شور و شیرین

تخمه ژاپنی چیست و از کجا آمده است؟

یکی از انواع تخمه‌ها تخمه جابنی است. همانطور که می‌دانید تخمه یکی از محصولاتی است که انواع بسیار مختلفی دارد و هر کدام از این انواع اسامی متفاوتی دارند. یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین انواع تخمه‌ها که همگی با آن آشنا هستند، تخمه ژاپنی است.

از جمله نکاتی که در مورد این نوع تخمه وجود دارد این است که برخلاف تصور همه به کشور ژاپن هیچ ربطی ندارد. تخمه ژاپنی درواقع محصول بومی کشور ایران است که متعلق به روستایی از شهرستان دماوند می‌باشد. این روستا که در زمینه تولید این محصول پرطرفدار فعالیت دارد، به روستای جابان معروف است که باعث شده این تخمه نیز با عنوان تخمه جابانی شناخته شود که با گذشت زمان به تخمه ژاپنی معروف شده و باعث شده این تصور اشتباه که این نوع تخمه برای کشور ژاپن است، در جامعه جای گیرد.

قیمت تخمه جابونی اعلاء

تخمه جابونی از کدام میوه است؟

تخمه جابونی محصول نوعی هندوانه به نام هندوانه آجیلی می‌باشد. این نوع هندوانه به دلیل طعم و مزه‌ خود قابل خوردن نیست و تنها علت کشت آن استفاده از تخمه آن است. از گوشت باقیمانده این نوع هندوانه در مراحل جداسازی تخمه‌ها باقی مانده و از آن به عنوان خوراک دام‌ها استفاده می‌شود.

 

تخمه جابونی از کدام میوه است؟

تخمه ژاپنی سرد است یا گرم؟

در پاسخ به این سوال که تخمه ژاپنی سرد است یا گرم باید گفت که متخصصان طب سنتی معتقدند که تخمه ژاپنی دارای طبیعتی سرد و تر می‌باشد. مصلح‌های تخم ژاپنی عسل و گلنگبين هستند.

تخمه ژاپنی محصول کجاست؟

تصور اکثر مردم این است تخمه ژاپنی محصول کشور ژاپن است اما این باور کاملا غلط است و تخمه ژاپنی محصول کشور ژاپن نیست. تخمه ژاپنی که نام اصلی آن تخمه جابانی می‌باشد در اصل محصول کشور ایران است و متعلق به روستای جابان از شهرستان دماوند است و نام آن نیز از نام همین روستا گرفته شده است. در گذشته این تخمه پر طرفدار با نام تخمه جابانی شناخته می‌شد که به مرور زمان تغییر پیدا کرد و به تخمه ژاپنی تبدیل شد.

خواص تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی مانند هر محصول گیاهی دیگری، دارای خواص و فوایدی می‌باشد که بسیار حائز اهمیت و غیر قابل چشم پوشی هستند. در این بخش چند مورد از بارزترین خواص و فواید این محصول را بیان می‌کنیم که بهتر است آن‌ها را بدانید:

  • این نوع تخمه به دلیل اینکه کلسیم فراوانی در ترکیبات خود دارد، برای بهبود بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان بسیار مفید است.
  • آنتی اکسیدان‌های موجود در این نوع تخمه باعث شده تا از بروز انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان پروستات در آقایان جلوگیری کند.
  • مصرف تخمه ژاپنی هم چربی‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و هم می‌تواند به طور چشمگیری چربی بد موجود در خون را کاهش دهد.
  • از آنجا که تخمه جابونی حاوی مقادیر بالایی آهن است از بروز بیماری کم خونی جلوگیری می‌کند.
  • افرادی که کی‌خواهند وزن خود را کاهش دهند و لاغر شوند، با مصرف این خوراکی لذیذ می‌توانند متابولیسم بدن خود را بالا ببرند و باعث تسریع کاهش وزن خود شوند.
  • و بسیاری موارد دیگر.

تخمه ژاپنی در رژیم غذایی

تخمه ژاپنی در رژیم غذایی

تخمه ژاپنی دارای اندازه کوچکی است و خواص زیادی نیز برای بدن دارد، به همین دلیل ممکن است تصور کنید که برای بدن عوارض زیادی ندارد و حتی با مصرف میزان زیادی از آن نیز آسیب زننده نخواهد بود. با این‌ وجود نمی‌تواند فاقد ضرر باشد، بنابراین نمی‌توان آن را به هر میزانی مصرف کرد و برای مصرف این تخمه‌های کوچک نیز باید حد اعتدال را رعایت نمود تا از آسیب‌های احتمالی که ممکن است به بدن وارد کند، جلوگیری کنیم. اینکه بدانیم حد تعادل در همه مواد غذایی چقدر است کمی دشوار می‌باشد؛ به همین دلیل بهترین کار برای به تعادل رساندن غذای رژیمی این است  که از یک رژیم غذایی معتدل و اصولی پیروی نمایید. این رژیم‌ها مواد غذایی را حذف نمی‌کنند و تنها میزان مصرف آن‌ها را به تعادل می‌رسانند. در این زمینه بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید.

مضرات تخمه جابونی

تخمه ژاپنی دارای چربی بالایی است و اگر به منظور بو دادن این تخمه، تفت داده شود چربی آن بالا می‌رود. بنابراین  افرادی که منع مصرف چربی دارند مضر است. علاوه بر این تخمه ژاپنی بو داده به دلیل نمک زیاد، می‌‎تواند برای افرادی که فشار خون بالا دارند، مضر باشد.

بهترین روش خرید تخمه جابانی

راهکارهای زیادی برای خرید تخمه جابانی و تهیه این محصول در اختیار تقاضا کنندگان وجود دارد که بهترین گزینه روشی است که در آن تخمه ژاپنی، به‌صورت مستقیم و آسان به دست خریدار برسد.

تقاضا کنندگان علاوه بر اینکه با مراجعه حضوری به فروشگاه شور و شیرین، به خرید محصول مورد نظر خود بپردازند، امکان خرید مستقیم به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در محل فروشگاه را نیز دارند. خرید غیر حضوری شور و شیرین از طریق پل‌های ارتباطی مختلفی اعم از ارتباط تلفنی و یا ارتباط آنلاین انجام می‌شود و خریداران برای خرید انواع محصولات می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.