های خوراکی در مطبخ‌های ایرانی وجود دارد اما اساس و پایه تمامی سوهان‌ها جوانه گندم است. سوهانی حلوایی، سوهان گزی، سوهان پشمکی، سوهان کره‌ای، سوهای لقمه‌ای و… همگی به‌دست آمده از موادی مانند گندم، روغن، زرده تخم مرغ، پسته، هل، زعفران و پسته تازه هستند. کیفیت و تازگی هر کدام از این مواد خوراکی در کیفیت سوهان بسیار موثرند. بنابراین باید درمورد کیفیت مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه سوهان مطلع باشید.

معرفی سوهان گزی

توجه به رنگ

رنگ سوهان اولین ویژگی است که به هنگام خرید این شیرینی باید به آن توجه کرد. یک سوهان خوب دارای رنگ قهوه‌­ای روشن و همچنین عطر و طعم خوبی است زیرا استفاده از هر نوع رنگ مصنوعی و یا مواد دیگر برای ایجاد رنگ در این شیرینی غیرمجاز است. علاوه بر این برای خرید این شیرینی آن را بو کنید. از خرید سوهان مانده و فاسد اجتناب نمایید.

توجه به روغن

یکی دیگر از ویژگی‌ها و خصوصیاتی که یک سوهان خوب باید داشته باشد به روغن آن مربوط است. به هنگام خرید این شیرینی، روی آن را بررسی کنید. دقت کنید که بر روی آن نباید روغن دلمه بسته باشد.

سالم بودن داخل قوطی

یکی دیگر از خصوصیات سوهان خوب و باکیفیت، سالم بودن سوهان‌های داخل قوطی است. به هنگام خرید این شیرینی، اگر قوطی آن را باز کنید، نباید بیش از یک قطعه آن خرد شده باشد.

ترد و نچسبیدن به دندان

یک سوهان خوب و درجه یک، ترد است که دارای رنگ تازه‌­ای است و به دندان نمی­‌چسبد.

ترد و نچسبیدن به دندان

تولید شده در مراکز مجاز و معتبر

برای خرید این شیرینی، آن را حتما از تولیدی­‌های مجاز و مراکز معتبر که دارای مجوز و پروانه بهداشت هستند تهیه کنید. بنابراین توجه کنید، که مشخصات کارخانه، پروانه بهداشت، ترکیبات، تاریخ مصرف و وزن خالص بر روی مشخصات قوطی آن نوشته شده باشد.

بسته‌بندی سوهان

یکی از نکاتی که در خرید هر کالایی موثر است، بسته‌بندی دقیق و زیبا می‌باشد. علاوه بر اینکه بسته‌بندی سوهان باید دارای ظاهر آراسته و زیبایی باشد، شرایط مناسب برای نگهداری سوهان را نیز باید دارای باشد. بستهبندی سوهان از جمله مواردی است که در خرید سوهان و همچنین قیمت آن موثر است.

بسته‌بندی برخی از سوهان‌ها باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود زیرا نسبت به سایر مدل‌های سوهان ترد تر  بوده و به آسانی خرد می‌شوند. برخی دیگر از انواع سوهان وجود دارد که لازم است به‌صورت تک به تک بسته‎بندی شوند تا سوهان‌ها به یکدیگر نچسبند. بسته بندی سوهان به چند صورت انجام می‌شود:

  • بسته‌بندی در قوطی‌های فلزی
  • بسته‌بندی در جعبه‌های کاغذی
  • بسته‌بندی در ظروف پلاستیکی

بهترین نوع بسته‌بندی سوهان قوطی فلزی است اما قیمت بالایی دارند. سوهان‌هایی که دارای بسته‎بندی به شکل جعبه‌ کاغذی و دیگر مدل‌ها هستند قیمت مناسب‌تری دارند اما احتمال اینکه سوهان آسیب ببیند زیاد است. برای خرید سوهان به قیمت و همچنین تاریخ تولید سوهان که بر روی بسته‌بندی درج شده است دقت کنید زیرا تاریخ تولید سوهان، تازگی این محصول را نشان می‌دهد. اگر مدت زیادی از تولید آن گذشته باشد، می‌توان سوهان را مصرف کرد اما طراوت و تازگی سوهان تازه را ندارد.

قیمت سوهان

از مهم‌ترین مواردی که با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها باید به آن توجه کرد و برای افراد بسیار مهم است، قیمت سوهان است. از جمله فاکتورهایی که در قیمت نهایی سوهان تاثیر دارند مواد اولیه، برند، نام تجاری و بسته بندی  این نوع شیرین است.

توجه کنید که گران‌ترین مدل سوهان، سوهان لقمه‌ای است و به دلیل اینکه این مدل سوهان پر از میزان زیادی مغز آجیل بوده و یا این که داخل آن گز وجود دارد نسبت به سایر مدل‌ها کمی گران‌تر  است. بعد از آن نیز سوهان گل نازک قم است. دیگر مدل‌های سوهان نیز با توجه به درصد مغز پسته و بادام و کیفیت مواد تشکیل دهنده آن‌، قیمت‌های متفاوتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.